تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815372089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیات قرآن متناسب با ژرف اندیشی مردم آخرالزمان نازل شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



در نشست قرآنی تفسیر سوره حدید تبیین شد؛
آیات قرآن متناسب با ژرف اندیشی مردم آخرالزمان نازل شد خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر قرآنی با اشاره به تفسیرهای موجود در کلام وحی گفت: از امام سجاد(ع) درباره توحید سؤال شد که حضرت فرمود خداوند متعال از اقوام ژرف اندیش آخرالزمان آگاهی داشت و برای شناساندن و معرفی خودش به آنها، نخست سوره توحید و بعد از آن شش آیه اول سوره حدید را فرستاد که هرکسی فراتر از این درباره توحید بگوید هلاک می‌شود.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین صبوحی، پژوهشگر قرآن موسسه تدبر در کلام وحی، در دومین کلاس از سلسله بحث‌های قرآنی که امروز در این موسسه برگزار شد، اظهار داشت: قرآن‌کریم جایگاه و اهمیتش بسی بالاتر از حد تصور ما است و همان‌گونه که خداوند در قرآن توصیه می‌کند، اولین قدم برای ارتباط بیشتر با آن در فرصت ماه مبارک رمضان، تدبر است. وی دسته‌بندی همه آیات را در ذیل عبارت نورانی«بسم الله» خواند و چینش هدفمند قرآن را تدبیر خداوند عنوان کرد و گفت: آفریدگار هستی کلمه ها، آیه ها و سوره ها را پشت سر هم چینش کرد که هدف نهایی از این ظرافت و زیبایی هدایت است.  حجت الاسلام صبوحی آیه های اول سوره حدید را توصیف خداوند دانست و خاطرنشان کرد: از امام سجاد(ع) درباره توحید سؤال شد که حضرت فرمود خداوند متعال از اقوام ژرف اندیش آخرالزمان آگاهی داشت و برای شناساندن و معرفی خودش به آنها، نخست سوره توحید و بعد از آن شش آیه اول سوره حدید را فرستاد که هرکسی فراتر از این درباره توحید بگوید هلاک می‌شود. این پژوهشگر قرآن با اشاره به تسبیح موجودات عالم در توضیح این واژه گفت: تسبیح، اقرار کردن و اعلام به این که خداوند متعال در ذات و اوصافش هیچ نقص، نیاز و حاجتی ندارد و در عین حال اعتقاد به حکمت، عزت، حکمت، ملک، حیات، قدرت و علم و تمام اوصاف الهی است. وی تسبیح را به دو نوع فعلی یا تکوینی و زبانی تقسیم کرد و گفت: تسبیح تکوینی که تمام موجودات عالم با بودنشان خلقت خدا را فریاد می‌زنند و ما را به خدا توجه می‌دهند اما در ذکر زبانی مخلوقات، تسبیح خدا را می‌گویند که برای مشاهده‌اش چشم بصیرت احتیاج است. حجت الاسلام صبوحی در پایان سوره حدید را حاوی چند موضوع دانست که خداوند بعد از معرفی خودش و واقعیت تفاخر، تکاثر، لهو و لعب دنیا جایگاه و چشم انداز اوج کمال را به انسان نشان می‌دهد که در هدف هدایت جهانی و رسیدن به اقامه قسط و عدل هر فردی باید نقش و جایگاهش را بشناسد./908/پ202/س



۱۳۹۳/۴/۱۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن