تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820358566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الزام دولت و دستگاه‌های اجرایی به برقی‌کردن موتورسیکلت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: خجسته در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد
الزام دولت و دستگاه‌های اجرایی به برقی‌کردن موتورسیکلت‌ها
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از بررسی طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورهای بنزینی در این کمیسیون خبر داد و گفت: آلودگی صوتی در کنار قانون‌گریزی برخی موتورسواران، مشکلات بسیاری را برای جامعه به وجود می‌آورد.


امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در تشریح جلسه روز گذشته یکشنبه (15 تیر) کمیسیون متبوع خود گفت: در این جلسه ادامه بررسی مطالعات طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورهای بنزینی در حوزه مشاوران کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور انجام شد.   
 
وی در ادامه افزود: 36 درصد موتورسواران زیر 24 سال، 26 درصد زیر 29 سال و 15 درصد آن‌ها زیر 39 سال سن دارند و متاسفانه 25 درصد تخلفات ناشی از حوادث رانندگی را موتورسواران تشکیل می‌دهند که این حجم وسیع حوادث، علاوه بر آثار مخرب روحی و روانی، اثرات غیرقابل جبرانی در زمینه مسائل اقتصادی به همراه دارد.   
 
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به آسیب‌های متعدد تردد موتورسیکلت‌های بنزینی در کشور ادامه داد: ایجاد آلودگی صوتی و زیست محیطی، قانون‌گریزی برخی از موتورسواران، آسیب‌های امنیتی و انتظامی ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها و همچنین هزینه‌های مادی و معنوی تلفات حوادث رانندگی با موتورسیکلت موجب شد تا موضوع توسط حوزه مشاورین کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و طرح اولیه‌ای در این خصوص جهت الزام دولت و دستگاه‌های اجرایی به برقی‌کردن موتورسیکلت‌ها تهیه شود.
 
خجسته، افزایش تعداد موتورسیکلت‌های کشور به دلیل شرایط اقتصادی مردم را یکی از معضلات ترافیکی ارزیابی کرد و اظهار داشت: ترافیک شهری و شرایط اقتصادی مردم موجب شده تا حجم استفاده از موتورسیکلت‌ها در کشور از حد استاندارد خارج شده و معضلی عمده در ترافیک و حمل و نقل شهری ایجاد شود.
 
وی تصریح کرد: برای حل این معضل از شهرداری تهران، سازمان حفاظت از محیط زیست، نیروی انتظامی و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، کشور، راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دعوت شده تا در جلسه‌ای مشترک نقطه نظرات خود را در اختیار کمیسیون قرار دهند.
 
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان ابراز امیدواری کرد که با نهایی‌شدن این طرح، معضل موتورسیکلت‌ها و آسیب‌های ناشی از آن به حداقل رسیده و بهداشت و سلامت جسمی و روانی مردم تامین شود.
 
انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن