تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801775694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد هفته فرهنگ و هنر شرق تهران؛ تجلی‌گاه تلاش هنرمندان+ تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
هفته فرهنگ و هنر شرق تهران؛ تجلی‌گاه تلاش هنرمندان+ تصاویر
هم‌زمان با پنجمین هفته فرهنگ و هنر استان تهران، هنرمندان شهرستان‌های شرق تهران نیز آثار خود را به نمایش عموم گذاشتند و هفته فرهنگ و هنر شرق تهران به معنای واقعی کلمه تجلی‌گاه تلاش هنرمندان است.

خبرگزاری فارس: هفته فرهنگ و هنر شرق تهران؛ تجلی‌گاه تلاش هنرمندان+ تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، هنرمندان شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و پردیس در روزهای اخیر، آثار خود را در بزرگ‌ترین مرکز گردشگری شهر تهران یعنی برج میلاد ششمین برج مرتفع جهان در معرض نمایش قرار دادند. برای نخستین بار، هفته فرهنگ و هنر شرق استان تهران فرصت مناسبی بود تا هنرمندان آثار و هنرهای خود را در نمایشگاه متمرکزی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند و گردشگران برج میلاد تهران چه ایرانی و چه خارجی بدانند که شهرستان‌های استان تهران ظرفیت‌های مناسبی در زمینه هنر دارند. البته از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بابت این کار بسیار با ارزش باید قدردانی کرد و امیدواریم این‌گونه نمایشگاه‌‌ها با ظرفیت و فضاهای بیشتری در خود شهرستان‌ها نیز دایر شود. به گزارش فارس؛ قلم‌زنی، مجسمه‌سازی، کار با چرم‌، کارگاه قالی‌بافی، کارگاه کار روی شیشه، کار تسبیح‌سازی، منبت و معرق، خوش‌نویسی، عروسک‌سازی، نقاشی، عکاسی، چرم‌سازی، کار با کاشی، کارگاه نقاشی و نقاشی روی پارچه، قلم‌زنی، سفالگری و ... از جمله کارگاه‌هایی بود که در قسمت گالری برج میلاد تهران از سوی هنرمندان شرق استان تهران به چشم می‌خورد. از نکات بسیار جالبی که بیشتر از دیگر هنرها به چشم می‌خورد، اجرای گروه‌های نمایشی این شهرستان‌ها در برج میلاد بود که مورد استقبال شمار زیادی از گردشگران و حاضران قرار گرفت. از حاشیه‌های دیگر هفته فرهنگ و هنر شرق استان تهران در برج میلاد تهران، می‌توان به بازدید تورهای شرق آسیا و قاره آفریقا اشاره کرد که از رفتارهای آنان ‌مشخص بود که این آثار بسیار برای آنان جالب توجه است.  

  ابداع 8 نوع رنگ ماده توسط هنرمند پردیسی در یکی از کارگاه‌های نقاشی به اختراع جدیدی توسط یک هنرمند پردیسی پی ‌بردیم؛ این هنرمند توانسته است هشت نوع رنگ جدید با هزار طیف رنگی با پایه حلال آب و روغن اختراع کند. پگاه جهانی، فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی و مرمت آثار باستانی در خصوص انگیزه خود از این اختراع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: هدف این بود به دلیل اینکه این رنگ‌ها درمانی است، سرطان را از جامعه هنرمندان بگیرم. این هنرمند افزود: هر کدام از این رنگ‌ها روی قسمت‌هایی از قبل کاغذ، بوم و ... نقاشی کار می‌شود، این اختراع در مراحل به ثبت رسیدن است. ثبت تعاونی فرش برای کمک به مستمندان به سراغ قسمت دیگری رفتیم و با نگاهی بر روی میز متوجه نوع هنر این هنرمند دماوندی شدیم؛ دار قالی و تکه فرش بر روی میز، حرفه قالی‌بافی را معرفی می‌کرد. نیره عرب‌لو که 6 سالی است کار قالی‌بافی، گلیم و تابلو فرش را آغاز کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در این راستا، با چندی از همکاران دیگر، تعاونی فرش تشکیل دادیم که در دماوند ثبت شده است. وی در خصوص هدف خود از تشکیل این تعاونی افزود: با کسب درآمد از این کار، منبع مالی خود و خانواده‌های بی‌سرپرست را تامین می‌کنیم و بخشی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهیم.  

  نمایش مجسمه‌سازی بر روی چوب گردو در قسمت دیگری از این نمایشگاه، مجسمه‌هایی به چشم می‌خورد؛ مرتضی سلمانی، 20 سال کارهای مختلف هنری و هفت سال، کار احجام چوبی و مجسمه‌سازی انجام داده و اکنون درحال تراشیدن چوب است. سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، با بیان اینکه با سنگ، گچ و گِل نیز مجسمه‌سازی انجام می‌دهد، افزود: می‌خواهیم با نمایش گذاشتن این مجسمه‌های چوبی نشان دهیم که هنرمندان از چوب‌های گردویی که در شرق استان تهران وجود دارد، مجسمه‌های زیبایی درست می‌کنند. نقاشی با 12 تکنیک مژگان همایونی با پنج سال سابقه کار، تکنیک‌های مختلف نقاشی بر روی پارچه، پرده منازل، روتختی نوزادان، تابلوهای کوچک و . . . را انجام می‌دهد و هم‌اکنون به عنوان مدرس در فرهنگ‌سرای کوثر دماوند این هنر را تدریس می‌کند. وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران افزود: این نقاشی شامل 12 تکنیک است که بیشتر سبک‌های خانگی دارد. پنجمین هفته فرهنگ و هنر استان تهران مختص شهرستان‌های شرق تهران در برج میلاد تهران برگزار شد و با استقبال خوبی همراه بود.  

 

 

  انتهای پیام/2568/الف30

93/04/09 - 09:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن