تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821171535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متخصص چشم: جراحی بموقع آب مروارید موجب بهبود دید بیمار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

متخصص چشم: جراحی بموقع آب مروارید موجب بهبود دید بیمار می شود کرمانشاه - ایرنا - متخصص و جراح چشم بر درمان بموقع بیماری آب مروارید تاکید کرد و گفت: جراحی کاتاراکت یا آب مروارید روشی ساده و نسبتا بدون درد است و معمولا باعث بهبود دید می شود.


دکتر ˈلیلا رضاییˈ روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آب مروارید هنگامی که بروز می کند، ممکن است با تعویض عینک فرد مبتلا تا مدتی بتواند دید خود را بهبود بخشد اما نکته کلیدی و مهم این است که نباید بخاطر اهمال و سهل انگاری، زمان طلایی برای درمان آب مروارید را از دست دهد.
وی اظهار کرد: برخی فکر می کنند که کاهش دید یک روند غیرقابل تغییر و ناشی از بالا رفتن سن و پیری است و به همین دلیل به پزشک مراجعه نمی کنند.
دکتر رضایی گفت: بیشتر بیمارانی که تحت عمل جراحی آب مروارید قرار می گیرند دید بسیار خوبی بین پنج دهم تا 10 دهم بدست می آورند بنابراین ترس از جراحی کاتاراکت موردی ندارد و از پیشرفت آب مروارید و تبدیل آن به آب سیاه یا ˈگلوکومˈ نیز ممانعت بعمل می آورد.
این متخصص جراحی چشم در مورد نحوه عمل آب مروارید، گفت: بعد از تصمیم بیمار به عمل جراحی، آزمایش هایی مانند سونوگرافی بر روی چشم انجام و قدرت لنز درون چشمی نیز محاسبه می شود.
وی هشدار داد که در صبح روز عمل جراحی، بیمار باید داروهای عمومی خود بخصوص داروهای ضد فشار خون را با کمی آب میل کند و از شب قبل هم تا صبح روز جراحی چیزی نخورد.
وی افزود: جراحی آب مروارید بسته به شرایط بیمار ممکن است به صورت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام شود و این عمل با بهره گیری از میکروسکوپ و در این روش عدسی کور درون چشم بیمار برداشته شده و لنز مصنوعی در درون چشم کاشته می شود که خود روش های مختلفی دارد.
رضایی گفت: در گذشته برای جراحی آب مروارید یک برش 10 میلیمتری روی کره چشم انجام می شد و سپس عدسی بصورت کامل از چشم خارج می شد اما امروزه با ابداع روش های ˈفیکوامولسفیکاسیونˈ و با بهره گیری از امواج صوت و تنها با یک برش سه میلیمتری، عدسی را در درون چشم خرد و سپس خارج می کنیم.

** لنزها تا آخر عمر در درون چشم باقی می مانند

این متخصص بیماری های چشمی در ادامه اظهار کرد که بعد از برداشتن عدسی، یک لنز درون چشمی پلاستیکی قرار داده می شود و قابلیت ماندن در چشم تا آخر عمر بیمار را دارد و معمولا دید بسیار خوبی برای دور به فرد می دهد اما برای دید نزدیک لازم است از عینک بهره گیری شود.
وی گفت: بعد از اتمام عمل جراحی و لنزگذاری، چشم بیمار پانسمان شده و بعد از اندکی استراحت مرخص می شود و معمولا بیمار در روز بعد از جراحی ویزیت می شود اما برای ترمیم بافت برش داده شده نیز شش هفته زمان لازم است که در این مدت بنا به تشخیص پزشک معالج، بیمار تحت مراقبت دارویی قرار می گیرد.

** توصیه های بعد از عمل آب مروارید؛

دکتر رضایی توصیه کرد که بیمارانی که عمل آب مروارید انجام داده اند، از بلند کردن اجسام سنگین و خم شدن های طولانی مدت بپرهیزند و در هفته اول پس از عمل نیز هنگام خواب از محافظ چشمی استفاده کنند.
وی گفت: بیماران، پنج تا هفت روز بعد از انجام عمل جراحی آب مروارید می توانند استحمام کنند ضمن اینکه شروع و بازگشت به کار بیماران بسته به نوع شغلی که دارند متفاوت است اما بهتر است یک تا دو هفته بعد از عمل جراحی، بیمار به محیط کار خود باز گردد.

** عوارض جراحی آب مروارید؛

رضایی، عمل آب مروارید و لنزگذاری داخل چشمی را از نظرعلم پزشکی یکی از موفق ترین عمل های جراحی بدن انسان عنوان کرد ولی در عیم حال تاکید کرد که این عمل جراحی نیز ممکن است تبعات وعوارضی مانند آنچه که عنوان می شود، داشته باشد.

الف) خونریزی حین و عفونت پس از عمل جراحی؛
وی در این مورد، گفت: این دو عارضه از عوارض نادر و خطرناکی هستند که همه جراحان از آن واهمه دارند و حتما باید بیمار نیز از آن آگاه شود و در صورت بروز آنها ممکن است دید آنها کمتر یا حتی بطور کلی از بین برود.
وی افزود: مصرف آسپرین و سایر رقیق کننده های خون به این عارضه ها دامن می زند بنابراین بهتر است که مدتی قبل از انجام عمل جراحی و با نظر پزشک معالج، مصرف این داروها قطع و یا با داروهای دیگری جایگزین شود.
رضایی در مورد عفونت چشم نیز گفت: با رعایت توصیه های بهداشتی در قبل و بعد از عمل آب مروارید می توان احتمال بروز آن را کاهش داد.

ب) گلوکوم یا آب سیاه؛

این چشم پزشک، بروز آب سیاه در بالغین را بعد از انجام عمل آب مروارید نادرعنوان کرد اما هشدار داد که در بچه ها احتمال بروز آن زیاد است بنابراین کودکانی که تحت عمل قرار می گیرند، باید تا آخر عمر تحت معاینه منظم چشمی قرار گیرند.

ج) کدورت کپسول خلفی؛

به گفته دکتر رضایی این پدیده به حالتی گفته می شود که تجمیع رسوب در پشت لنز مصنوعی کار گذاشته شده در درون چشم بیمار که ممکن است باعث کاهش دید وی شود.
وی در عین حال به مبتلایان به این عارضه نوید داد که راه حل رفع این مشکل ساده است و با کمک لیزر بلافاصله دید بیمار بهبود می یابد.
براساس اعلام مراجع ذیربط، آب مراورید شایع ترین عمل جراحی در حوزه بیماری های چشمی است و بیشتر مبتلایان نیز دارای سن بالای 40 سال هستند و تابش مستقیم آفتاب و قرار گرفتن افراد به مدت طولانی در معرض اشعه آفتاب، گرما، نژاد و ... را عوامل مهم در ابتلای افراد به آب مروارید می باشد.
آب مروارید موجب کدر شدن عدسی چشم می شود و مانند پنجره ای که بخار آب آن را تار کرده باشد، آب مروارید نیز باعث تاری دیده می شود.
571/567

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن