محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826229275
چکیده گفتوگوی تفصیلی فارس با صالحی امیری منظور من از «مکتب نیاوران»مشرب فکری بود نه ایدئولوژی/بنیان اعتدال به تفکر امام بازمی گردد/ انتقاد از صداسیما به خاطر مقایسه شدن با مشایی
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: چکیده گفتوگوی تفصیلی فارس با صالحی امیری
منظور من از «مکتب نیاوران»مشرب فکری بود نه ایدئولوژی/بنیان اعتدال به تفکر امام بازمی گردد/ انتقاد از صداسیما به خاطر مقایسه شدن با مشایی
رئیس کتابخانه ملی گفت: من به همراه برخی، از جمله آقای آشنا در مرکز تحقیقات استراتژیک، خانم مولاوردی در امور زنان، سید ضیاء هاشمی از وزارت علوم و 20 انجمن علمی و مرکز پژوهشی تصمیم گرفتیم مبانی اعتدال را در ابعاد مختلف تبیین کنیم.
● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------
سید رضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی در گفت و گوی مشروح با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره خاستگاه اعتدال و مولفه های این مفهوم اظهار داشت: موضوع اعتدال یک تبار تاریخی، تبار دینی و یک تبار پس از انقلاب دارد و در واقع این رفتار اعتدالی در تداوم خود در ادوار مختلف ظهور و بروز داشت تا زمانی که ما به انقلاب اسلامی میرسیم. * بنیانهای فکری اعتدال به دوران خلافت حضرت امیر(ع) باز میگردد صالحی امیری با بیان اینکه بنیانهای فکری اعتدال به مجموعه اقدامات خطابهها، نامهها و سیاستهای حضرت امیر در دوره پنجساله خلافتشان باز میگردد، ادامه داد: این فرایند بومیسازی این اندیشه منطبق با زمان و مکان، ماهیت گفتمان اعتدال امروز را شکل میدهد. در حقیقت ریشه اعتدال سیره و سنت حضرت رسول (ص) و حضرت امیر (ع) است.
عضو سابق مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: ما دورههای تاریخی عقلانیت و اعتدال را در رفتار بزرگان هم داشته و داریم تا اینکه به انقلاب اسلامی که مظهر آن حضرت امام (ره) است میرسیم. * انقلاب اسلامی نماد اعتدالگرایی است وی با تاکید بر اینکه ما در این اعتدالگرایی انقلاب اسلامی، عقلانیت، مصلحت، انسجام، وحدت، امت اسلامی،مستضعفین، عدالت، اخلاق دیده می شود که این مفاهیم به اعتقاد بنده مفاهیم کانونی و بنیادین اندیشه حضرت امام است، افزود: امام چتر بزرگی بود که همه گرایشات و نحلههای فکری میتوانستند در زیر این چتر حیات سیاسی آزادانهای داشته باشند و امروز رفتار مقام معظم رهبری نیز همین گونه است. نماد این رفتار مقام معظم رهبری را شما در انتخابات سال 92 مشاهده کردید که همه نحلههای فکری مجاز بودند کاندیدا داشته باشند و به رقابت بپردازند، هیچ کس نتوانست ادعا کند که رهبری متعلق به آنهاست. صالحی امیری یکی از ویژگیهای انقلاب اسلامی را زایشهای درونی دانست و گفت: یکی از آنها گفتمانهای جدید و نوظهور است، این گفتمان تبارش گفتمان امام است اما هر کدام از جریانات پس از انقلاب تلاش کردهاند یک وجهی از گفتمان امام را برجسته کنند. در دهه اول آن وجه ارزشی گفتمان امام برجسته شد که ما به آن دهه ارزشها میگوییم. دهه دوم وجه دیگر گفتمان امام یعنی توسعه، رفاه و توجه به معیشت عمومی مورد توجه قرار گرفت. رئیس کتابخانه ملی درباره اینکه مهمترین انتقاد به آن دوره بحث عدالت است و حتی در این مقطع کلیدواژههایی همچون مستضعفین به عنوان طبقات محروم قلمداد شد، توضیح داد: من اگر این بحث را برای شما باز کنم کاملا روشن میشود، این حلقه مفقودهای در تحلیلهای برخی از روشنفکران وجود دارد که من میتوانم این بحث را این طور مطرح کنم که گفتمان سازندگی یک نیاز زمان بود. این نیاز ناشی از تخریب همه زیرساختهای کشور و انهدام اقتصادی بود که گفتمان سازندگی نه به عنوان یک انتخاب بلکه به عنوان یک ضرورت تاریخی شکل گرفت. وی ادامه داد: من معتقد نیستم آقای هاشمی از عدالت فاصله گرفته است اما فرایند توسعه با بحرانهایی همراه است که یکی از آنها شکاف طبقاتی است، لذا معتقدم هر کسی دیگری هم به جای آقای هاشمی در آن مقطع قدرت را به دست میگرفت باید سازندگی را انتخاب میکرد. صالحی امیری درباره رویکرد حضرت امام(ره) در سیاست خارجی و اینکه برخی اعتدال را به مثابه سازشکاری در عرصه بینالملل میدانند، اظهار داشت: سیاست خارجی حضرت امام(ره) نکته مهمی است. حضرت امام(ره) در عرصه سیاست خارجی دو سطح آرمانی و عملیاتی را همزمان دنبال میکردند. نگرش آرمانی مبتنی بر مفاهیم بلند انقلاب اسلامی بود که در تصویر امت واحده جهان اسلام، امالقری و موارد مشابه شکل میگیرد و در عین حال یک تصمیم کاملاً پروتیک از امام در عرصه مختلف مشاهده میکنیم. در عرصه پدیده حج پس از کشتار حجاج، موضع ما مبتنی بر این اصل است که که اگر ما از صدام و امریکا بگذریم از آلسعود نخواهیم گذشت. این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه گفتمان یک آرمان دارد که نقطه اصلی و هدف آن محسوب میشود و یک واقعیت دارد و چگونگی رسیدن به آن آرمان است، خاطرنشان کرد: به طور مثال در قضیه سلمان رشدی امام به دور از همه محاسبات متعارف روز جهان، سلمان رشدی را واجبالقتل دانستند و حکم ولایی را صادر کردند. این عین اعتدال است. * مرزهای اعتدال مبانی دینی است نه سکولاریسم و اباحهگری وی تاکید کرد: مرزهای اعتدال مبانی دینی است نه سکولاریسم و اباحهگری، لذا اعتدال آقای روحانی نیز دقیقاً در مرزهای دینی و عقلانی تعریف میشود ولاغیر. بیانیه حضرت امام(ره) در موضوع سلمان رشدی عین سیاست اعتدالی است که حضرت امام(ره) به دنیای آن روز این پیام را میدهد که ما در خصوص اصل اسلام، رسول اکرم و ائمه اطهار با هیچکس ملاحظه نخواهیم داشت و این خط قرمز ماست و این مبتنی بر فرمایش ایشان است که فرمودند اگر با دین ما مقابله کنید، با تمام دنیای شما مقابله خواهیم کرد. صالحی امیری گفت: این مرز خط قرمز است و آرمانگرایی رهبری دینی به همین است، اما در همان مقطع، همه سفارتخانهها و سفرای اروپایی ایران را ترک میکنند و روابط ما با دنیا به شدت مخدوش میشود. عضو سابق مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه امام هیچگاه به خاطر اعتدال دچار محافظهکاری نشدند، افزود: این نقطه آرمانی بود. از سویی دیگر، وزارت خارجه تعامل با غرب را آغاز کرد و به تدریج سفرا بازگشتند تا این مرز که وزیر خارجه رسماً اعلام کرد که حکم صادره از امام(ره) یک حکم فقهی است. وی با اشاره به دوره های سوم و چهارم انقلاب اسلامی که با گفتمان اصلاحات و عدالت همراه بود، ادامه داد: هیچ کدام از این گفتمانها از قبل تئوریزه شده نبود که به قدرت برسد بلکه در فرایند قدرت خودش را تئوریزه کرد و همه گفتمانهای بعد از انقلاب اینگونه بودهاند. دلیلش هم این است که نظام ما ساختار حزبی ندارد. در گفتمانسازی، اصلاحات که ابتدا به عنوان جامعه مدنی ذکر میشد عمدتا ناظر به نوعی همگرایی میان قدرت و مردم است. مشارکت عمومی، توسعه سیاسی و جامعه مدنی از دل این گفتمان بیرون میآید. صالحی امیری در عین حال متذکر شد: گفتمان چهارم گفتمان عدالت مربوط به آقای احمدینژاد است که البته معتقدم عدالت، گفتمان دولت قبلی نبود چرا که این بحث مربوط به مقام معظم رهبری است. * ریشههای فکری هاشمی و روحانی را نمیتوان از یکدیگر جدا کرد عضو سابق مرکز تحقیقات استراتژیک در ادامه با بیان اینکه ریشههای فکری آقای هاشمی و روحانی را نمیتوان از یکدیگر جدا کرد، گفت: من نمیخواهم بگویم انطباق مطلق دارند، اما ما از تبار فکری آنها به عنوان یک جریان خارج از جریانات موجود در ساختار سیاسی که چپ و راست بودند، تعریف میکنیم؛ یعنی هر دو جریان سیاسی و بسیاری از مناقشات معمولاً برای حل و فصل منازعات به این جریان مراجعه و رجوع داشتهاند. * اصلاح طلبان مرکز تحقیقات نتوانستند خود را با آقای هاشمی تطبیق دهند وی درباره اینکه برخورد با منتقدان که مورد اعتراض اصلاح طلبان مرکز تحقیقات نیز قرار داشت، در کجای منظومه اعتدال هاشمی میگنجد؟ گفت: رفتار عدهای از سیاسیون در آن مقطع با آقای هاشمی ناعادلانه و غیرمنطقی بود. بعدها بسیاری از آقایان به این واقعیت پی بردند که تضعیف هاشمی در حقیقت بریدن شاخهای است که خود بر آن تکیه داده بودند. صالحی امیری اضافه کرد: آقای هاشمی شخصیتی فراجناحی بود. طبعاً آقای هاشمی معتقد نیست همه کسانی که به عنوان همکار انتخاب کرده است باید از این رویکرد دفاع میکردند اما آنان نتوانستند با آقای هاشمی همکاری کنند. آقای هاشمی مشکل نداشت، بلکه «آن جریان» نتوانست خود را با آقای هاشمی تطبیق دهد. عضو سابق مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: شما در انتخابات 92 دیدید که گفتمان اصلاحات با گفتمان سازندگی و گفتمان اعتدال و اصولگرایی معتدل ائتلاف کردند. وقتی از اصلاحات بحث میکنم آن را به دو نحله فکری درون نظام که نمادش آقای خاتمی است و وفادار به نظام هستند مانند مجمع روحانیون و جمعی بزرگ از روشنفکران و مدیران باتجربه 3 دهه گذشته و طیفی که ساختارشکن بوده و به دنبال عبور از نظام بودهاند تقسیم میکنم. * ائتلاف اصلاحطلبان و هاشمی مبتنی بر عقلانیت است نه انطباق گفتمانی وی درباره اینکه آیا در حال حاضر نیز این دو جریان همسو شدهاند، گفت: در تداوم حرکت تاریخی خود مبتنی بر عقلانیت سیاسی نه انطباق گفتمانی به یک اجماع و انسجام میرسند نه یک ادغام. *انسجام مهمترین و اصلیترین نیاز جامعه امروز ایران است صالحی امیری انسجام را مهمترین و اصلیترین نیاز جامعه امروز ایران دانست و خاطرنشان کرد: انسجام به معنای حرکت هارمونیک همه نحلههای فکری سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در جهت اهداف واحد نظام سیاسی است از این رو انسجام به معنای ادغام و یکی شدن نیست بلکه به معنای حرکت هماهنگ و موزون است. در حوزه فرهنگی مهمترین و اصلیترین بحث موضوع انسجام است اگر در جامعهای انشقاق فرهنگی شکل بگیرد آن جامعه سمت فروپاشی میل خواهد کرد بنابراین انسجام فرهنگی یک ضرورت حیاتی برای بقای جامعه است. *منظور من از مکتب نیاوران، مشرب فکری بود نه ایدئولوژی رئیس کتابخانه ملی یکی از نیازهای اعتدال را بازتولید گفتمان امام دانست و درباره بحث مکتب نیاوران و جریان مکتب که پیش از این مطرح کرده بود، گفت: بنیان اصلی گفتمان اعتدال به حضرت امام(ره) باز میگردد، افراد وفادار به گفتمان امام(ره) در مرکز تحقیقات استراتژیک تجمع کردند و این اندیشه را بازتولید و تئوریزه کردند. وقتی از مکتب صحبت میکنیم منظورمان منشور فکری است، ما در مبانی تحلیلی، فرهنگی از مکتب فرانکفورت، بیرمنگام و برخی دیگر نام میبریم. همچنین از مکاتب معماری و مکاتبی مانند شیراز و ری نیز نام میبریم یا مکاتب مختلف نقاشی از این رو مکتب یک مشرب فکری محسوب میشود اما عدهای مکتب را معادل ایدئولوژی تعریف کردهاند و این غلط است. وی تاکید کرد: گفتمانی که در مکتب نیاوران مطرح شد در حقیقت همان گفتمان امام است و مبتنی بر گفتمان دینی است، مفهوم مکتب در اینجا به معنای مشرب فکری است، مثل اینکه مشرب فکری موتلفه را با مشرب فکری کارگزاران متفاوت میدانیم، آیا میتوانیم بگوییم که آنها ضداسلام یا ضدامام هستند؟ در نظام اسلامی پس از انقلاب مشربهای فکری مختلفی ایجاد شده است از جمله اینکه ما به مکتب فکری نجف و قم اشاره میکنیم لذا اینجا مکتب معادل ایدئولوژی نیست. *دلیل پیگیری «اعتدال» در مرکز تحقیقات استراتژیک صالحی امیری درباره اینکه چرا در مرکز تحقیقات روی بحث اعتدال کار کردید و چرا به دنبال احیای این مکتب رفتید؟ گفت: این یک مشرب فکری است، آقای دکتر روحانی معتقد است راه نجات نظام سیاسی برای خروج از مناقشات بیحاصل گذشته ایجاد یک فضای اعتدالی در تمام عرصههای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که بتواند وحدت ملی را در زیر این چتر مستقر کند و نماد این وحدت هم ولی فقیه رهبری است و دولت هم کارگزار تحقق این اعتدال است. *انتقاد از صداسیما به خاطر مقایسه شدن با مشایی وی درباره شائبهای درخصوص بحث مشایی و مکتب ایرانی و مقایسه شدن وی با مشایی گفت: ما 8 سال در مقابل آن گفتمان نقد کردیم و قلم زدیم و آن را توهین به شعور ملت دانستیم، ما و دوستانمان در مرکز تحقیقات 8 سال در نقطه مقابل تفکرات آقای احمدینژاد شناخته میشدیم و امروز باید هزینه بدهیم که با آن گفتمان همسویی میکنیم! این امر ناشی از دو عامل است یکی آلودگی اخلاق سیاسی در ایران که در صداو سیما به اوج خود رسیده و من کدهای مفصلی در این زمینه دارم و شخص آقای ضرغامی و مدیریت صداو سیما را به شخصه انسان متدین و سالمی میدانم بلکه این بیماری در لایههای مختلف این سازمان نفوذ کرده است از این رو این آلودگی سیاسی در حال تبدیل شدن به یک فساد است. * جزئیات همایش اعتدال/ نهادهای غیردولتی و پژوهشی برگزار کننده همایش اعتدال صالحی امیری در خصوص جزئیات همایش اعتدال که قرار است از سوی کتابخانه ملی برگزار شود، توضیح داد: گفتهاند که من همایش اعتدال را با هزینه زیاد برگزار کردهام؛ من به همراه برخی از آقایان از جمله آقای آشنا در مرکز تحقیقات استراتژیک، خانم مولاوردی امور زنان، سید ضیاء هاشمی از وزارت علوم و 20 انجمن علمی و مرکز پژوهشی تصمیم گرفتیم مبانی اعتدال را از لحاظ فلسفی، دینی، اقتصادی و اجتماعی در قالب 15 محور تبیین کنیم و جلسات را اینجا برگزار میکردیم از این رو تاکنون هیچ هزینهای نکردهایم و هزینه آن هم از دولت نخواهد بود اما وقتی به ناحق مینویسند که هزینههای گزافی از بیتالمال برای این همایش هزینه شده است جای تعجب دارد لذا پیشداوری خلاف شرع و اخلاق است و این تهمت بدون ادله است و وقتی هم که ما پاسخ میدهیم آن را چاپ نمیکنند لذا این بداخلاقی سیاسی است؛ اخلاق حکم میکند که از این رفتارهای ناشایست و انتقامجویانه فاصله بگیریم. رئیس کتابخانه ملی درباره متولیان اصلی این همایش گفت: جمعی شامل مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری، معاونت امور زنان، وزارت علوم، کتابخانه ملی و 20 مرکز پژوهشی و انجمن علمی هستند. وی درباره بودجه این همایش نیز توضیح داد: منابع بیرون و غیردولتی بودجه را تامین می کنند و در واقع نهادهای غیردولتی و پژوهشی و خود انجمنها آن را برگزار میکنند و بار اصلی آن به عهده انجمنهای علمی جامعهشناسی، علوم سیاسی، مطالعات فرهنگی و انجمن ایرانی تاریخ و برخی انجمنهای دیگر است. گفتوگو از امین صبحی و مریم عاقلی برای مطالعه مشروح این گفتوگو اینجا کلیک کنید انتهای پیام/
93/04/16 - 09:22
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]
صفحات پیشنهادی
مدیرعامل بانک سپه در گفتوگوی تفصیلی با فارس: ۷۰ درصد معوقات بانکسپه متعلق به ۲۵۴ ذینفع واحد است/ از سرگیری
مدیرعامل بانک سپه در گفتوگوی تفصیلی با فارس ۷۰ درصد معوقات بانکسپه متعلق به ۲۵۴ ذینفع واحد است از سرگیری قرعهکشی جوایز قرضالحسنهمدیرعامل بانک سپه ضمن تشریح اقدامات این بانک برای وصول 3400 میلیارد تومن مطالبات معوق از ارائه 6 هزار پرونده به شرکتهای وصول مطاللبات خبر و گفتچکیده گفتوگوی تفصیلی فارس با مهرعلیزاده دولت میتوانست استاندارن قویتری را انتخاب کند/ پیام تلویحی مهرعلیزا
چکیده گفتوگوی تفصیلی فارس با مهرعلیزادهدولت میتوانست استاندارن قویتری را انتخاب کند پیام تلویحی مهرعلیزاده به عارف دولت یازدهم فقط دولت روحانی است نه هاشمی و خاتمیرئیس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات با بیان اینکه برخیها زیادی مسائل را از عینک سیاسی میبینند گفت اینکهگزارش جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری در گفتوگوی محمد سالاری با فارس: احصاء مغایرتهای طرح جامع و تفصی
گزارش جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری در گفتوگوی محمد سالاری با فارس احصاء مغایرتهای طرح جامع و تفصیلی طرح تفصیلی جمعیت تهران را به ۱۳ میلیون نفر میرساندرئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مفاد طرح تفصیلی تهران جمعیت پایتخت را به ۱۳ میلیوشهردار ویس در گفتوگوی تفصیلی با فارس: مشکلات کمر شهر ویس را خم کرده است / شهروندان در آبادانی ویس مشارکت کنند
شهردار ویس در گفتوگوی تفصیلی با فارس مشکلات کمر شهر ویس را خم کرده است شهروندان در آبادانی ویس مشارکت کنندشهردار ویس گفت مشکلات زیادی در شهر ویس وجود دارد که باید با کمک مسئولان و شهروندان برای رفع آنها اقدام کرد مازیار آصف امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرددر گفتوگوی تفصیلی با فارس بررسی شد پاسخ به ابهامات سهامداران درباره اوراق اختیار فروش تبعی/ اوراق تبعی کدام ن
در گفتوگوی تفصیلی با فارس بررسی شدپاسخ به ابهامات سهامداران درباره اوراق اختیار فروش تبعی اوراق تبعی کدام نمادها بهتر است یک مشاور سرمایهگذاری بورس در مورد نحوه خرید اوراق اختیار فروش تبعی 29 نماد در مورد مهمترین مشکل این ابزار در زمان توقف نمادها و مزیت اوراق تبعی در مقایسهگفتوگوی مشروح فارس با میرکاظمی درباره الزامات دیپلماسی انرژی اظهارات زنگنه پیرامون تامین گاز اروپا و کسری نفت
گفتوگوی مشروح فارس با میرکاظمی درباره الزامات دیپلماسی انرژیاظهارات زنگنه پیرامون تامین گاز اروپا و کسری نفت عراق در راستای منافع ملی نیستعضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت که اظهارات زنگنه پیرامون تامین گاز اروپا و کسری نفت عراق در راستای منافع ملی نیست سیدمسعود میرکاظمیگفتوگوی فارس با عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام محمدی عراقی: رژیم صهیونیستی استاد «داعش» در ترور و تجاوز
گفتوگوی فارس با عضو مجمع تشخیص مصلحت نظاممحمدی عراقی رژیم صهیونیستی استاد داعش در ترور و تجاوزعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد تشکیل مجلسی با حضور علمای شیعه و سنی را برای مقابله با توطئههای طراحی شده آمریکا و رژیم صهیونیستی مطرح کرد و رژیم اشغالگر قدس را استاد داعش در ترورگفتوگوی فارس با کامران شرفشاهی درباره علی معلم اعتراض معلم به نقدهای آتشین شاعران/با زبان محاوره هم میتوان و
گفتوگوی فارس با کامران شرفشاهی درباره علی معلماعتراض معلم به نقدهای آتشین شاعران با زبان محاوره هم میتوان وارد دنیای حماسه شداستاد معلم به هر شاعری از جنبهای تذکر میدادند و یک مرتبه حجم نقدها آوار نمیشد که موجب خجالتزدگی و دلزدگی شاعر بشود در هر شعر به چند نکته اشاره میکرگفتوگوی تفصیلی فارس با دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران میتوان بدون تکیه به شرق و غرب پیشرفت کرد/
گفتوگوی تفصیلی فارس با دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهرانمیتوان بدون تکیه به شرق و غرب پیشرفت کرد نیروسازی الویت اصلی انقلاب اسلامی است دولتهای گذشته قدر نعمت رهبری را ندانستنددبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت حرف نوی انقلاب اسلامی این بود که نه تنها میتدر گفتوگوی عضو سابق پارلمان پنجاب با فارس مطرح شد اسلام دین صلح و امنیت/ اقدامات طالبان سنخیتی با مذهب ندارد
در گفتوگوی عضو سابق پارلمان پنجاب با فارس مطرح شداسلام دین صلح و امنیت اقدامات طالبان سنخیتی با مذهب نداردعضو سابق پارلمان پنجاب و از اعضای حزب تحریک انصاف ضمن محکوم کردن اقدامات طالبان گفت فعالیت این گروه هیچ ارتباطی با اسلام ندارد فیاض الحسن چوهان عضو سابق پارلمان دولت ایمهرعلیزاده در گفتوگوی تفصیلی با فارس: سال 84 استانداران اصلاحطلب کار را رها نکردند/ پیگیری نکردم چرا استاند
مهرعلیزاده در گفتوگوی تفصیلی با فارس سال 84 استانداران اصلاحطلب کار را رها نکردند پیگیری نکردم چرا استاندار نشدم لزومی نداشت هاشمی کاندیدا شودمعاون رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه استانداران اصلاحطلب سال 84 کار را رها نکردند گفت اگر آقای خاتمی سال 84 شیخوخیت میکرد کار بهامیری در گفتوگو با فارس تشریح کرد محاسن لایحه جدید تقسیمات کشوری/تقویت مشارکت مردمی به جای رقابتهای سیاسی تن
امیری در گفتوگو با فارس تشریح کردمحاسن لایحه جدید تقسیمات کشوری تقویت مشارکت مردمی به جای رقابتهای سیاسی تنشزاسخنگوی وزارت کشور گفت در لایحه جدید جایگزینی و تقویت مشارکت مردمی برای ارتقاء درجه واحدهای تقسیمات کشوری به جای رقابتهای سیاسی و تنشزا مدنظر قرار گرفته است حسینعلیسخنگوی جریان صدر در گفتوگو با فارس: «گردانهای صلح» به منظور دفاع از مقدسات عراق تشکیل شد
سخنگوی جریان صدر در گفتوگو با فارس گردانهای صلح به منظور دفاع از مقدسات عراق تشکیل شدسخنگوی جریان صدر مهمترین مأموریت گردانهای صلح را دفاع از مقدسات برشمرد و گفت این گردانها با انظباط و توانمندی بالا مامور محافظت و حمایت از مقدسات اسلامی عراق هستند شیخ صلاح العبیدی سخنگوچکیده گفتوگوی فارس با مرتضی تمدن دولت احمدینژاد ضربهگیر خوبی برای شوکهای اقتصادی بود/ ماجرای صندوقهای رو
چکیده گفتوگوی فارس با مرتضی تمدندولت احمدینژاد ضربهگیر خوبی برای شوکهای اقتصادی بود ماجرای صندوقهای روسی کروبی میگفت مگر میشود احمدینژاد ۲۵ میلیون رای بیاورددر دیداری که با آقای کروبی در منزلش داشتم از بنده پرسید که موضوع صندوقهای روسی چه بوده است بنده به ایشان گفتم شدر گفتوگوی فارس با معاون دانشکده بهداشت قزوین مطرح شد استفاده از ظرفیت دانشگاهها برای رفع آلودگی هوا در قزوی
در گفتوگوی فارس با معاون دانشکده بهداشت قزوین مطرح شداستفاده از ظرفیت دانشگاهها برای رفع آلودگی هوا در قزوینمعاون آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تشریح وضعیت زیستمحیطی در حوزه آلودگی هوا بر ضرورت انجام کار مطالعاتی در این حوزه و استفاده از ظرفیت دانشگاهها بگفتوگوی فارس با مرد آبی خاکی لشکر ویژه 25 کربلا 14 سکاندار به جای مرخصی به محضر امام حسین(ع) شتافتند
گفتوگوی فارس با مرد آبی خاکی لشکر ویژه 25 کربلا14 سکاندار به جای مرخصی به محضر امام حسین ع شتافتندمرد آبی و خاکی لشکر 25 کربلا درباره شهادت 14 سکاندار این لشکر میگوید قرار بود این افراد به مرخصی بروند اما وقتی پیکر قطعه قطعه شده آنها را از سنگر به بیرون میکشیدم گفتم خستحسن احمدی در گفتوگوی مشروح با فارس برخی از نویسندهها خوب نمینویسند، اما گاهی خوب مطرح میشوند
حسن احمدی در گفتوگوی مشروح با فارسبرخی از نویسندهها خوب نمینویسند اما گاهی خوب مطرح میشوندیک نویسنده گفت خیلیها خوب نمینویسند اما گاهی خوب مطرح میشوند شاید به دلیل رفتارها و گفتارهایشان است اینها حتی در خیلی از مکانها و مراکز نقش داوری هم دارند در باره آثار خیلیها-
گوناگون
پربازدیدترینها