تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804341027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انسان چوب آرامش‌های ساختگی خود را می‌خورد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت‌‌الاسلام پناهیان:
انسان چوب آرامش‌های ساختگی خود را می‌خورد خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند تعهد کرده است که اگر غصه‌هامان برای زمان و عمر باشد، جبران می‌کند و برکت عمر را افزایش می‌دهد؛ به شرطی که این غصه خوردن از سر حسادت نباشد بلکه محبت باشد. اگر از سر حسادت غصه بخوریم، سیاه می‌شویم ولی اگر از سر محبت باشد، نورانی می‌شویم.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در ادامه سلسله مباحث در موضوع «زمان‌شناسی و ارزش‌گذاری برای فرصت‌های عمر» که 14 تیرماه در مسجد امام حسین(ع) تهران برگزار شد، با بیان این‌که زمان شاهد ما است، اظهار داشت: باید با زمان حرف زد، زمان نیز با ما سخن می‌گوید. زمان را باید زنده و شاهد خود دانست. هیچ روزی بر انسان نمی‌گذرد مگر آن‌که زمان با او سخن می‌گوید.
وی با اشاره به این‌که زمان به انسان می‌گوید که تا قیامت باقی است و شهادت خواهد داد، افزود: آیت‌الله بروجردی(ره) فرمود، من رفت و آمد ملک‌هایی که مأمور نوشتن اعمال هستند و پست‌شان عوض می‌شود را می‌بینم.  
حجت‌‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است که خداوند تبارک و تعالی به انسان می‌فرماید، «ای فرزند آدم! روزی تو هر روز به تو می‌رسد، اما تو ناراحت و دل‌‌نگرانی.» هر روز بخشی از عمر ما کم می‌شود و چیزی هم به ما اضافه نمی‌شود، ولی غصه نمی‌خوریم. جایی که نباید غصه بخوریم، غصه می‌خوریم و جایی که باید نگران باشیم، غصه نداریم.
وی ادامه داد: خداوند تعهد کرده است که اگر غصه‌هامان برای زمان و عمر باشد، جبران می‌کند و برکت عمر را افزایش می‌دهد؛ به شرطی که این غصه خوردن از سر حسادت نباشد بلکه محبت باشد. اگر از سر حسادت غصه بخوریم، سیاه می‌شویم ولی اگر از سر محبت باشد، نورانی می‌شویم.
کارشناس مذهبی با یادآوری خصلت‌های زمان ابراز داشت: زمان بسیار سریع، بی‌رحم، کوتاه و سارق است و همان فرصت‌های کوتاهی را که در اختیار انسان قرار می‌گیرد نیز سلب می‌کند و در واقع، غصب کننده فرصت‌ها است. از بزرگواری انسان یکی این است که برای گذر زمان گریه کند و از خدا بخواهد که آن را برگرداند. خداوند هم مبدل السیئات بالحسنات است. وقتی ببینیم فاصله‌ای تا مرگ نداریم و کوتاهی زمان را بفهمیم، نتیجه‌اش این می‌شود که از زمان به صورت مناسب استفاده کنیم.
وی به آرامش‌های ظاهری در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: همه این آرامش‌ها بدون اعتبار و ارزش است. این‌که به خودمان القا کنیم که وقت داریم، جز آن‌که اضطراب بیاورد، نتیجه‌ای نخواهد داشت. باید به خدا پناه برد. در جبهه هر لحظه نام خدا بر زبان‌ها و یادها جاری بود، به گونه‌ای که انسان آرامش را احساس می‌کرد.
حجت‌‌الاسلام پناهیان اضافه کرد: بگذارید زمان برای ما استرس بیاورد، آن‌گاه با ذکر و یاد خدا آرامش برخواهد گشت. اگر استرس نداشته و به سوی خدا نرویم، مانند این است که شنا بلد نباشیم و داخل آب برویم. هنگامی که گدا وار و با التماس خدا را صدا بزنیم، آرامش پیدا می‌کنیم. ما عادت کردیم همه چیز را مالک باشیم، اما خدا می‌فرماید من مالکم و شما مستأجرید. ما مالک زمان نیستیم و نباید با این احساس مالکیت آرامش کسب کنیم.
استاد حوزه و دانشگاه به بلاها و عذاب‌های الهی اشاره و تصریح کرد:نگذاریم خدا با بلاها ما را از خواب غفلت بیدار کند. در دعای ابوحمزه ثمالی می‌خوانیم که خدایا! مرا با عقوبتت ادب نکن. گاهی لازم است خداوند همه چیز را از انسان بگیرد تا او را تأدیب کند.
وی با اشاره به افرادی که گوش خود را برای شنیدن هر چیزی در اختیار قرار قرار می‌دهند، اظهار داشت: این افراد همانند معده نشخوارکنندگان هستند که هر چیزی به آن وارد می‌شود. خداوند می‌فرماید، من روزی‌ات را مقدر کرده‌ام، چرا باز غصه می‌خوری؟ اما روزها و فرصت‌ها از تو گرفته می‌شود در حالی که هیچ غمی نداری!
حجت‌‌الاسلام پناهیان در پایان با توصیه به استفاده صحیح و مناسب از زمان کوتاه عمر تصریح کرد: هر چه از زمان خوب استفاده کنیم، باز تبعاتی دارد که گریبان‌گیر ما خواهد شد، چه برسد به این‌که از زمان درست بهره نبریم که نتیجه آن خسر الدنیا و الاخره خواهد بود.
گفتنی است، سلسله مباحث پیرامون «زمان‌شناسی و ارزش‌گذاری برای فرصت‌های عمر» تا دهم ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در مسجد امام حسین(ع) تهران برقرار است./9591/پ202/س




۱۳۹۳/۴/۱۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن