تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802814021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار ایلام: دفاع عزتمندانه از مواضع هسته ای نظام مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار ایلام: دفاع عزتمندانه از مواضع هسته ای نظام مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید است ایلام- ایرنا- استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید با اعتمادسازی و دفاع عزتمندانه و از موضع اقتدار در موضوع پرونده هسته ای و در ادامه آن اثبات صلح آمیز بودن برنامه های جمهوری اسلامی ایران، افکار عمومی ملت ها و دولت ها را علیه تحریم های ظالمانه غرب بسیج کرده است.


«محمدرضا مروارید» صبح شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مذاکره مقتدرانه و دفاع منطقی و توام با عقلانت تیم دیپلماسی رییس جمهوری از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای یکی از مهمترین دستاوردها و موفقیت های دولت یازدهم در این مدت بوده است.
وی افزود: ترسیم فضای امن برای سرمایه گذاری و حمایت از بخش خصوصی به منظور پویایی و تحرک بخشی پرشتاب در حوزه های مختلف کشور از جمله در بخش های اقتصادی، صنعتی و تولیدی، اجرای سیاست های پولی و بانکی مناسب و کاهش پلکانی نرخ تورم از دیگر دستاوردهای دولت در سطح کلان بوده است.
مدیر ارشد استان ایلام، برخورد قاطع دولت تدبیر و امید با مفسدان اقتصادی و معرفی آنان به دستگاه قضایی، دفاع از حقوق نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه روابط بین الملل، افزایش جایگاه ایران و ایرانی در جهان، تقویت و گسترش پیوندهای سیاسی ایران با کشورهای منطقه و جهان، آرامش در فضای سیاسی و اجتماعی کشور، هم افزایی و همکاری با قوای دیگر، افزایش انسجام ملی و تثبیت قیمت ارز در بازار کسب و کار را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در 10 ماه گذشته عنوان کرد.
مروارید یادآور شد: دولت تدبیر و امید همچنین در این مدت فرایند های اداری را اصلاح و برخی از قوانین غیرضرور و دست و پاگیر سرمایه گذاری را حذف و فضایی آرام و منطقی در حوزه های سیاسی و اجتماعی کشور حاکم کرده ضمن اینکه بر خلاف برخلاف دولت گذشته از توان نخبگان و فرهیختگان در بخش های گوناگون مدیریتی و تصمیم گیری و نیز دیدگاه های کارشناسی در اداره و بهبود امور کشور و تصمیم گیری بیشترین بهره را گرفته است.
وی اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، اختصاص 100 درصدی بودجه های عمرانی مناطق شهری و روستایی به ویژه در استان های غیر برخوردار و اختصاص 300 میلیارد ریال از این اعتبار به شهرداری ها و دهیاری های کشور را از عمده فعالیت های مهم دولت تدبیر و امید در این مدت برشمرد.

مشروح گفت و گوی ایرنا با استاندار ایلام را در زیر می خوانیم:

* دولت تدبیر و امید در طول یک سال گذشته در همه حوزه ها نگاه بسیار ویژه ای به ایلام داشته که یکی از نمونه های مهم آن، اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه های استان است.
* در دولت یازدهم افزون بر 95 درصد از محل اعتبارهای طرح های ملی به تکمیل راه مهم ایلام- حمیل- کرمانشاه، قلاجه و نیز تونل کبیرکوه اختصاص یافته است که این تخصیص اعتبار پس از گذشت چندین سال از آغاز اجرای این طرح های ملی انجام می شود.
* شرکت ساخت و ساز راهداری کشور نیز برای بهسازی و تکمیل طرح های جاده ای ایلام، افزون بر بودجه دولت 200 میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص داده است.
* تکمیل و راه اندازی کنار گذر شهرهای مرزی مهران و دهلران و حذف برخی نقاط حادثه خیز از دیگر اقدام های حوزه راه استان در دولت تدبیر و امید است، همچنین 25 میلیارد ریال اعتبار امسال برای احداث و بهره برداری از 20 کیلومتر راه مرزی حد فاصل پاسگاه «آبزیادی» تا «چیلات» اختصاص یافته که با تکمیل این جاده همه خلاها و کمبودهای مرزی استان رفع می شود.
* اتصال راه دسترسی حد فاصل «تپه سرخی» به «تنگه تاریکه» به طول 3.5 کیلومتر از دیگر اقدام های مهم در حوزه راه های مرزی استان است که در این مدت به کمک اعتبارها و توجه ویژه دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.

** مهران پیشانی و گرانیگاه توسعه استان ایلام است

استاندار ایلام تاکید کرد: تبدیل شهرستان مرزی مهران و به دنبال آن استان ایلام به منطقه آزاد اقتصادی، تجاری و صنعتی از اهداف و برنامه های در حال پیگیری دولت تدبیر و امید در حوزه کلان کشوری است.
* نشست هایی در همین راستا با مسوولان کشوری برگزار شده و دستگاه های اجرایی استان نیز موافقت و همراهی خود را در زمینه تبدیل مهران به منطقه آزاد اقتصادی اعلام کرده اند.
* برگزاری نشست مرزی با حضور استاندار «واسط» عراق و برخی مسوولان این کشور و به دنبال آن امضای یادداشت تفاهم به منظور افزایش مبادله کالا و خدمات و گسترش پیوندهای اقتصادی از راه مرز بین المللی مهران و تقویت این مرز که در کانون توجه دولت یازدهم نیز قرار دارد، سبب توسعه و رشد فعالیت های بازرگانی، گردشگری مذهبی و در مجموع توسعه اقتصادی استان مرزی ایلام می شود.
* راه اندازی بازارچه های مرزی «هلاله شمالی» در شهرستان ایلام و «چم سری» دهلران با توجه به ظرفیت های منحصر به فرد و ممتاز مرزهای استان از جمله امنیت بالای این مناطق در کنار نزدیکی آنها به بغداد و عتبات عالیات در مقایسه با دیگر مرزها نیز از برنامه ها و اولویت های مسوولان استان در دولت یازدهم برای تبدیل ایلام به کانون پیوندهای فرهنگی و اقتصادی از جمله فعالیت های بازرگانی و گردشگری مذهبی است.

** ایلام قطب نفت و صنعت پتروشیمی می شود

مروارید یادآور شد: ایلام، یکی از سه استان بسیار ثروتمند و غنی کشور در حوزه منابع نفت و گاز است که از همان ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید توسعه این ظرفیت ها مورد توجه قرار گرفت و به همین علت درصدد بهره برداری از این ثروت ها و راه اندازی و توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و نیز ایجاد واحدهای پایین دستی و تبدیلی این مواد است.
* بهره برداری از مرحله نخست پتروشیمی ایلام و پیگیری تکمیل مرحله دوم و راه اندازی صنایع پایین دستی آن، پیگیری و تکمیل مرحله دوم پالایشگاه گاز ایلام، پتروشمی و پالایشگاه نفت دهلران از سوی وزارت نفت و بانک های عامل بیانگر اهمیت و جایگاه بالای منابع و ثروت های سرشار نفت، گاز و ظرفیت صنایع پتروشیمی در توسعه استان و حتی کشور است.
* شتاب بخشی در روند گاز رسانی به مناطق غیر برخوردار از جمله شهرستان های مهران و ملکشاهی از دیگر اولویت های دولت در استان است و مقرر شده که تا پایان سال جاری 50 درصد از تمام روستاهای ایلام به شبکه سراسری گاز متصل شود در حالی که اکنون تنها هشت درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار است.
* فراهم کردن بستر های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور شتاب بخشی در روند راه اندازی بخش های مختلفی چون پالایشگاه نفت مهران، پالایشگاه نفت و پتروشیمی دهلران، طرح های LNG و LPG و نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران از دیگر دغدغه های دولت تدبیر و امید در استان کوچک اما مهم و پرظرفیت ایلام است.

** نگاه ژرف و آینده نگری دولت تدبیر و امید به اجرای طرح های برق آبی و سدسازی در ایلام

مروارید در ادامه تخصیص آب به سد چناره، تامین آب کشاورزی مناطق گرمسیری استان و آب آشامیدنی روستاهای حوزه سد سیمره، آب رسانی به پاسگاه های مرزی به منظور تقویت امنیت و انسداد مرزها، برق رسانی به پاسگاه های مرزی شهرستان های مهران و دهلران به طول 19 کیلومتر و برخورداری 98 درصد پاسگاه های مرزی استان از نعمت برق را خدمت دیگر دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته برشمرد.
استاندار ایلام اعلام کرد: از محل ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل مدیریت بحران 37 میلیارد ریال به شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام برای تامین آب آشامیدنی بهداشتی در روستاهای استان اختصاص یافته است.
* 700 میلیارد ریال نیز از محل ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل مدیریت بحران کشور در سفر اردیبهشت گذشته رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان برای اجرای پروژه های تامین آب استان تخصیص یافت.
* دولت یازدهم همچنین 30 میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی ایلام اختصاص داد که مسوولان استان درصدد افزایش و تخصیص اعتبار تکمیلی این مصوبه هستند.

** ایلام سرشار از ثروت و ظرفیت، نیازمند صنعتی کارآمد و بالنده است

استاندار ایلام برگزاری نشست های متعدد با متقاضیان سرمایه گذاری در استان، تشکیل ستاد آسان سازی و جذب سرمایه گذاری، شتاب بخشی در راه اندازی طرح های سرمایه گذاران، تلاش برای شناسایی، بررسی و رفع موانع و چالش های طرح های صنعتی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی متولی را از جمله اهداف مسوولان دولت یازدهم در استان به هدف تقویت و توسعه صنعت در منطقه دانست.
* پیگیری و شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح های بزرگ صنعتی مانند کارخانه های سیمان مهران و دهلران و برگزاری نشست های مختلف با بخش خصوصی برای رفع موانع سر راه فعالیت و تولید، ساخت هتل پنج ستاره و گاوداری پنج هزار راسی شیری در این مدت نشان دهنده اهمیت توسعه صنعتی و اقتصادی استان برای دولت یازدهم است.
* در سفر اردیبهشت امسال هیات دولت به ایلام 50 میلیارد ریال از محل تحرک بخشی به اقتصاد استان به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام و همچنین 698 میلیارد ریال از محل بند الف تبصره 22 (ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه) برای طرح های نیمه تمام مهم اختصاص یافت که باید تا پایان سال 94 به بهره برداری برسد.
* همچنین 70 میلیارد ریال از محل ارتقا درآمدهای استان برای هزینه های جاری و اجرای طرح های عمرانی ایلام اختصاص یافت.

** مقابله با خشکیدگی بلوطستان های ایلام در کانون توجه دولت

استاندار ایلام گفت: خشکیدگی درختان بلوط یکی از مهم ترین مسائل و چالش های استان های زاگرس نشین است که ایلام نیز چندسالی است با این مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می کند.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهوری نیز نگاه ویژه ای به جنگل های بلوطستان های ایلام به عنوان پیشانی جنگل های زاگرس دارند و برای ترمیم و نجات این مواهب خدادادی اعتبارهای ویژه و بی سابقه ای تخصیص داده شده است.
* مقوله خشکیدگی جنگل های استان از 10 ماه در دستور کار ویژه دولت قرار گرفته که برگزاری نشست های متناوب مدیریت بحران کشور با حضور مدیران بحران و منابع طبیعی استان های زاگرس نشین در ایلام به هدف نجات جنگل های بلوط در زمره مهم ترین برنامه های این مدت بوده است.
* پیگیری ساخت آشیانه و اختصاص یک فروند بالگرد با اعتبار پنج میلیارد ریال برای مقابله با حوادث احتمالی چون آتش سوزی جنگل ها و منابع طبیعی، تخصیص 100 درصدی اعتبارهای هزینه ای استان، اختصاص 70 میلیارد ریال از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل مدیریت بحران کشور به منظور جبران زیان های ناشی از سیل و زمین لرزه سال های گذشته از جمله اقدام های مهم مسوولان دولت و تدبیر در استان ایلام است.
* اختصاص 17 میلیارد ریال از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای آبرسانی و تامین علوفه مورد نیاز عشایر زیان دیده استان از پدیده خشکسالی، تخصیص 146 میلیارد ریال برای طرح های مطالعاتی و اجرایی، ایجاد «طرح هر دهستان دو طرح اشتغال زا»، پیگیری طرح پایان محرومیت خانه های بهداشت استان تا پایان سال جاری از دیگر فعالیت های ارزنده دولت در استان ایلام است.
* با توجه به مرزی بودن ایلام، دولت افزون بر تامین اعتبار برنامه های پیشنهادی آبادانی مرزها به منظور ارتقاء امنیت و انسداد سرحدهای استان پنج میلیارد ریال اعتبار عمرانی مرزها را 100 درصد تخصیص داد که به طور کامل جذب شده است.
استان ایلام با 20 هزار کیلومتر مربع گستره و 585 هزار نفر جمعیت در جنوب باختری ایران واقع شده است.
رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید 17 اردیبهشت گذشته در چهارمین سفر استانی مهمان ایلامی ها بودند.
تصویب 44 طرح در بخش های مختلف به اعتبار 552 میلیارد تومان ره آورد دولت تدبیر و امید و هدیه رییس جمهوری برای توسعه و برون رفت استان ایلام از محرومیت بود. ک/3
565

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن