تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816609406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترفند پیچیده برای سرقت خودروهای صفر کیلومتر


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ترفند پیچیده برای سرقت خودروهای صفر کیلومتر
در این دزدی‌ها فردی تحت عنوان کارمند نمایندگی شرکت خودروسازی و به بهانه انجام خدمات پس از فروش اعتماد مالباختگان را جلب و خودروهایی را سرقت کرده بود.
کد خبر: ۴۱۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸ - 05 July 2014


مردی که خودروهای صفر کیلومتر را با ترفندی پیچیده سرقت می‌کرد و به فروش می‌رساند بعد از دستگیری به ارتکاب دزدی‌های متعدد اعتراف کرد.

به گزارش شرق، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در پی چندفقره سرقت خودرو به شیوه مشابه از مقابل نمایندگی‌های شرکت‌های خودروسازی وارد عمل شدند. در این دزدی‌ها فردی تحت عنوان کارمند نمایندگی شرکت خودروسازی و به بهانه انجام خدمات پس از فروش اعتماد مالباختگان را جلب و خودروهایی را سرقت کرده بود.

مالباختگان در اظهارات خود عنوان کردند مردی میانسال هنگام مراجعه آنها به نمایندگی با معرفی خود تحت عنوان کارمند آنجا با آنها طرح دوستی ریخت و گفت می‌تواند کارهای مربوط به خدمات پس از فروش از قبیل گارانتی، تعمیرات و... را در خارج از وقت اداری و به‌سرعت انجام بدهد او به این بهانه ماشین و مدارک شناسایی مالباختگان را دریافت کرد و رسیدی را به آنها داد اما مالباختگان پس از مراجعه به نمایندگی‌های خودروسازی برای تحویل‌گرفتن خودروهای خود، از مجعول‌بودن رسید تحویل خودرو اطلاع پیدا کردند.

یکی از شکات در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «متهم که خودش را به نام تیموری معرفی کرد اسفند سال گذشته با من تماس گرفت و گفت برخی اقدامات تعمیراتی روی خودرو من انجام نشده است. او به این بهانه از من خواست ماشین را در ساعت 6:30 که خارج از ساعت کار نمایندگی بود به نمایندگی چهارراه لشگر ببرم و به او تحویل بدهم. طبق قرار به آنجا رفتم و تیموری را دیدم او برگه رسید خودرو را به من داد و ماشین را همراه تمامی مدارک مالکیت تحویل گرفت. قرار شد فردای آن روز برای تحویل‌گرفتن خودرو به همان نمایندگی بروم اما وقتی به آنجا رفتم متوجه شدم اصلا شخصی به‌نام تیموری در این نمایندگی مشغول به‌کار نیست و رسید تحویل خودرو نیز مجعول است.» 

کارآگاهان در اولین مرحله از رسیدگی به پرونده، دستور توقیف خودروهای مسروقه را در سیستم جامع پلیس ثبت کردند که همین اقدام منجر به کشف تعدادی از خودروها شد و پلیس فهمید متهم آنها را با استفاده از مدارک مالکیت فروخته است.  تحقیق از خریداران خودروهای مسروقه فاش کرد متهم با مراجعه به مراکز فروش خودرو به ویژه بنگاه‌ها و معرفی خود به‌عنوان مالک، اقدام به فروش و دریافت مبلغی در حدود 80درصد ارزش خودروها به‌صورت نقدی کرده و پس از تحویل‌دادن مدارک و خودرو به خریدار، زمان تحویل مابقی پول را ‌موقع انتقال اسناد مالکیت موکول کرده و متواری شده است. خریداران خودروها نیز پس از غیبت فروشنده به موضوع مشکوک شده و در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع پیدا کرده‌اند خودرو، مسروقه است. 

ماموران گشت آگاهی چندی بعد در خیابان آزادی به خودرو تیبا مشکوک شدند و بعد از بررسی ارکان هویتی آن فهمیدند اتومبیل اسفند سال گذشته به سرقت رفته و دستور توقیف آن و بازداشت سرنشینانش در سیستم جامع پلیس ثبت شده است. به این ترتیب راننده 50ساله به‌نام «محمدباقر. الف» دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شد. در ادامه تعدادی از مالباختگان محمدباقر را به‌عنوان سارق شناسایی و خریداران خودروهای مسروقه نیز تایید کردند او همان فروشنده کلاهبردار است.

محمدباقر که پس از شناسایی توسط مالباختگان چاره‌ای جز اعتراف نداشت به سرقت چند دستگاه خودرو در پوشش کارمند نمایندگی‌های خودروسازی در مناطق مختلف تهران از جمله میدان امام حسین، میدان بهاران، ابوسعید و... و فروش آنها در سایر شهرها از جمله همدان، شهریار و رباط‌کریم اعتراف کرد.

سرهنگ میرزکی، رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف کلاهبرداری و استفاده از اسناد مجعول و همچنین تعدد شکات پرونده و گستردگی اقدامات متهم در شهرهای مختلف و احتمال افزایش جرایم ارتکابی توسط او، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته است و از کلیه مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو و کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در میدان حـر مراجعه کنند.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن