تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805138230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاليباف: تهران تاب آسيب‌هاي افزايش جمعيت و حاشيه‌نشيني را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قاليباف: تهران تاب آسيب‌هاي افزايش جمعيت و حاشيه‌نشيني را ندارد
افزايش جمعيت در تهران به معناي عقب‌افتادگي از پيشرفت و توسعه پايدار در پايتخت است، از سوي ديگر تهران نيز نمي‌تواند مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي را كه ناشي از افزايش جمعيت و حاشيه‌نشيني است بيش از اين تحمل كند.
شهردار تهران با اشاره به اينكه در افق چشم‌انداز 1404 جمعيت شهر تهران نبايد به بيش از 5/10 ميليون نفر افزايش يابد، گفت: افزايش جمعيت در تهران به معناي عقب‌افتادگي از پيشرفت و توسعه پايدار در پايتخت است، از سوي ديگر تهران نيز نمي‌تواند مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي را كه ناشي از افزايش جمعيت و حاشيه‌نشيني است بيش از اين تحمل كند.
محمدباقر قاليباف در حاشيه نشست مشترك اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران كه منجر به عقد قرارداد بين اين دو سازمان شد با تأكيد بر اينكه افزايش بيش از ظرفيت جمعيت در اين كلانشهر مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي را براي شهروندان و ساكنانش به دنبال خواهد داشت، گفت: تمامي اين آينده‌نگري‌ها در طرح جامع و تفصيلي شهر تهران ديده شده است هرچند شوراي عالي شهرسازي در دولت قبل طي مصوبه 8 بندي پيش‌بيني كرده بود كه جمعيت تهران مي‌تواند به 12ميليون نفر نيز برسد اما همان زمان نيز كارشناسان و مجموعه مديريت شهري تهران با اين افزايش جمعيت مخالف بود. در دوره كنوني نيز به دنبال اين هستيم تا جمعيت شهر تهران را تا سقف 10ميليون نفر در افق 1404 نگه داريم.
 وي افزود:كنترل جمعيت و جلوگيري از توسعه بيش از اندازه شهرنشيني در تهران يكي از چشم‌اندازهاي مهمي است كه در طرح جامع و تفصيلي شهر تهران به آن اشاره شده است. به همين خاطر مساحت 740 كيلومتري كه تا قبل از تصويب طرح جامع و تفصيلي شهر تهران داشت و حريم اين كلانشهر را نيز به واسطه توسعه حاشيه‌نشيني تحت‌الشعاع قرار داده بود به 640 كيلومتر كاهش پيدا كرد.
شهردار تهران همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري مبني بر صحبت‌هاي اخير وزير راه و شهرسازي مبني بر اينكه شهردارها نبايد درآمد پايدار خود را بر مبناي دريافت عوارض و موضوعاتي مانند تراكم‌فروشي و فروش مجوز ساخت متمركز كنند چراكه اين اقدام شهرداري موجب افزايش جمعيت در تهران مي‌شود، گفت: در همايش جامع مهندسان ايران به اين مسئله اشاره كردم كه درآمد پايدار يكي از معضلات شهرداري‌ها به شمار مي‌رود اين در حالي است كه دولت نيز در رفع اين مشكل مسئول است. در واقع دولت بايد نسبت به حل اين مسئله چاره‌انديشي كند چراكه هنوز مشخص نيست محل درآمد پايدار شهرداري‌هايي كه بايد مستقل از دولت عمل كنند، كجاست. در واقع اگر دريافت عوارض از شهروندان كفاف هزينه‌هاي شهرداري‌ها را نمي‌دهد بايد دولت شهرداري‌ها را در حال اين مشكل ياري كند.
قاليباف افزود: در همان جلسه نيز به دولت اعلام كردم كه اگر دولت امروز به ما ابلاغ كند كه ساخت و ساز مسكوني را در شهر تهران متوقف كنيم، بنده به عنوان شهردار تهران آماده‌ام كه هيچ گونه مجوز ساخت و ساز در شهر تهران براي شهروندان صادر نكنم.    


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن