تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802966360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: برای رفع مشکلات و توسعه استان باید به رشد مراکز علم و فناوری توجه کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار: برای رفع مشکلات و توسعه استان باید به رشد مراکز علم و فناوری توجه کنیم قزوین-ایرنا- استاندار قزوین رفع بسیاری از مشکلات و کاستی ها مانند کم آبی و خسارت به محصولات کشاورزی را مستلزم چاره اندیشی و ارایه راهکارها دانست و گفت: برای حل این مشکلات باید بیش از پیش به رشد و توسعه مراکز علم و فناوری توجه کنیم.


به گزارش ایرنا ˈمرتضی روزبهˈ روز سه شنبه در نشست هم اندیشی اعضای ستاد پارک علم و فناوری و مدیران شرکت های دانش بنیان استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: در حوزه های کشاورزی، آب و سرمازدگی محصولات هرساله مشکلاتی بوجود می آید که تنها خاص استان و کشور ما نبوده و یک موضوع جهانی است، اما در بسیاری از کشورها برای برون رفت از مشکلات، راهکارهایی اتخاذ می شود، در حالیکه در استان ما مدیران بجای اتخاذ تدابیر، تنها به مرثیه سرایی و روایت مشکلات روی آورده اند.
وی اضافه کرد: متاسفانه مدیران ما به روایتگری مشکلات در جلسات عادت کرده اند در حالی که وظیفه ما حل مشکلات مردم است و به یقین یکی از مراکز حل این مشکلات نیز پارک های علم و فناوری هستند.
روزبه خاطرنشان کرد: غفلت از این حوزه ها و بی توجهی به مراکز پژوهشی و یافته های محققین، چنین خروجی های سختی نیز دارد که نتیجه قهری آن، چیزی جز فقر و فلاکت در کنار آثار شوم فرهنگی و اجتماعی این بلایا نیست.
وی اظهارکرد: توجه به رشد و توسعه مراکز تحقیقاتی، تامین نیازهای نخبگان و عمل به یافته های علمی یک راه عقلانی، منطقی و اجتناب ناپذیر است.
روزبه نحوه تعامل مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان با تمام دستگاه های اجرایی را در این زمینه مهم دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا مدیران مراکز رشد و واحدهای فن آور می توانند در بسیاری از شوراها و کارگروه های تخصصی استان که در حوزه های مختلف تشکیل می شود بطور مستمر شرکت کرده و در چاره جویی و حل بحران ها موثر باشند.
استاندار قزوین یادآور شد: امروزه سرمایه گذاران زیادی در استان و کشور به دنبال سرمایه گذاری ایده ها و طرح ها هستند که در این مسیر پارک علم و فناوری می تواند با تدوین کتابی ایده ها و طرح های مختلف را معرفی کند.
روزبه افزود: متاسفانه ما با وجود سخنان آرمانی، دچار فقر کارشناسی دقیق هستیم و بدون طرح های کارشناسی شده نمی توانیم در جذب سرمایه گذار موفق باشیم.
استاندار از نخبگان خواست برای تبدیل استان به مرکز مهم تحقیقات و پژوهش، سطح مطالبات خود را بالا برده و با پرهیز از نگاه بخشی و محدود به حوزه تخصصی خود، نگاهی جامع مبتنی بر علم و دانش به روند توسعه استان داشته باشند، زیرا در غیر اینصورت نمی تواند کار موثری برای استان و کشور و حتی دنیا انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: قزوین در طول تاریخ خود از استان های امن کشور بوده و زیرساخت های زیادی در مقاطع مختلف در آن وجود داشته اما متاسفانه موانع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نگذاشته به رشد و توسعه بالایی برسد.
روزبه افزود: این استان هم اکنون درتولید و کاشت بسیاری از محصولات کشاورزی و صنایع غذایی مانند ذغال اخته، پسته، زیتون، انگور و باقلوا به یک قطب در کشور تبدیل شده اما از ظرفیت آن بخوبی استفاده نشده در حالی که بسیاری از محصولات سایر استان های کشور مانند باقلوای یزد، سوهان قم، زعفران مشهد، کلوچه لاهیجان و گلاب کاشان با یک مدیریت صحیح امروزه به یک برند تبدیل شده اند.
وی خاطرنشان کرد: برای تحقق رشد و توسعه استان باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت طراحی و اجرا شوند تا حلاوت خروجی پارک علم و فناوری را به مردم استان بچشانیم.
استاندار با اشاره به جایگاه این پارک ها در اشتغالزایی افزود: برای اشتغال زایی همیشه نمی توان به سازمانهای دولتی چشم داشت و اکنون در این راه بسیاری از حوزه ها مانند شیرینی پزی های سنتی در ایجاد اشتغال جوانان سهم بالایی دارند.
استاندار قزوین افزود: امیدواریم با ارتباطات مستمر و طرح ایده های نخبگان و شناساندن آن به سرمایه گذاران در تقویت این حوزه حرکت های جدی صورت گیرد و این موضوع هیچ راه دیگری ندارد جز اینکه مسوولان عملگرایانه وارد میدان شوند.
در پایان این نشست جمعی از مدیران شرکت های دانش بنیان با ارایه نظرات و پیشنهادات، خواستار حل مشکلات خود توسط استاندار شدند.
حمایت از ثبت شرکت های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت کارگروه پژوهش و فناوری استان در کاربردی کردن محصولات، تامین سرمایه در گردش و جذب سرمایه از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست بود.
7388/ 614

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن