تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820250361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرش تجلي گاه اقتصاد و فرهنگ در ايلام است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ تير ۱۳۹۳ (۱۸:۲۸ب.ظ)
معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري ايلام: فرش تجلي گاه اقتصاد و فرهنگ در ايلام است معاون برنامه ريزي استاندار ايلام گفت: فرش تجلي گاه اقتصاد و فرهنگ در ايلام است.
به گزارش خبرگزاري موجف حشمت اله عسگري در نشست کميته فرش استان اظهار کرد:فرش نمونه بسيار جالبي از تلفيق هنر و مقوله اقتصاد است که پرداختن به آن هم از نظر فرهنگي در استان ريشه دوانده و هم به دليل سر وکار داشتن با معاش مردم و ارزش افزوده حائز اهميت است.
وي ادامه داد: همزمان با پي گيري جذب سرمايه گذاري در بخش هاي ديگر بايد مقوله سرمايه گذاري براي فرش در استان نيز مد نظر قرار داد که اکنون سعي مي شود با برگزاري منظم کميته فرش خلاهاي آن در استان به درستي شناسايي شود.
وي مهم ترين موضوع و مساله در بحث فرش را مديريت چندگانه و نا مشخص بودن متولي فرش در استان برشمرد.
وي تاکيد کرد:حتما بايد ستاد راهبردي در حوزه فرش تشکيل شود و با انجام اقدامات هماهنگ و تقويت کننده از نظر سياست گذاري و مديريتي بحث فرش را به صورت جدي پيگيري نمايد.
معاون برنامه ريزي استاندار ايلام تاکيد کرد، که با توجه به ساختار سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان دبيرخانه اي در حوزه فرش به صورت دايمي در اين سازمان تشکيل شود و براي اعضاي کميته فرش با امضا استاندار ابلاغيه صادر شود.
عسگري به راه اندازي و تشکيل بانک اطلاعاتي دقيقي از وضعيت فرش، تعداد بافندگان، ميزان توليد و ...تاکيد کرد و گفت: بايد در اولين فرصت اين بانک اطلاعاتي در حوزه فرش با هدف حذف موازي کاري و دستيابي به اطلاعات دقيق راه اندازي شود.
وي همچنين بر موضوع بازاريابي در حوزه فرش و ايجاد نمايشگاه دايمي براي معرفي فرش استان ايلام با توجه به کيفيت برتر اين دست بافت ها تاکيد کرد.
وي اظهار کرد: تهيه برند و نقشه خاص ايلام بايد هرچه سريع تر دنبال شود و هر دستگاه اجرايي مرتبط با حوزه فرش برنامه اجرايي خود را اعلام کند تا با هماهنگي بيشتر در اين حوزه يک برنامه منسجم و موفق پيگيري شود.
عسگري گفت: شرکت سهامي فرش به رغم منابع مالي و تسهيلات راه اندازي دار قالي و شور و پرداخت اکنون در اختيار بخش خصوصي است به همين دليل براي ايجاد بازار رقابتي بايد تعداد زيادي از اين شرکت ها در استان راه اندازي شود.
وي، از عامل خوشه صنعتي فرش ايلام خواست علاوه بر پيگيري نارسايي هاي حوزه فرش در ايلام پيگير بازاريابي دست بافته هاي استان باشد.
معاون برنامه ريزي استاندار ايلام اظهار کرد: خوشبختانه بيش از 90 درصد فرش هاي دست بافت ايلام به دليل کيفيت قابل توجهي که دارند به کشورهاي خارجي صادر مي شوند اما برند ايلام را ندارد؛ به همين دليل بايد با برند مشخص ايلام پي گير صادرات آنها باشيم.
به گزارش روابط عمومي استانداري اکنون 14 هزار بافنده در ايلام مشغول توليد فرش در استان هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن