تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821012536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مستندی از ۳۰۰۰ هزار عکس یک آلمانی از ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
مستندی از ۳۰۰۰ هزار عکس یک آلمانی از ایران
فیلم مستند "فرزند اصفهان" ساخته فرشاد اکتسابی دوشنبه، 16 تیرماه، ساعت 23 در قالب هفته فیلم این کارگردان در « شبهای مستند » پخش و سپس نقد و بررسی می‌شود.


به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ فیلم مستند «فرزند اصفهان» ساخته فرشاد اکتسابی  دوشنبه، 16 تیرماه، ساعت 23 در قالب هفته فیلم این کارگردان در « شبهای مستند » پخش و سپس نقد و بررسی می‌شود.

این فیلم که به خاطر آن فرشاد اکتسابی موفق به کسب تندیس بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کوتاه شده است ، سرگذشتی از زندگی «ارنست هولستر»؛ عکاس آلمانی است که در دوران ناصرالدین شاه قاجار به اصفهان آمد و برای اولین بار در تاریخ این شهر از حیات اجتماعی و بناهای تاریخی این شهر عکس های زیبایی به ثبت رساند.

ارنست هولتسر اولین کسی بود که در زمان قاجار دوربین عکاسی را به اصفهان آورد و 3 هزار عکس از اصفهان و مردم این شهر گرفت. وی البته عکاس نبود بلکه مهندس المانی بود که خط تلگراف بین ایران و عراق را به سفارش یک شرکت انگلیسی  احداث کرد.

وی  با خانم ارمنی به نام مریم حق نظر ازدواج می‌کند و در اصفهان می‌ماند. او با خودش یک دوربین عکاسی به ایران آورده بوده که  از این شهر عکس می گیرد واین عکس‌ها بعد از 100 سال کشف می شود.

این مستند – پرتره که «عبدالحمید ارجمند» آن را تهیه کرده است ، در 35 دقیقه و با صدای «ناصر طهماسب» به سفر این عکاس آلمانی به نصف جهان می پردازد.

سایر عوامل فیلم  مستند «فرزند اصفهان» عبارتند از: نویسنده: فرشاد اکتسابی، پژوهشگر: عبدالحمید ارجمند، تصویربرداران: سروش مرشدیان – بابک نعمتی، تدوین و صداگذاری: فرشاد اکتسابی، موسیقی: امید فتح الهی، گوینده متن: ناصر طهماسب و عکاس: سروش مرشدیان.
 

انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن