تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803377856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگیری پسر چت باز در فضای مجازی توسط پلیس فتای مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دستگیری پسر چت باز در فضای مجازی توسط پلیس فتای مازندران ساری - ایرنا - پسر چت بازی که در فضای مجازی به کمین دختران دانش آموز می نشست ، توسط کارآگاهان پلیس فتای استان مازندران دستگیر شد.


به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی مازندران قربانیان این تله گذاری اینترنتی بیش از 60 دختر جوان و دانش آموز بودند که از استان های سراسر کشور در دام نامریی وی گرفتار شده بودند.
سرهنگ ˈ احمدرضا رستمی ˈ رئیس پلیس فتای استان مازندران در گفتگویی اظهار داشت : اوایل فروردین ماه سال جاری پدری به همراه دختر دانش آموزش خود به پلیس فتا استان مازندران مراجعه کرده و آنان را در جریان ماجرایی که برای دخترش رخ داده بود قرار داد.
پدر این دانش آموز اعلام کرد: مدتی بود که به رفتار دخترم مشکوک شده بودم. او دائم در فکر بود و کمتر می خندید،از طرف دیگر یک گردنبند قیمتی که برایش خریده بودم نیز دور گردنش نبود و هر بار در این باره از او پرسش می کردیم او با ادعاهایی از پاسخ دادن طفره می رفت.
این وضعیت ادامه داشت تا این که چند روز پیش باز هم دخترم را گریان و ناراحت دیدم، دلیلش را از او پرسیدم.
دختر در حالی که اشک می ریخت ماجرای آشنایی اش را با مرد جوانی در فضای مجازی برایم تعریف کرد.
دختر گفت: چند ماه پیش هنگامی که در فضای شبکه اجتماعی آواکس یا همان لایو چت در حال گشت بودم یکی از کاربران که خود را نیما معرفی می کرد از من خواست تا دقایقی را با او مکالمه داشته باشم ، ابتدا می ترسیدم ولی بعد دل به دریا زده و به خواسته اش پاسخ مثبت دادم.
او خودش را دانشجو معرفی کرد و ادعا می کرد چون به دلیل وضعیت مالی خوب خانواده اش، آنها به طور مداوم در سفر های خارجی هستند، او تنها است و نیاز دارد تا با کسی حرف بزند.
ارتباط ما ادامه پیدا کرد، تا این که او چند قطعه عکس از خودش برایم فرستاده و مدعی شد از من خوشش آمده و قرار است بعد از مراجعه خانواده اش از سفر اروپا با آنها درباره ازدواج صحبت کند ، بعد از آن هم خواست برای آشنایی بیشتر و این که عکس مرا به خانواده اش نشان بدهد، تصویری از خودم برایش بفرستم.
این ارتباط ادامه پیدا کرد و او هر روز به بهانه های گوناگون عکس های جدیدی از من می خواست و مرا راضی کرد تا حتی عکس های خصوصی خودم را برایش بفرستم.
بعد از این اتفاقات بود که او شماره تلفن خواست و ارتباط تلفنی ما شروع شد.
در جریان این ارتباطات او حرف هایی می زد که قابل گفتن نیست. هر بار که اعتراض می کردم می گفت ما قرار است زن و شوهر شویم و طرح این حرف ها مهم نیست.
اواخر سال قبل بود که او ادعا کرد پولی که خانواده اش برای او گذاشته بودند تمام شده و اگر ممکن است برایش پول بفرستم تا بعد از مراجعت خانواده برگرداند.
جواب دادم پول ندارم اما او خواست گردنبندم را برایش بفرستم. تعجب کردم که او چگونه دانسته من گردنبند دارم وقتی پرسیدم گفت در عکس هایت بوده و من دیدم.
چون این گردنبند هدیه پدر و مادرم بود حاضر به پذیرش درخواست او نشدم در این مرحله بود که لحن او از حرف های عاشقانه به تهدید تبدیل شد و گفت همه مکالمات ما را ضبط کرده و اگر به خواسته اش عمل نکنم همه را به همراه عکس های خصوصی که برایش فرستاده بودم روی شبکه های مجازی قرار می دهد.
از ترس این که با این کار آبروی من و خانواده ام به خطر خواهد افتاد، به خواسته اش تن داده و گردنبند را به وی دادم.
او چند روزی تهدید نکرد تا این که بازهم تماس گرفته و این بار پول خواست ، در وضعیت بدی گرفتار شده بودم نمی دانستم چکار باید بکنم و از طرفی پول درخواستی وی را نداشتم و از سوی دیگر می ترسیدم با مخالفتم باعث آبروریزی خود و خانواده ام شوم.
در چنین وضعیتی بودم که موضوع را با پدرم در میان گذاشتم.
او پیشنهاد داد ماجرا را با پلیس در میان بگذاریم.
رئیس پلیس فتای استان مازندران ادامه داد : پس از اخذ شکوائیه بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و عملیات تخصصی برای به دست آوردن ردی از او کلید خورد.
سرهنگ رستمی تصریح کرد : در نخستین مرحله از تجسس ها مشخص شد عکس های ارسالی کلاهبردار اینترنتی متعلق به یکی از هنرپیشه های هالیوودی است و مطالعه روی سایر دلایل و مدارک به دست آمده حکایت از آن داشت که او ساکن یکی از شهرهای استان اردبیل است.
رستمی در ادامه اظهار داشت : متهم توسط ماموران شناسائی و در اقدامی غافلگیرانه و در حالی که باور نداشت رازش فاش شده باشد و وقتی که سردی دستبند پلیس را روی مچ های خود دید لب به اعتراف گشود.
رئیس پلیس فتای استان مازندران افزود : متهم در تحقیقات به عمل آمده جزئیات تله گذاری های اینترنتی خود را برای دختران و زنان جوان در فضای شبکه های اجتماعی فاش کرد.
مأموران پلیس فتای مازندران پس از دستگیری این مرد جوان در بازرسی از سیستم های رایانه ای او تعداد زیادی عکس از طعمه های وی در حالی که در یک فایل مخفی ذخیره شده بود به دست آوردند.
سرهنگ رستمی در ادامه افزود : در تحقیقات اولیه به دلیل گمنامی در این فضا ، تمام ادعاهای شاکیه را کذب دانست اما با مشاهده دلائل متقن و کامل کارآگاهان پلیس فتا لب به سخن گشود و ضمن اقرار به بزه انتسابی اعتراف نمود با سوء استفاده از سادگی و کم سن و سال بودن شاکیه ، از این موضوع سوء استفاده کرده و در ابتدا با طرح دوستی وارد شده و آنها را فریب داده سپس با تهدید و ارعاب نهایتا چندین بار از آنها اخاذی کرد .
رییس پلیس فتای استان مازندران با هشدار به خانواده ها در باره گسترش این نوع ارتباطات گفت: با توجه به پیشرفت های روزافزون حوزه IT و بروز فاصله اطلاعاتی میان والدین و فرزندان (شکاف دیجیتالی) باعث شده در برخی موارد کنترل و نظارت کافی روی عملکرد فرزندان در زمان کار با رایانه و بخصوص اینترنت در اکثر خانواده ها وجود نداشته باشد.
وی افزود: این امر موجب بروز آسیب هایی برای فرزندان شده است و والدین هم در این برهه از زمان لازم است خود را تا حد توان از نظر دانش عمومی رایانه به روز کرده و سعی داشته باشند تا ناآشنایی با رایانه موجب نشود از کنترل های اولیه بر فرزندان خود باز مانند.
وی از مهم ترین مواردی را که جنبه پیشگیرانه دارد و می توان به والدین پیشنهاد داد ، نصب و راه اندازی رایانه در محلی که قابلیت کنترل فیزیکی و چشمی توسط والدین بر عملکرد فرزندان میسر باشد دانست.
رئیس پلیس فتای مازندران در ادامه خطاب به خانواده ها یادآور شد: ساعات کار فرزندان با رایانه را برنامه ریزی و زمانبندی کرده و از نگهداری اطلاعات شخصی روی رایانه خودداری و سعی کنید. اطلاعات شخصی خود را روی CD یا DVD ذخیره کرده و از آنها در محل مناسبی مراقبت کنند.ک/1
2585/608**1436

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن