تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803610399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از تکذیب شایعه کاندیداتوری مجلس تا سیاست جدید مبارزه با قاچاق سوخت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در نشست خبری استاندار هرمزگان مطرح شد از تکذیب شایعه کاندیداتوری مجلس تا سیاست جدید مبارزه با قاچاق سوخت بندرعباس-ایرنا- هرچند مبارزه با قاچاق کالا و سوخت به عنوان محور نشست خبری استاندار هرمزگان اعلام شده بود اما پرسش های گوناگون خبرنگاران موجب شد تا استاندار هرمزگان به سوالات و موضوعات مختلفی از تکذیب شایعه کاندیداتوری اش برای مجلس شورای اسلامی تا مبارزه با قاچاق سوخت پاسخ دهد.


*تعامل مدیریت عالی با نمایندگان مجلس باید در راستای وظایف قانونی باشد
استاندار هرمزگان یکشنبه در این نشست خبری گفت:تعامل مدیریت عالی استان با نمایندگان مجلس باید در راستای قانون و بر اساس وظایف تعریف شده باشد که این موضوع از سوی رییس جمهوری در دیدار ایشان با استانداران نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
جاسم جادری افزود:رییس جمهوری همچنین در این دیدار تصریح کرده:از هیچ استانداری پذیرفته نیست که تحت نفوذ افراد صاحب نفوذ باشد و استاندار باید بالاترین مرجع تصمیم گیری و اجرایی در استان باشد.
وی همچنین با تشریح جزییات آخرین دیدار خود با وزیر کشور که با حضور دو نفر از نمایندگان استان در مجلس و معاون پارلمانی وزیرکشور برگزار شده اظهار داشت:در این ملاقات برخی نمایندگان دغدغه داشتند که انتصابات و یا گفته های مشاوران استاندار مطابق میل آنها نیست.
وی اختلاف بر سر انتصاب معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان را یکی از سوژه های اصلی این دیدار اعلام و اضافه کرد:با توجه به عدم اتفاق نظر نمایندگان،هیچ توافقی در این زمینه صورت نگرفت و وزارت کشور نیز نتوانست به جمع بندی برسد.
به گفته جادری،سه نفر از نمایندگان با انتصاب اشاره شده موافق بوده و دونفر مخالف هستند و در نهایت نیز مدیریت عالی استان در این زمینه و یا انتصاب فرمانداران، راهکارهای معرفی شده از سوی وزارت کشور را مورد توجه قرار خواهد داد.
رییس شورای اداری استان همچنین شائبه آهسته بودن روند تغییرات در بدنه اداری را مردود دانست و یادآور شد:تاکنون در مجموعه استانداری 48نفر جابجا شده اند و در کل استان نیز 74نفر تغییر کرده اند که در آینده نزدیک چرخه تغییرات تکمیل خواهد شد.
استاندار تاکید کرد:این تغییرات بدون در نظرگرفتن وابستگی های سیاسی و جناحی بوده و تنها معیار،میزان توانمندی و کارآیی است.
وی ادامه داد:تغییرات در حوزه آموزش و پرورش نیز آغاز شده و در این زمینه مطالب بیشتری نیز وجود دارد که در شرایط فعلی رسانه ای کردن آنها در دستور کار نیست.
رییس شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد:مدیریت و کارآمدی در این حوزه دو معیار اصلی هستند که تحقق آنها نیازمند تحول و نظارت بیشتر است.
**برنامه ای برای کاندیداتوری در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی ندارم
وی همچنین در پاسخ به خبرنگار روزنامه محلی دریا با رد شایعه کاندیداتوری اش در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه استان خوزستان اظهار داشت:به طور قطع و یقین هیچ برنامه ای برای کاندیداتوری ندارم و در استان هرمزگان مجری برگزاری انتخابات خواهم بود.
جادری اضافه کرد:اینگونه شایعه پردازی ها و بیان مطالبی مربوط به تغییر زودهنگام استاندار ،بی اساس بوده و مرجع تعیین مدت خدمت و محل خدمت ،در قانون مشخص شده و خارج از حیطه اختیار شایعه سازان است.
وی توصیه کرد:در این مقطع زمانی بهترین فرصت برای خدمت به مردم فراهم شده و بهتر است به جای بیان اینگونه حرف ها ،افراد با صداقت وارد میدان شوند و برای مشکلاتی مانند اشتغال و معیشت مردم طرح و برنامه بدهند.
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد:رفتگری که وظیفه خود را درست انجام می دهد به مراتب از بسیاری مدعیان ،نسبت به مردم دلسوزتر است.
*محورهای افزایش اختیارات استانداران مشخص شده است
جادری همچنین در پاسخ به ایرنا درباره نتایج دیدار یازدهم تیرماه استانداران با رییس جمهوری ،از اعلام تصویب کلیات طرح تفویض اختیارات بیشتر به استانداران در این نشست خبرداد و اظهار داشت:تصمیم گیری پیرامون الحاق و انتزاع و جابجایی روستاها در سطح استان ،افزایش اختیارات استانداران در قانون برگزاری مناقصات و تشخیص صلاحیت پیمانکاران بزرگ از جمله مواردی است که در این طرح پیش بینی شده است.
وی واگذاری پروژه های ملی و رسیدگی به آزادی سواحل دریا را از دیگر مواردی دانست که اختیار آن ها به استانداران تفویض شده است.
رییس شورای برنامه ریزی استان یادآور شد:افزایش اختیارات ،افزایش اقتدار استانداران را در پی خواهد داشت که نتیجه اقتدار نیز ،امنیت ،ثبات و رونق اقتصادی خواهد بود .
*ورود ارتش و سپاه به مبارزه با قاچاق سوخت
رییس شورای تامین استان همچنین با اشاره به ابعاد مختلف قاچاق سوخت در هرمزگان اظهار داشت:به تازگی دستورالعملی تهیه شده که به موجب آن سپاه و ارتش برای مبارزه با قاچاق سوخت وارد میدان می شوند.
جادری متذکر شد:البته مبارزه نیروهای مسلح با قاچاق سوخت در خشکی و ساحل نبوده و فقط شامل مبارزه با قاچاقچیان بزرگ سوخت در دریا خواهد بود.
وی پهناور بودن نوار ساحلی استان ،وجود 140خور در نقاط مختلف هرمزگان و عدم امکان کنترل تمامی نوارساحلی و خورها را از جمله مواردی دانست که مبارزه با قاچاق سوخت در استان را دشوار کرده است.
استاندار هرمزگان،ورود سوخت به منظور قاچاق با حواله های قانونی و به اسم فرآورده های نفتی متفرقه و کمبود نیرو و امکانات را از دیگر چالش های مبارزه با قاچاق سوخت دانست.
رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق استان همچنین از مشکلات معیشتی مردم منطقه به عنوان دلیل اصلی روی آوردن مرزنشینان به قاچاق سوخت نام برد و اضافه کرد:نمی توان از مردمی که بیکار هستند و توان تامین غذای خود را هم ندارند انتظار داشت که تنها از راه های قانونی کسب درآمد کنند.
به گفته استاندار هرمزگان ،با وجود تمام مسائل یاد شده ،اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که از جمله آنها می توان به ابطال یکهزار و 700کارت سوخت سرگردان که در قاچاق سوخت مورد استفاده قرار می گرفت اشاره کرد.
*فعالیت های اقتصادی در جاسک بدون اطلاع و هماهنگی با دولت بوده است
وی در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس درباره شدت یافتن فعالیت های اقتصادی و توسعه ای در جاسک اظهار داشت:این منطقه ظرفیت های مناسبی دارد و تبدیل آن به قطب پایانه نفتی و فعالیت های پالایشگاهی و صنعتی در برنامه ها پیش بینی شده است اما آنچه اکنون در این منطقه در حال انجام است بدون اطلاع و هماهنگی با دولت و مدیریت استان است.
جادری با اظهار نگرانی از عدم رعایت حقوق مردم منطقه جاسک گفت:شرکت هایی که دارای شامه اقتصادی هستند از کانال نیروهای نظامی وارد جاسک شده اند و دولت و استانداری هیچ دخالتی در این زمینه نداشته است.
وی تاکید کرد:اگر قرار است توسعه ای در این منطقه انجام شود باید از طریق مدیریت استان و در بستر طرح آمایش سرزمین ،با جانمایی صحیح و با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی باشد.
جادری ادامه داد:در حال حاضر امور این منطقه متولی مشخصی ندارد پیشنهاد مشخص در این زمینه تشکیل سازمان توسعه و عمران سواحل مکران با حضور استان های هرمزگان ،سیستان و بلوچستان ،وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور است.
استاندار هرمزگان گفت:شرکت های ساختمانی در حال ساخت هزاران واحد مسکونی برای نیروهای مسلح هستند اما اولویت این پروژه ها باید با شرکت های بومی و استانی باشد و از همه مهمتر به زیرساخت های مورد نیاز مردم در حوزه هایی مانند مسکن،آب ،برق ،بهداشت و آموزش نیز توجه جدی شود.
*خط قرمز ما تعرض به ساحل است/محیط زیست با تمام طرح های توسعه ای مخالفت می کند
استاندار هرمزگان در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا در زمینه افزایش بهره برداری از نوار ساحلی گفت:جذب سرمایه گذار خارجی به عنوان یکی از راهکارهای زیباسازی و افزایش بهره برداری از نوار ساحلی در دستور کار است اما با دیوارکشی در ساحل و ساختمان سازی ها و طراحی های غیرمنطقی در حریم ساحل نیز به شدت برخورد کرده و آن را به عنوان خط قرمز اعلام می کنیم.
وی در ادامه همین سوال ،پیرامون ادامه ساخت اسکله در بندر خمیر با وجود مخالفت محیط زیست نیز اظهار داشت:محیط زیست نباید با اصل طرح مخالفت کند و راهی برای اجرای مناسب آن پیشنهاد دهد اما هم اکنون این مجموعه با تمام طرح های توسعه ای مخالفت می کند.
جادری بر لزوم برقراری تعادل منطقی بین حفاظت از محیط زیست و اجرای طرح هایی که موجب رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم می شود تاکید و اضافه کرد:مدیریت عالی استان باید تمام مصالح را در نظر بگیرد و اگر بخواهد ملاحظات زیست محیطی را رعایت کند باید همه فعالیت های عمرانی را تعطیل کند.
نماینده عالی دولت در استان پرهیز از افراط و تفریط در این بخش را ضروری دانست و یادآور شد:در سال های گذشته محیط زیست به طور کلی رها شده بود که نتیجه آن فاجعه های زیست محیطی مانند آلودگی هوا بوده است.
*طرح جدید تقسیمات کشوری ابلاغ نشده است
استاندار هرمزگان درباره طرح تقسیم کشور به پنج منطقه نیز اظهار داشت:رسانه ای شدن این مطلب اشتباه بوده و تاکنون نیز هیچ ابلاغی از وزارت کشور در این باره نرسیده است.
جادری تصریح کرد:این طرح دارای ایرادهای زیادی است و باید توسط کارشناسان مورد بررسی بازنگری قرار گیرد.
استاندار هرمزگان گفت:در این طرح، هرمزگان زیر نظر اصفهان قرار گرفته که هیچ هماهنگی جغرافیایی ،فرهنگی ،تاریخی ،آب و هوایی و اقتصادی با آن ندارد و بهتر است در صورت تصمیم نهایی برای اجرایی شدن طرح یاد شده ،هرمزگان با استان هایی مانند سیستان و بلوچستان و بوشهر و فارس که شرایط کم و بیش مشابهی دارند هم گروه شود.
وی در پایان این نشست خبری ضمن اظهار رضایت کامل از مدیران رسانه ای استان و خبرنگاران از تلاش آنان در جهت انعکاس واقعیت های استان قدردانی کرد.ک/3
7192/668

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن