تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819728796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاز نخست بخش شمالی خط3 مترو تا 2ماه آینده به بهره برداری می رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مجری پروژه نیمه شمالی خط 3 مترو : فاز نخست بخش شمالی خط3 مترو تا 2ماه آینده به بهره برداری می رسد تهران بزرگ-ایرنا- مجری پروژه نیمه شمالی خط 3 مترو گفت: با اتمام 17کیلومتر بخش شمالی خط 3 مترو تا پایان سال، این خط به طول 37 کیلومتر به عنوان شاهراه حیاتی حمل و نقل پایتخت به طور کامل زیر بار مسافرگیری می رود.


به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری تهران، عظیم عراقی با بیان اینکه بخش شمالی خط 3 مترو از سهروردی تا شهرک قائم به طول 17 کیلومتر با 11 ایستگاه هدفگذاری شده که 2 فاز برای آن تعریف شده است، گفت: فاز اول این خط به طول 6.7 کیلومتر با یک ایستگاه مسافرگیری و 4 ایستگاه عبوری تا پایان شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: فاز دوم پروژه 17 کیلومتر با 7 ایستگاه مسافرگیری و 4 ایستگاه عبوری خواهد بود که پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید .
عراقی از ثبت رکورد بالاترین میزان بتون ریزی اصلی دیواره تونل(لاینینگ) در بخش شمالی خط سه مترو و برای اولین بار در طول تاریخ ساخت مترو در کشور خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی بر تسریع در اجرای پروژه خط 3 مترو، رکورد 302 متر طول لاینینگ در هفته گذشته به ثبت رسیده است.
به گفته وی نمودار بتون ریزی اصلی دیواره تونل حفر شده (لاینینگ) بخش شمالی در خرداد ماه جاری به تفکیک هفته بیانگر این است که در هفته اول 117 متر، هفته دوم 167 متر، هفته سوم 234 متر و هفته چهارم به 302 متر رسیده است که این میزان فعالیت در ساخت مترو کشور به عنوان یک رکورد بی نظیر به شمار می رود.
مجری پروژه نیمه شمالی خط 3 مترو همچنین تصریح کرد: طی 4 هفته گذشته 103 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری ،24 هزار متر مکعب بتون، 4.5 هزار تن آرماتوربندی در این پروژه صورت گرفته است.
عراقی با بیان اینکه پیشرفت کلی پروژه براساس برنامه زمان بندی 55 درصد تعریف شده است، اظهار داشت: پیشرفت کلی نیمه شمالی خط 3 مترو تا امروز 50/8 درصد است که حدود 4 درصد از برنامه زمانبندی تاخیر داریم.
وی ادامه داد: این در حالی است که تاخیر 4 درصدی با برنامه های جبرانی طی هفته آینده جبران خواهد شد .
وی با اشاره به پیشرفت کلی پروژه به تفکیک ایستگاه و تونل گفت: در بخش تونل 72.3 درصد و در بخش ایستگاه 44.6 درصد پیشرفت واقعی در اجرا صورت گرفته است.
عراقی تاکید کرد: اکنون در پروژه در حال احداث 17 کیلومتری بخش شمالی خط 3 حدفاصل ایستگاه مترو شهید بهشتی تا شهرک قائم در شمال شرقی تهران هیچ مشکل تملک برای ایجاد کارگاه، ایستگاه و هواکش میان تونلی باقی نمانده است به طوریکه در مقایسه با دو ماه گذشته، پیشرفت کار خوب بوده است .
وی با بیان اینکه ایستگاه ها به زودی آماده نصب تجهیزات و ریل گذاری خواهند شد، ادامه داد: 29 رمپ دسترسی به طول 5 هزار و 300 متر در این پروژه تعریف شده است.
عظیمی گفت: اکنون 20 قالب اجرایی عملیات لاینینگ با 6 قالب 9 متری و 14 قالب 6 متری در مجموعه مستقر و فعال هستند .
مجری پروژه نیمه شمالی خط 3 مترو با بیان اینکه فاز یک پروژه شهریور ماه سال جاری آماده بهره برداری است، تاکید کرد: در این فاز درمجموع 65.8 درصد پیشرفت کار داشته ایم که به تفکیک در بخش تونل 84.6 و در بخش ایستگاه 61.1 درصد پیشرفت را شاهد بوده ایم .
عراقی یادآور شد: در فاز دو پروژه نیز در مجموع 41.9 درصد پیشرفت را شاهد بودیم که در بخش تونل 64.1 و در بخش ایستگاه 20 درصد پیشرفت داشته ایم .
وی گفت: 10 دستگاه بچینگ تولید بتون در مجموعه مستقر است که روزانه 2 هزار متر مکعب بتون تولید می شود. ضمن اینکه توانایی ذخیره سازی 4 هزار و 200 تن سیمان در سیلوها نیز وجود دارد.
عراقی با اشاره به اینکه 2 هزار و 200 نیروی انسانی در دو شیفت روز و شب در نیمه شمالی خط 3 مترو مشغول به کار هستند، افزود :770 دستگاه ماشین آلات سنگین در این پروژه فعالند.
بخش شمالی خط 3 مترو از ایستگاه مترو شهیدبهشتی در محدوده اتوبان صیاد شیرازی تا شهرک ازگل در شمال غرب تهران امتداد دارد؛ حدود 20 کیلومتر از این خط قبلاً در دو فاز میانی و جنوبی به بهره برداری رسیده است.
تهرام/1393/ 699

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن