تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820970853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه های متنوع شبکه کرد در روزهای ماه مبارک مضان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برنامه های متنوع شبکه کرد در روزهای ماه مبارک مضان سنندج - ایرنا - صدا و سیمای مرکز کردستان در ایام پر برکت رمضان، ماه میهمانی خدا ویژه برنامه هایی را در نظر گرفته تا اوقات و لحظات معنوی و روحنواز این ماه را با برنامه های متنوع پر بارتر سازد.


به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز کردستان؛ در بخش صدا، برنامه قیبله ی دلان یا ˈقبله دلهاˈ برنامه ای است ویژه افطار که در آن آیتم های متنوع فرهنگی و بهداشتی، اشعار مذهبی، داستان های کوتاه و آموزنده، کارشناسان مذهبی، نیایش رمضان و مسابقه و ارتباط مردمی گنجانده شده است.
این برنامه جهت آماده کردن مخاطبان برای استفاده از فرصت معنوی و زودگذر ماه رمضان برای رسیدن به تزکیه نفس و شناخت توانایی های معنوی خویش، آشنایی با آداب و سنن پسندیده مردم در گذشته در خصوص ماه مبارک رمضان، فراهم آوردن اوقات با نشاط و پر محتوا در هنگام افطار رمضان تهیه و پخش می شود.
این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 20:15 در 30 قسمت پخش می شود.
دیگر برنامه صدای شبکه کرد برای ماه مبارک رمضان، برنامه ˈئاسوی ره حمه تˈ است.
در برنامه ئاسوی ره حمه ت (ویژه سحر رمضان) با بیان اهمیت روزه داری، نیایش و خودسازی در ماه مبارک رمضان، تبیین جایگاه روزه و روزه دار در اسلام، فراهم آوردن لحظات معنوی در هنگام سحر برای مخاطبان، تبیین اهمیت فرائض دینی از جمله نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر ، ترغیب مخاطبین به انجام فرائض دینی، تشویق به تدبر در قرآن، تبیین وظایف بندگان خدا در ماه خدا، به شناساندن هر چه بیشتر فضایل ماه مبارک رمضان به مخاطبان می پردازد.
یکی از آیتم ها، رمضان در ادبیات کردی خواهد بود که از قبل بصورت کارشناسی ضبط شده، آیتم های کولی دل و بیتی رمضان از بخش های دیگر این برنامه است که سعی خواهد شد از مناجات هایی که از طریق تلفن و پیامک توسط شنوندگان مطرح می شود، استفاده نماید.
همچنین به منظور غنی تر شدن برنامه، برخی مناجات ها بصورت یک آیتم مجزا توسط گوینده دوم ضبط و در برنامه استفاده خواهد شد و در فواصل برنامه نیز به تناسب موسیقی های عارفانه و اشعار مذهبی زینت بخش آیتم ها خواهد شد.
این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان در 30 قسمت با مدت زمان 85 دقیقه قبل از اذان صبح پخش می شود.
از برنامه های سیمای مرکز کردستان نیز می توان به برنامه ˈبه ر بانگˈ (افطاری) اشاره کرد
برنامه عبادی مذهبی به ربانگ با بخش های بسیار جذاب و جدید میهمان ضیافت رمضان در استان کردستان می باشد.
این برنامه که در 30 قسمت 45 دقیقه ای تولید و پخش می شود تلاش دارد با تاکید بر ارتباط معنوی انسان و خدا و همچنین نمایش عام ارزش های دینی و معنوی موجود در اسلام و ماه مبارک رمضان مخاطب را بیش از پیش به ارتباط درست تر و عمیق تر با معبود سوق دهد.
برنامه به ربانگ با آیتم هایی از قبیل؛ آینه، نامه ای به خدا، گفتگو با میهمان تلاش دارد با مطرح کردن مسایل ارزشی و معنوی و معرفی افرادی که دارای این شاخص ها می باشند این ارزش والای اجتماعی را در قالب برنامه ای تلویزیونی مطرح سازد.
برنامه به ربانگ از آغاز ماه مبارک رمضان هر شب به مدت 60 دقیقه پیش از اذان مغرب تا پایان این ماه از سیمای مرکز کردستان پخش می شود.
به ره و رووناکی (به سوی روشنایی) یکی دیگر از برنامه های سیمای کردستان ویژه سحر ایام ماه مبارک رمضان است که در 30 قسمت 90 دقیقه ای به صورت زنده پخش خواهد شد.
در این برنامه که با محتوی و مضمون عرفانی و معنوی تولید می شود بخش های مختلفی نظیر مباحث دینی و عرفانی، ذکر و مناجات محلی و دعاهای قرآنی پخش خواهد شد.
از جمله اهداف برنامه آماده کردن مخاطبان برای استفاده از فرصتی معنوی و زودگذر ماه رمضان برای رسیدن به تزکیه نفس و شناخت توانایی های معنوی خویش، آشنایی با آداب و سنن پسندیده مردم در گذشته در خصوص ماه مبارک رمضان است.
برنامه جزء خوانی قرآن در 30 قسمت 50 دقیقه ای به صورت زنده از سیمای مرکز کردستان ویژه ماه مبارک رمضان پخش می شود.
در این برنامه که جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مسجد جامع سنندج برگزار می شود سعی می شود که هر جزء قرآن به صورت زنده با تلاوت قاریان قرآن از استان همراه با حضور مردم از شبکه استانی کردستان پخش شود.
از جمله اهداف این برنامه بررسی نقش قرآن در تربیت جامعه ،آموزش احکام و آداب و مناسک دعا و زیارت، رعایت و گسترش باور های دینی و ترویج معارف اسلامی است.ک/3
7346/570

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن