تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801628433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چتر طرح تحول نظام سلامت دولت تدبیر بر سر حاشیه نشینان خراسان شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چتر طرح تحول نظام سلامت دولت تدبیر بر سر حاشیه نشینان خراسان شمالی بجنورد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بسته حمایتی طرح تحول نظام سلامت دولت تدبیر و امید برای ساکنان مناطق حاشیه ای شهرهای این استان نیز اجرایی شد.


دکتر ˈنادرنیک پرستˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اجرای این طرح 23 هزار خانوار از جمعیت حاشیه نشین شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین از بسته حمایتی نظام سلامت برخوردار شدند.
وی اضافه کرد: بیشترین جمعیت حاشیه نشین طبق سرشماری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مربوط به شهر بجنورد است که بیش از 15 هزار خانوار برآورد شده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بسته حمایتی نظام سلامت برای حاشیه نشینان را استقرار پرشک، پرستار، مددکار اجتماعی و روانشناس در مراکز درمانی این مناطق اعلام کرد.
نیک پرست افزود: ساکنان مناطق حاشیه ای شهرهای خراسان شمالی، با پرداخت 10 درصد هزینه تمام شده از بسته حمایتی نظام تحول سلامت برخوردار می شوند.
به گفته وی برای تمام خانوارهای حاشیه شهرها از سوی بیمه سلامت، دفترچه رایگان خدمات درمانی صادر شده و خدمات درمانی نیز با این دفترچه ها ارایه می شود.
وی اظهار کرد: براساس بسته حمایتی طرح تحول نظام سلامت برای هر 12 هزار و 500 نفر از جمعیت ساکن در نقاط حاشیه ای، یک پزشک، پرستار، مددکار اجتماعی و روانشناس با امکانات دارویی و درمانی پیش بینی شده است.
وی افزود: تاکنون بسته حمایتی طرح تحول نظام سلامت برای شهرها، مناطق روستایی و حاشیه نشینان این استان اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: براساس تدبیر وزارت بهداشت و درمان هزینه اجرایی این طرح نیز تامین و در اختیار استان ها قرار داده شده است.
برنامه طرح تحول نظام سلامت دولت تدبیر و امید از 15 اردیبهشت امسال در سراسر کشور کلید خورد که در قالب آن هزینه درمانی سرپایی و بستری برای شهرنشینان با 90 درصد و روستانشینان و عشایر با 95 درصد تخفیف ارایه می شود.
بسته حمایتی این طرح علاوه بر بیماران عادی برای بیماران خاص نیز در دست اجراست که پیش بینی می شود تا پایان تیرماه این طرح در تمام استان ها عملیاتی شود.
براساس اعلام دولت تدبیر و امید هزینه اجرایی این طرح علاوه بر کمک دولتی از محلی درآمد ناشی از انصراف یارانه بگیران تامین می شود. ک/3
2712/626

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن