تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803998125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت متبوع من به پايان دادن بحران غيرضرور هسته اي تا 20 جولاي متعهد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ تير ۱۳۹۳ (۲۱:۵۱ب.ظ)
ظريف در پيام ويديويي: دولت متبوع من به پايان دادن بحران غيرضرور هسته اي تا 20 جولاي متعهد است محمدجواد ظريف در پيام ويدئويي که در سايت يوتيوب منتشر کرده، فرصت باقي مانده را تاريخ ساز خوانده است.
به گزارش خبرگزاري موج، پيام وزير امورخارجه، محمدجواد ظريف به اين شرح است:
در طول سه هفته آينده، فرصتي منحصر به فرد داريم تا تاريخ‌ساز باشيم. تا به توافقي جامع در مورد برنامه هسته‌اي ايران دست يافته و به بحران غيرضروري که ما را از پرداختن به چالش‌هاي مشترکي نظير رخدادهاي وحشتناکي که در چند هفته گذشته در عراق اتفاق افتاده، بازداشته است، پايان دهيم.
مسئله هسته‌اي مي‌توانست در سال 2005 حل شود. اما آن زمان صحبت‌هاي مرا که مي‌گفتم ايراني‌ها به فشار حساس هستند، باور نکردند. دولت (جورج) بوش با مطرح کردن خواسته توقف غني‌سازي تمام توافق را بر هم زد. بعد هم براي هشت سال، فشار و تحريم‌ها را برگزيدند.
آن تحريم‌ها، به معناي واقعي فلج‌کننده يا حتي مرگ‌آور بودند. بيماران سرطاني ايراني به هزينه خود نمي‌توانستند داروهايشان را تهيه کنند، چراکه بانک‌هاي سرتاسر جهان براي خودداري از انتقال سرمايه‌هاي ايراني از سوي وزارت خزانه‌داري ايالات متحده تحت فشار قرار گرفته بودند. اما تحريم‌ها برنامه هسته‌اي ما را زمين‌گير نکرد، همانطور که قتل دانشمندان هسته‌اي ما، خرابکاري در تأسيسات هسته‌اي ما (که با وجود تبعات فاجعه‌بار زيست‌محيطي احتمالي صورت گرفت) و تهديد‌هاي نظامي مکرر، نتوانست اين کار را بکند. در واقع، اين اقدامات دقيقا نتيجه‌اي عکس داد.
نتيجه اصرار بر عدم غني‌سازي، افزايش 100 برابري تعداد سانتريفيوژهاي ما بود؛ از کمتر از 200 دستگاه به حدود 20000 هزار دستگاه.
خودداري از فروش سوخت رآکتور تحقيقاتي ما که ساخت آمريکا هم هست، ما را وادار کرد تا براي توليد سوخت، سطح غني‌سازي را بالا ببريم؛ از 3.5درصد به 20درصد.
محروم کردن بيماران سرطاني از راديو-ايزوتوپ‌هاي پزشکي مار را مجبور کرد تا يک رآکتور آب سنگين بسازيم و از يک ايده اوليه به سمت يک تأسيسات کامل حرکت کنيم که به زودي راه‌اندازي مي‌شود.
تهديد به بمباران تأسيسات هسته‌اي هم ما را مجبور به ساخت فردويي کرد که به واسطه کوه‌ها محافظت شده است. دولت‌هاي غربي بدون توجه به اينکه خودشان اين وضعيت را ايجاد کرده‌اند، دست به اعتراض زدند.
در حالي که به 20 جولاي (29 تير ضرب‌الاجل توافق) نزديک مي‌شويم، احساس مي‌کنم که بايد بار ديگر هشدار دهم که تلاش براي امتيازگيري در لحظات آخر نتيجه‌اي بهتر از آنچه که در سال 2005 به دست آمد، نخواهد داشت.
به آن کساني که هنوز تصور مي‌کنند تحريم‌ها بوده که ايران را پاي ميز مذاکره آورده، فقط مي‌توانم بگويم که فشار در هشت سال گذشته و در واقع در طول 35 سال گذشته، امتحان خود را پس داده است.
تحريم‌ها مردم ايران را به زانو درنياورده، نمي‌آورد و نخواهد آورد. هنوز براي خروج از اين چرخه تشديد اوضاع، فرصت داريم. احترام متقابل را امتحان کنيد. نتيجه خواهد داد.
ما داريم تلاش مي‌کنيم تا به توافقي دست يابيم. نه يک توافق خوب يا توافقي بد، بلکه توافقي عملي و پايدار. و هر توافقي، اساسا نتيجه درک مشترک و نه تحميل مواضع يک طرف يا طرف ديگر است.
ما آماده‌ايم تا با تمهيداتي قاطع تضمين کنيم که برنامه هسته‌اي‌مان همواره صلح‌آميز مي‌ماند. هنوز براي پايان دادن به اين افسانه که ايران به دنبال ساخت بمب است، فرصت باقي است. ما براي اثبات اين ادعاي خود، سابقه‌اي 250 ساله از عدم تجاوزگري را داريم.
دولت متبوع من به پايان دادن به اين بحران غيرضرور تا 20 جولاي متعهد است. اميدوارم همتايانم نيز اينطور باشند.
جواد ظريف هستم و اين پيام ايران است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن