تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801184877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تحول سلامت خدمت باحلاوت دولت به محرومان بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرح تحول سلامت خدمت باحلاوت دولت به محرومان بود یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت تدبیر و امید به لحاظ کاهش سهم هزینه های درمانی، خدمت باحلاوتی به محرومان جامعه محسوب می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا سید موسی خادمی روز یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج،افزود: دولت با اختصاص بخشی از درآمد هدفمندی یارانه ها به حوزه بهداشت و درمان طرح تحول نظام سلامت را اجرایی کرد تا مشکلات مردم در این حوزه اصلی مرتفع شود.
وی بیان کرد: کاهش سهم مردم از هزینه های بهداشتی و درمانی آرزوی دیرینه ای بود که دولت یازدهم بدون از هرگونه شعارگرایی در راستای تحقق آن گام های اساسی برداشته و امروز نتیجه آن در زندگی مردم نمایان است.
خادمی اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور در نشست استانداران کشور از وزارت بهداشت به خاطر اجرای طرح تحول نظام سلامت تقدیر و بر همکاری دستگاه های اجرایی مختلف برای رسیدن به اهداف این طرح تاکید کرد.
وی عنوان کرد:با وجود مشکلات ذاتی و عقب ماندگی در حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد طرح تحول نظام سلامت با تلاش مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان روند مطلوبی را طی می کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در این استان بر اساس شرایط جدید بیش از 12 هزارو 200 نفر در بخش خدمات درمانی بستری شده اند.
رضا چمن با اشاره به اینکه تاقبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیماران حدود 40 تا 45 درصد هزینه های تامین خدمات درمانی و دارو را پرداخت می کردند،افزود: بیماران پس از اجرای این طرح تنها هفت درصد هزینه های درمانی را پرداخت می کنند.
وی بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون یکهزارو 250 زایمان طبیعی بدون هیچ گونه دریافت هزینه ای از بیماران در بیمارستان های استان انجام شده است.
چمن جلوگیری از دریافت هزینه غیرقانونی و کاهش معضل زیرمیزی از سوی پزشکان در مطب ها را از نتایج مثبت طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و گفت:این پدیده در مناطق محروم کهکیلویه و بویراحمد نمود بیشتری داشت که با اجرای این طرح به حداقل رسید.
وی اظهار کرد: نظام پرداخت مطالبات پزشکان در شهرستان های محروم استان به روز شده و مطالبات آنان به تدریج و مستمر پرداخت می شود.
چمن عنوان کرد: 70 درصد مطالبات پزشکان مربوط به سال های 90 و 91 پرداخت و حدود 90 درصد مطالبات آنان در سال 92 نیز پرداخت نشده است که با تامین اعتبار به تدریج واریز می شود.
وی ابراز داشت: بخشی از تعرفه پزشکان خصوصی که در کلنیک های دولتی مشغول به خدمت شوند در طرح تحول نظام سلامت از طریق درامد حاصل از هدفمندی یارانه ها جبران و پرداخت خواهد شد.
چمن تجهیز بیمارستان ها و تامین پزشک متخصص با بهبود شرایط پرداخت در کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان برای خدمات رسانی مطلوب به مردم دانست و افزود:تا زمان بهره برداری از مراکز بهداشتی و درمانی جدید این روند ادامه دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت به زودی در روستاها، حاشیه شهرها و شهرهای زیر 20 هزار نفر آغاز می شود، بیان کرد: در اجرای این طرح علاوه بر تقویت تجهیزات پزشکی و درمانی نیروی انسانی نیز مراکز درمانی تامین خواهد شد.
چمن با اشاره به اینکه 350 خانه بهداشت در کهگیلویه و بویراحمد فعال است، از احداث 70 خانه بهداشت در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: قرارداد ساخت این خانه های بهداشت منعقد شده که تلاش می شود تا اواسط سال آینده به بهره برداری برسند.
وی به چگونگی اجرای سند ملی امنیت غذایی کشور در کهگیلویه و بویراحمد نیز اشاره کرد و افزود: مطالعه کشوری در سال 89 در زمینه روند دستور تغذیه کودکان و اثر آن بر لاغری و کوتاه قدی را نشان می دهد.
وی بیان کرد: این شاخص در سال 74 در کودکان زیر پنج سال حدود 20 درصد است که در سال 89 به 6.8 درصد کاهش یافته ولی سوء تغذیه در سه استان محروم کشور شامل سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان به ترتیب 12،21 و 11 بوده که این استان ها به عنوان استان های ناامن غذایی معرفی شده اند.
چمن اظهار کرد: در راستای اجرای سند ملی امنیت غذایی کشور دستگاه های اجرایی مربوطه باید بر اساس تفاهم نامه تاپایان سال 94 با نهادینه کردن همکاری های بین بخشی و مشارکت مردم در حوزه تغذیه و امنیت غذایی ضمن بهبود دسترسی فیزیکی و اقتصادی عادلانه به غذا، نشانگرهای محیطی و رفتاری را درحد پیش بینی سند ملی بهبود دهند.
ساماندهی صنوف آلاینده و انتقال آنان به مکان مشخص در شهر یاسوج از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.
671/7533

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن