تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803689613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو هیات مدیره خانه صنعت مازندران : رمق تولید به آخر خط رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو هیات مدیره خانه صنعت مازندران : رمق تولید به آخر خط رسید ساری-ایرنا-دهم تیرماه هرسال روزگرامیداشت صنعت ومعدن ،روزی که تولید را پاس می دارند و از تولیدکنندگان وخادمان صنعتی ومعدنی تقدیر وتجلیل می کنند ،اما چندسالی است که به خاطرمشکلات عدیده ،حال و روز تولید و تولیدکنندگان خوب نیست و در واقع رمق تولید به آخر خط رسید.


ˈعباس رویان ˈ عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران و نایب رییس انجمن همگن کانی غیرفلزی استان در یاداشتی که روز چهارشنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفته است، می گوید: صنعت گران از وضعیت مناسبی برخوردارنیستند تا آنجاکه دیگر رمقی برای آنان نمانده است ،بویژه کارخانجاتی که وامی ازبانک ها به خصوص بانک های خصوصی دریافت کرده اند.
این روزها املاک صاحبان کارخانجات و ضامنین آنها در روزنامه ها به مزایده گذاشته و یا اخطاریه دریافت می کنند ویا اجرائیه برایشان صادرمی شود اگرچه موسسات مالی به واقع اعلام می دارندکه طبق قوانین عمل می کنند و منافع خود را بایدتامین کنند و زمینه مشکلات را نیز آنها فراهم نکرده اند.
وی در این یاداشت افزود: حال از بانک ها بگذریم که گویا راه کاری ندارند که به درد تولیدبخورد جزء تمدید قرارداد با اصل وفرع و جریمه تاخیر با نرخ سود جدیدکه کف آن 22درصداعلام شد،بامشکل مالیاتی ودارایی ومالیات برارزش افزوده وتامین اجتماعی چه بایدکرد؟ باقوانین وبروکراسی دست وپاگیرچه بایدکرد؟
وی ادامه داد: حال به جایگاه تولید برگردیم اما به راستی تولید چیست وچه می کندو در دنیا در چه جایگاهی قراردارد؟ تولیداعم ازصنعتی، معدنی، کشاورزی فرق چندانی با هم ندارند.
می گویند تولید ارزش افزوده ایجاد می کند،محصول ارائه می دهد که هم قابلیت مصرف داخلی وهم صادراتی دارند، با اشتغال داخلی بستر بروزناهنجاری ها وناامنی ها راسدمی نماید، رفاه می آورد، امنیت اقتصادی واجتماعی رابه دنبال دارد، استعدادها راشکوفاه می سازد، درآمد سرانه ملی را افزایش می دهد،دانش وفنون به داخل انتقال می یابد و هزاران مزیت دیگر.
عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن وتجارت مازندران گفت: با صادرات محصولات تولیدی ارز وارد کشور می شود ،مبادلات اقتصادی با دنیای خارج فراهم می شود ،ارتباط فرهنگی گسترش می یابد ارزش پول ملی بالا می رود و اما با این همه مزیت خوبی که تولید و تولیدکننده دارند پس چرابعضی ازمسوولان مابه خواب غفلت فرورفته اند؟ و یا فکرمی کنند نمی شود برای تولید و صنعت کاری کرد و صاحبان ومدیران واحدهای تولیدی را با هزاران دغدغه به حال خودرها کرده اند.
وی ادامه داد: به واقع نمی شود کاری کرد و دست روی دست بگذاریم وتعطیلی شرکتهای تولیدی و صنعتی و بیکاری کارگران زحمتکش واحدهای تولیدی را که به همراه کارفرمایانشان باصداقت چرخ های اقتصاد کشور را به حرکت در می آوردند را تماشا کنیم.
رویان گفت: این ها محصول تلاش بعضی ازمسوولان در چند سال گذشته است که علیرغم فرمودهای مقام معظم رهبری با عناوین همت مضاعف -حمایت ازکار و سرمایه ملی، جهاد اقتصادی و عزم ملی مدیریت جهادی به جای عمل به فرامین مقام عظمای ولایت فقط بانصب بنر و پلاکارد و تابلو سر درادارات خود را تزئین کردند.
براستی این همه درد و غم راچگونه می شود توصیف کرد؟براستی دنیا چگونه ازتولید و صنعتگرحمایت وصیانت وحفاظت می کند؟ تجربیات کشورهای توسعه یافته ودرحال توسعه در این ارتباط چیست؟چگونه توانستندبه چنین پیشرفت های درحوزه تولید دست یابند؟ آیا نباید از تجربیات درس بگیریم وکشور را ازحالت رکود تورمی خارج نماییم؟ آیاعلم اقتصادچنین تجربه ای را ازسرنگذرانده است؟و یا فرمول های اقتصادی فقط به محاسبه جریمه واحدهای تولیدی خلاصه می شود؟ آیامسوولان اقتصادی فرمولی برای خروج ازحالت رکودتورمی ندارند؟راستی اگر کارخانجات و کارگاه های تولیدی صنعتی با این همه کارگر شاغل را ازدست دهیم بیکاری ومشکلات کارگران زحمتکش وکارفرمایان راباچه فرمولی حل می کنید؟باتبعات وپیامدهای ناگوارکه قطع یقین جامعه با آنها روبرو خواهدشد را چه خواهید کرد؟
مسولان محترم، شماکه برای مراجعان وجوانان جویای کار که همه روزه به شما مراجعه می کنند تا بتوانند جایی مشغول کارشوندکه جواب مثبتی ندارید مگر اینکه آنها را به یکی ازمدیران وکارفرمایان واحدهای تولیدی معرفی کنید چرابه فکرحفظ اشتغال نیستید؟چرابه صنعتگران کمک نمی کنید تا بتوانندکسب وکارخودشان راتوسعه دهند و به اشتغال جوانان جویای کارکمک کنند؟
بیائید با عزم ملی ومدیریت جهادی بدنبال چاره اندیشی باشیم قدر و قیمت تولیدکنندگان و صنعتگران رابدانیم وبه آنها به عنوان سربازان وبسیجیان خط مقدم جهاد و مبارزه باتحریم های بیگانگان نگاه کنیم.
پشتیبان آنها درپشت جبهه مبارزه با تحریم هاباشیم بدانیم و بدانند کارفرمایان و تولیدکنندگان ،صنعتگران وسرمایه گذاران با سرمایه داران فرق دارند! و تعداد آنها در هر جامعه ای واقعا معدودند.ک/4
2585/608

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن