تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815595467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی جوانان از اتاق های خود به تروریسم می پیوندند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وقتی جوانان از اتاق های خود به تروریسم می پیوندند


استفاده از شبکه های اجتماعی برای جذب نیرو توسط گروه های تروریستی دستگاه امنیتی فرانسه را به شدت نگران کرده است. روزانه دو تا سه فرانسوی برای پیوستن به گروه های جهادی در سوریه خاک فرانسه را ترک می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، روزانه دو تا سه فرانسوی برای پیوستن به گروه های جهادی در سوریه خاک فرانسه را ترک می کنند.
بر اساس این گزارش، نخستین بخش این قانون، کنترل و مراقبت از پایگاه های اینترنتی تروریستها است که جوانان را به مبارزه تشویق می کنند. پیش از این مراکزتجمع این افراد بعنوان امکانی در نظر گرفته می شدند که می توانستند در شکل گیری عقاید درافراد نقش داشته باشند، اما با پیشرفت فنآوری و شبکه های اجتماعی جوانان در اتاق های خود رادیکال می شوند و به تروریستها می پیوندند. به همین دلیل شناسایی آنها دشوار است و می توان این افراد را چند روز بعد در حال نبرد در سوریه یافت.
از ابتدای امسال افراد زیر سن قانونی برای ترک کشور نیازی به اجازه والدین نداشتند، اما  این قانون دوباره اجرا شد تا از خروج این نوجوانان از کشور ممانعت شود. اما نباید فراموش کرد تنها نوجوانان فرانسه را به مقصد سوریه ترک نمی کنند. گسترش تروریست و تشویق جوانان به مبارزه در حال حاضر با استفاده از شبکه های اجتماعی صورت می گیرد، حتی داعش و القاعده پیام های خود را از طریق یوتیوب منتشر می کنند و بر این اساس جذب تروریستهای جوان یک پدیده اجتماعی است و می تواند همه افراد را جذب کند.
البته عامل اصلی نگرانی کشورهای اروپایی، پیوستن این افراد به تروریستها نیست، بلکه بازگشت آنها به کشورهای خودشان مد نظر است. جوانانی که به تروریستها پیوسته اند استفاده از سلاح ها و مواد منفجره را می آموزند و از لحاظ ذهنی و معنوی به شدت آموزش می بینند، سپس به اروپا بازمی گردند و حملات تروریستی انجام می دهند. این بزرگترین کابوس امنیتی برای کشور است.
در مواردبسیاری، این افراد تمایلی به بازگشت به کشورشان ندارند.  آنها از کشور خارج شده اند تا دولت خود را همان گونه که رویای آن را داشتند، بسازند. حمله به اروپا هم اکنون برای آنان در اولویت نیست. برای مثابل حمله ای مانند تیراندازی در موزه بروکسل، حمله ای طراحی و برنامه ریزی شده نبود. برابر این گزارش، هدف این افراد که برای داعش می جنگند، حمله به غرب است اما هرگز دستوری نیز در این زمینه نمی گیرند.


شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن