تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820959569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بینی رسانه ای - امنیتی صهیونیست ها از تحولات منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیش بینی رسانه ای - امنیتی صهیونیست ها از تحولات منطقه


سران رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به گونه ای رفتار می کنند که خود را از سوئی نگران فعالیت های تروریستی داعش نشان دهند و خود را به اعراب نزدیک کنند؛ از سوی دیگر از داعش می خواهند زمینه فراهم شدن بهبود روابط با کشورهای عربی را فراهم کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه لبنانی العهد به نقل از منابع امنیتی صهیونیستی اعلام کرد، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نگرانی خاندان حاکم در اردن را در مسائل امنیتی درک می کند و در صورت لزوم، کمک های همه جانبه ای به این کشور عربی خواهد داد.

روزنامه «معاریو» نیز در این باره اعلام کرد: در حال حاضر، یک اسکادران از جنگنده های F-۱۶ و حدود هزار نظامی آمریکایی در اردن حضور دارند و این تجهیزات و نیروها، در صورت برهم خوردن امنیت مرزی با سوریه [با توجه به فعالیت های تروریست های داعش]، نوک پیکان حمایت سریع از اردن خواهند بود.

در ادامه این گزارش آمده است: در صورت ایجاد ناآرامی در اردن و ضروری شدن کمک نظامی (رژیم) اسرائیل، مقامات تل آویو این کمک ها را به صورت غیرعلنی صورت خواهند داد تا انتقادهای جهان عرب علیه اردن و همپیمانی این کشور با اسرائیل برانگیخته نشود.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» می نویسد: (رژیم) اسرائیل به مرزهای شرقی خود با اردن، به عنوان جزئی از سامانه حفاظتی خود می نگرد و کمک به اردن در مقابله با داعش را منطقی می داند.

پیش از این «آویگدور لیبرمن»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، گفته بود، (رژیم) اسرائیل، با هماهنگی کشورهای منطقه، آمریکا و اروپا در حفظ ثبات اردن مشارکت خواهد کرد. این در حالی است که مقامات عراقی بارها از همکاری گسترده صهیونیست ها با تروریست های تکفیری و حمایت های تسلیحاتی از آنها سخن گفته اند.

همزمان، پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا» در خبری فاش کرد، تروریست های سوری، با حمایت آمریکا سپر امنیتی بین مرزهای (رژیم) اسرائیل و شیعیان شدند.   دبکا فایل افزود: برای البغدادی (سرکرده داعش)، خاورمیانه فقط اردن، سوریه و لبنان نیست؛ برای همین هم عربستان و اردن نیروها و تسلیحات فراوانی را در مرزهای خود مستقر کرده‌اند؛ پس از این دو، نوبت به اسرائیل خواهد رسید.
در چند روز، اخیر رسانه‌های معتبر صهیونیستی از جمله سایت امنیتی دبکا با تأکید بر نقش آمریکا، رژیم صهیونیستی، اردن و... در تشکیل داعش، بسیاری از نقاط کور مسئله را افشا کردند و اینکه داعش پس از اردن و عربستان، به سراغ اسرائیل می‌آید.

تا کنون تروریست های سوریه تحت آموزش های آمریکا از اردن به جنوب سوریه اعزام می شدند تا بتوانند یک سپر امنیتی را میان شیعیان با مرزهای اسرائیل و اردن ایجاد کنند. حضور این نیروها در این بخش از سوریه، یک برگ برنده واشنگتن در مقابل بشار اسد تلقی می شد.

نقشه‌ای که دبکا از آرایش نظامی داعش در منطقه منتشر کرد و در آن، آغاز حرکت تروریست ها به سمت اردن و شمال غربی عربستان را به نمایش گذاشته و از استقرار تانک های سعودی و اردنی خبر داده است.  



اکنون سه ماه از برآورد سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل از نزدیک‌بودن یک جنگ بین دولتی در منطقه می‌گذرد اما چشم‌انداز وقوع چنین جنگی به صفر رسیده است. این در حالی است که گروه‌های تکفیری، بخش هایی از خاک عراق را تصرف کرده و به دروازه‌ های اردن و عربستان نیز رسیده‌ اند. حتی خبرهایی از ورود داعشی ها به خاک عربستان منتشر شد که در پی آن، پادشاه عربستان موضعش را در قبال تشکیل دولت آینده عراق، تغییر داد.

چند روز پیش نیز شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با هافینگتون پست، در تلاش برای نزدیک کردن موضع منزوی رژیم اشغالگر به کشورهای عربی و پراکنده کردن توجه ها از جنایت های منطقه ای و جنایت های انسانی و فرامنطقه ای این رژیم، گفته بود: اسرائیل دیگر مهم‌ ترین تهدید، علیه بیشتر کشورهای عربی در خاورمیانه نیست. تا به امروز، شاید (!) اسرائیل، اولین مشکل در چشم بسیاری از عرب‌ها بود؛ اما امروز، آنها باید آشکارا بگویند که مشکل واقعی برای عرب‌ ها و برای ما، بی اعتمادی دوجانبه نیست؛ بلکه مشکل واقعی، تروریسم است که هم‌اکنون خطر مشترک برای ما و آنهاست.

شیمون پرز تاکید کرد، استارت روند صلح خاورمیانه احتمالا با دشمن مشترک جدید زده می‌شود. ما باید منافع مشترکمان را در نظر بگیریم که بسیار زیاد هم هستند و پیش تر وجود نداشت. ما باید یک مرکز کارآمد میان کشورهای عربی و اسرائیل ایجاد کنیم تا با خطر مشترک مقابله کند؛ چرا که تروریست‌ها، در حال ویران کردن جهان عرب هستند. داعش متعهد شده که تل‌آویو و قدس را اشغال کرده و در بخشی از کمپین خود فلسطین را آزاد کند.

رئیس رژیم صهیونیستی، بی آنکه نامی از داعش ببرد و جنایت هایی که رژیم تحت ریاستش در حمایت از تروریست های در سال های دور و نزدیک در خاورمیانه و آفریقا داشته و دارد ( و این داعش نیز از زاده های همان تفکر صهیونیستی و تکفیری است)، افزود: ما باید در هر گوشه‌ای با آنها ( داعشی ) مبارزه کنیم و پیش از آنکه بخواهند مردم را بکشند، از اقدامات آنها پیشگیری کنیم. آینده الان است و آن نابودی خاورمیانه است. کشورها پس از یکدیگر در حال سقوط اند(!)، باید خاورمیانه دیگری ساخته شود. خاورمیانه باید تغییر کند چرا که جهان تغییر کرده است.

وی افزود: به جای ارتش‌های اپوزیسیون که معمولا با یکدیگر می‌جنگند، ما هم اکنون یک شبکه از تروریست‌ها  را داریم که درتلاش اند همه‌چیز را نابود کنند. آنها صدها گروه اند که اشتراکی هم ندارند و به دنبال آینده مشترک هم نیستند.

نمونه ای دوگانه گویی صهیونیست ها را در مقایسه با آنچه در بالا گفته شد در این موضع گیری از رئیس رژیم صهیونیستی ببینید: پرز که در همین ماه میلادی، از پست ریاست رژیم صهیونیستی کنار می‌رود، در پاسخ به این سوال که در صورت حمله داعش به اردن، آیا حاضر است جان اسرائیلی‌ها را برای دفاع از اردن به خطر بیندازد، گفت: چنین اقدامی، عملی نوع دوستانه نخواهد بود. ما جان فردی را برای دیگری به خطر نمی‌اندازیم. ما سعی می‌کنیم که از جان هر دو محافظت کنیم، چرا که دشمن مشترکی داریم!

در حالی که رژیم صهیونیستی، به شدت در حال استمداد به هر دستاویزی است تا از خطرات داعش نسبت به خود بکاهد از سوی دیگر، برخی منابع صهیونیستی با اشاره به احتمال حملات داعش علیه اردن، از حمایت تل آویو از این کشور عربی در برابر حملات این گروه تروریستی خبر می دهند.
 


سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن