تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818800076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كدام اقلام در خرداد ارزان شدند؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كدام اقلام در خرداد ارزان شدند؟
بررسي شاخص‌هاي مختلف تورم در خرداد ماه سال جاري نشان مي‌دهد كه رشد تورم نسبت به ماه قبل يعني تورم ماهانه هشت دهم درصد بوده است.
به گزارش ايسنا، نرخ تورم خرداد ماه در روزهاي اخير توسط مركز آمار ايران اعلام شد كه بر اساس آن تورم ماهانه در خرداد ماه هشت دهم درصد، درصد تغيير نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 7/14 درصد و نرخ تورم در 12ماهه منتهي به خرداد ماه امسال، برابر 2/26 درصد بوده است.
جدا از اينكه بررسي ميزان تورم در ماه‌هاي اخير نشان از ادامه سير نزولي رشد تورم از آبان ماه گذشته تاكنون دارد، بررسي نرخ تورم ماهانه اقلام خوراكي، غيرخوراكي و خدمات چگونگي تغيير ميانگين اين قيمت‌ها در ماه گذشته نسبت به ارديبهشت را مشخص مي‌كند.
بر اين اساس تورم ماهانه گروه عمده خوراكي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات و همچنين گروه عمده خوراكي‌ها و آشاميدني‌ها برابر صفر بوده است، بنابراين مي‌توان گفت قيمت خريد اين اقلام به طور ميانگين در ماه گذشته تغييري نداشته است و نشان از ثبات قيمت در اين دسته دارد. از سوي ديگر تورم گروه اصلي خوراكي‌ها نسبت به ماه پيشين آن يعني ارديبهشت، منفي يك دهم درصد بوده است كه نشان از كاهش جزئي قيمت در اين گروه در ماه گذشته دارد.
همچنين تورم ماهانه نان و غلات، گوشت قرمز و سفيد و فرآورده‌هاي آنها، گوشت قرمز و گوشت ماكيان و ماهي‌ها و صدف‌داران به ترتيب، هفت دهم، 2/1، 2/1و 9 دهم درصد بوده است كه نشان دهنده افزايش قيمت اين گروه در ماه گذشته نسبت به ارديبهشت است.  
شير و پنير و تخم مرغ نيز در ماه گذشته با تورم 1/1 درصدي نسبت به ارديبهشت مواجه شده است كه به اين ترتيب قيمت اين اقلام به طور ميانگين با افزايش كمي مواجه بوده است.
اما بيشترين تورم ماهانه در خرداد ماه سال جاري مربوط به روغن‌ها و چربي‌ها و همچنين گروه آب و برق و سوخت با تورم ماهانه چهار درصد براي اين دو گروه بوده است.
 در عين حال گروه ميوه خشكبار و سبزيجات و حبوبات به ترتيب با تورم ماهانه منفي 1/2 و منفي 3/3 درصد مواجه بوده‌اند، بنابراين قيمت متوسط اين گروه در خردادماه نسبت به ماه ارديبهشت با كاهش مواجه بوده است.
تورم ماهانه قند و شكر و شيريني‌هاي ديگر، خوراكي‌هاي طبقه‌بندي نشده در جاي ديگر و گروه چاي، قهوه، كاكائو، نوشابه و آب ميوه رقم 9 دهم درصد را نشان مي‌دهد. همچنين بر اساس اين گزارش ميانگين قيمت دخانيات در ماه گدشته نسبت به ارديبهشت ماه ثابت بوده است.
 گروه عمده كالاهاي غير‌خوراكي و خدمات نيز در خرداد ماه با تورم ماهانه 1/1 درصدي مواجه بوده است. از سوي ديگر پوشاك و كفش نيز در ماه گذشته تورم ماهانه يك درصدي را تجربه كرده‌اند.  مسكن، اجاره، خدمات نگهداري و تعمير واحد مسكوني و همچنين مبلمان و لوازم خانگي و نگهداري معمول آن‌ها نيز به ترتيب تورم ماهانه 1/1، يك، 8/1 و 9 دهم درصدي را داشته‌اند.  بهداشت و درمان، حمل و نقل، ارتباطات و تفريح و فرهنگ نيز با تورم ماهانه 2/2، 9 دهم، شش دهم و چهار دهم درصدي مواجه بوده‌اند كه نشان از رشد قيمت اين اقلام در خرداد ماه نسبت به ارديبهشت ماه دارد.
تورم ماهانه آموزش، هتل و رستوران و كالاها و خدمات متفرقه نيز به ترتيب يك، 1/1 و منفي دو دهم درصد بوده است، بنابراين گزارش‌ها حاكي از آن است كه ميانگين قيمت كالاها و خدمات متفرقه نيز در خرداد ماه نسبت به ارديبهشت كاهش يافته است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن