تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805389780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبزوار یکی از شهرهای پیشتاز کشور در حاشیه نشینی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سبزوار یکی از شهرهای پیشتاز کشور در حاشیه نشینی است سبزوار- ایرنا- مدیرکل دبیرخانه ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی کشور گفت: سبزوار از شهرهایی است که به شدت با پدیده حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی روبرو است.


به گزارش امروز روابط عمومی شهرداری سبزوار، نریمان مصطفایی در سبزوار افزود: سبزوار با بیش از 20 هزار نفر حاشیه نشین، از وضعیت بحرانی و خط قرمزها عبور کرده است.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی در دو مرحله پیشنگری و پیشگیری مورد بررسی قرار می گیرند، ادامه داد: برنامه های خوبی در قالب دستورالعمل های مختلف به دبیرخانه های ستاد توانمند سازی شهرستان ها ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: قانون سکونتگاه های غیر رسمی کشور پس از 10 سال مورد بازنگری قرار گرفته که ثمره آن تدوین سند ملی توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی کشور است.
مصطفایی با بیان اینکه با تدوین این سند حرکت بزرگی در راستای تحول مناطق حاشیه نشین صورت خواهد گرفت، گفت : در این سند همه جنبه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، آموزشی، بافت های فرسوده، تاریخی و روستاهایی که با بروز پدیده حاشیه نشینی وارد بافت فرسوده شده اند در نظر گرفته شده است.
وی همچنین گفت: سبزوار از شهرهایی است که به شدت با پدیده حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی روبرو است.
مصطفایی بیان اینکه برنامه ریزی های برای توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی در سطح کشور صورت گرفته است، گفت: در این زمینه چند شهر به صورت پایلوت در راستای اجرای طرح توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی در سطح کشور انتخاب شده اند که شهرستان سبزوار یکی از این شهرستان هاست.
مدیرکل مطالعات و ترویج شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: افزایش سطوح آموزشی، مستندسازی، تفاهمنامه های اجرایی که در نزد مدیران شهرستان قابل مشاهده است، حاکی از آن است که سبزوار قابلیت تبدیل شدن به پایلوت و تشکیل ستاد و سند ملی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی را داراست و در این زمینه می توان از بانوان نیز به شکلی شایسته بهره مند شد.
خانم عرفانیان در ادامه بهره گیری از اراضی سرمایه ای با مشارکت سازمان ملی همانگونه که در تهران و چند شهر دیگر اجرا شده است را به عنوان یک راهکار جهت برون رفت از مسایل مادی این طرح برشمرد.
دبیر ستاد استانی سکونتگاه های غیررسمی وزارت راه و شهرسازی هم گفت: سبزوار رتبه 25 سکونتگاه های غیررسمی کشور را با وجود 30 استان در اختیار دارد که به تنهایی پس از کلانشهرها رتبه بسیار بالایی دارد که این امر همت و تلاش همه را می طلبد.
عباس افچنگی افزود: سبزوار همیشه یک قدم از مسوولان و دولت در طرح های اینچنینی که مشارکت مردم را می طلبد جلوتر است، شهرداری سبزوار طی دوسال گذشته بالغ بر 12 میلیارد تومان هزینه کرده است.
وی گفت: هم اکنون تعداد زیادی از طرح هایی که قابلیت و فرصت اجرا در سال های 91 و 92 نیافته اند در مرکز بلوکه شده است، از این جمله می توان به پنج پروژه عمرانی اشاره کرد که باید در سبزوار آغاز شود.
افچنگی با بیان اینکه سبزوار بهترین مطالعات را در حوزه سکونتگاه های غیر رسمی انجام داده است، ادامه داد: با وجود اینکه این شهرستان یک گام از همه شهرهای دیگر در مقابله با این پدیده جلوتر بوده است اما بیش از سه میلیارد تومان از اعتبارات پروژه های اجرایی این شهر در این حوزه در تهران و در ستاد توانمندسازی کشور بلوکه شده که هرچه سریع تر باید تعیین تکلیف شود.
افچنگی با بیان اینکه شهرستان سبزوار در حوزه توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی از دولت طلبکار است، بیان کرد: باید ظرفیت های ملی و از اعتبارات مانده سال 92 به این شهر بازگشت داده شود.
7499/659

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن