تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818782371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ریشه اغلب تنش ها در جامعه رفتارهای احساسی و غیر معقول است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون دادگستری زنجان: ریشه اغلب تنش ها در جامعه رفتارهای احساسی و غیر معقول است زنجان - ایرنا - معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان زنجان گفت: ریشه اغلب تنش ها و اختلافات در جامعه رفتارهای احساسی و غیرمعقول افراد است.


مهدی خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مردم اغلب در برخورد با یکدیگر دچار سوء تفاهم شده و با برخورد غیرمعقول و احساسی، به جریانات قضایی دامن می زنند.
وی یادآورشد: در بررسی های انجام شده، معلوم شد که اصحاب قلم و اساتید کمترین تنش را در جامعه ایجاد می کنند.
خسروی اظهار کرد: از سوی دیگر افرادی که بیشترین زمان آنان به کارهای یدی و کار با ابزارهای سخت اختصاص دارد، در زمان مواجهه با مشکل، دست به دامان برخورد فیزیکی و ضرب و شتم، می شوند.
معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان زنجان گفت: در تحلیل این نتایج آشکار شد که افراد صاحب قلم و اساتید بهترین راهکار حل مشکلات را در گفتمان می یابند در حالی که دیگران آسانترین راهکار را در برخورد فیزیکی می بینند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم پیش از آغاز هر نوع مشاجره فیزیکی، به نتیجه کار خود بیندیشند و راهکاری غیر از ضرب و شتم را در پیش گیرند به یقین می توان از آمار پرونده های قضایی کاست.
خسروی ادامه داد: قوه قضاییه به دنبال اصلاح فرآیند ورود پرونده ها به مرجع قضایی است و برنامه محوری را در دستور کار خود قرار داده است.
معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان زنجان گفت: در صورتی که نگرش مردم نسبت به مسایل مختلف تغییر یافته و با ملایمت و معقولانه با مشکلات و سوتفاهمات برخورد کنند، به یقین آمار پرونده های ورودی به مراجع قضایی به طور چشم گیری کاهش خواهد یافت.
وی لازمه ایجاد تغییر در نگرش و تفکر مردم را فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم از نحوه رفع مشکلات و حل مسایل عنوان کرد.
7319/596

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن