تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816456650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حج وزیارت کمترین بهره رااز گردش مالی زائرین دربانک های کشور می برد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان حج و زیارت کشور: حج وزیارت کمترین بهره رااز گردش مالی زائرین دربانک های کشور می برد گرگان - ایرنا - رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: این سازمان امروز بیشترین گردش مالی را در بانک های کشور دارد، اما کمترین بهره را از این گردش در جهت خدمت به زائرین برده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈسعید اوحدیˈ سه شنبه شب در جمع کارگزاران زیارتی استان گلستان در هتل شهاب گرگان، اظهارکرد: امروز بیش از 90 هزار میلیارد ریال دارائی زائرین ایرانی در نزد سیستم بانکی کشور است، اما اذعان داریم از این گردش مالی و دارائی زائرین کمکی برای رفاه آنان نکرده ایم.
وی تصریح کرد: امروز گردش مالی سازمان در بانک های کشور، یک میلیارد و 300 میلیون دلار است که هیچ ارگان، نهاد و دستگاهی این میزان گردش مالی را در سیستم بانکی ندارد.
اوحدی ادامه داد: متاسفانه تاکنون موضوع اقتصاد زیارت مغفول مانده و ما در دیداری که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس جمهوری داشتیم و گزارشی که به رهبری دادیم بر این موضوع تاکید شد و امیدواریم به سمتی برویم که اقتصاد زائر را فعال کنیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص واگذاری خدمات به شرکت های کارگزار نیز اظهارکرد: در این زمینه آن بخش که در اختیار سازمان بوده که مشخص است ،اما سایر بخش ها را می توانیم واگذار کنیم و اعتقاد داریم کارهای حج و زیارت باید توسط کارگزاران زیارتی بازنشسته و فعال انجام شود و حتی بازرسی ها را می توان به آنان سپرد.
اوحدی با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به مقوله حج و زیارت همان نگاه رهبری است، اضافه کرد: باید حرمت وحقوق زائر رعایت شود وهمه تلاش کنند تا از این خوان الهی بهره مند شوند.
وی ادامه داد: اساس حج و زیارت بر خادمی است و هر گاه که احساس ریاست در این بخش شود، به هلاکت رسیده ایم و باید شرایطی فراهم شود که با توجه به پتانسیل و ظرفیت سازمان، حضور قویتر از گذشته در حج و زیارت و خدمت به عنوان خادم واقعی به زائرین داشته باشیم.
به گفته اوحدی، امروز پنج پروژه در کشور عراق، پنج پروژه در ایران و چهار هتل بزرگ و مهم در عربستان برای زائرین در دست ساخت است و بنا داریم به زودی هتل بزرگ شلمچه را احداث کنیم و یک هتل هزار تخته توسط سرمایه گذار لبنانی در نجف بنا نمائیم.
وی یادآور شد: همچنین قرار است آشپزخانه مرکزی زائرین در ˈبن محمودˈ ویژه ایرانیان احداث شود و البته باید همزمان با توسعه در عربستان زیرساخت های لازم در ایران نیز فراهم گردد.
رییس سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه امروز استکبار جهانی طمع کرده که به ارزش های شیعه و سنی همچون وحدت و اتحاد آنان آسیب وارد کند، اظهار کرد: آنان تمام برنامه های خود را از اول انقلاب بکار بردند، اما، امام تمام وجود و زندگی خود را درطبق اخلاص گذاشت و این نظام و انقلاب ایجاد شد و ما امروز میراث دار امامی شدیم که اسلام را زنده کرد.
اوحدی گفت: متاسفانه عده ای تکفیری با عناوین مختلفی همچون داعش امروز در عراق به اسم اسلام پیدا شده اند که سر مسلمانان را می برند، اما غیر از همت و غیرت مردم ایران و رهبری مقام معظم رهبری، کدام کشور توانست در برابر آنان درکشوری مانند فلسطین از سنی های مسلمان آن دفاع کند و رهبر معظم انقلاب با جرات مساله دفاع از ملت فلسطین را بیان کردند.
وی با اشاره به اینکه نه تنها در دنیای اسلام، بلکه در دنیا، مظلومین از ما انتظار دارند، یادآور شد: با همه توطئه ها، استکبار هشت سال جنگ نظامی را بر ما تحمیل کرد، اما برادران اهل سنت و اقلیت های مذهبی در کنار برادران شیعه به شهادت رسیده، اسیر شدند و بسیاری از آنان الگو و اسوه بودند و مقاومت آنها، چشم طمع دشمنان را کور کرد.
اوحدی همچنین اظهار کرد: استان گلستان با وحدت و همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی، همانند سیستان و بلوچستان الگوی کشور است.
رییس سازمان حج و زیارت درادامه اضافه کرد: اکنون هم فرزندان این نظام در مذاکرات هسته ای با قدرت ظاهر شده و حتی شرط می گذارند و استکبار بداند که ایران لیبی نیست که هر کاری دل آنها خواست بکنند و نفت ما را سوار کشتی کرده و ببرند و بدانند که دانش هسته ای در کشور ما بومی شده است.
اوحدی همچنین با اشاره به سفر 10 سال پیش جک استراو ،گفت: آن زمان بحث بر سر این بود که ایران 200 سانتریفیوژ بیشتر نداشته باشد، اما امروز 19 هزار سانتریفیوژ داریم و این دانش هسته ای که بومی شده ثمره خون شهدا است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: خون شیعه و سنی باعث عزت مسلمین شده و امروز اگر از وحدت صحبت می شود،از وحدت اعتقادی و مبنایی سخن می گوییم و ظلمی که داعش در عراق بوجود آورده به هیچ وجه پایدار نیست و بساط تکفیری های بعثی داعش برچیده خواهد شد.
7467/601/506

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن