تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818832690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل: سیاست روحانی خیلی هوشمندانه است/ او سیاست مصالحه و پیشروی به قدم به قدم را در پیش گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل: سیاست روحانی خیلی هوشمندانه است/ او سیاست مصالحه و پیشروی به قدم به قدم را در پیش گرفته است

رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل: سیاست روحانی خیلی هوشمندانه است/ او سیاست مصالحه و پیشروی به قدم به قدم را در پیش گرفته است
جروسالم پست نوشت: فرکش، رئیس سابق اداره اطلاعات ارتش اسرائیل می‌گوید، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران سیاست‌های هسته‌ای کشورش را با درایت با نیازهای اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران هماهنگ کرده است.
به گزارش نامه نیوز، او می‌گوید، ایران مسیر خود را در راه بدست آوردن توانایی تولید سلاح هسته‌ای تغییر نداده است، اما سیاستی را در پیش گرفته که غرب احساس کند این تغییر در ایران رخ داده و توافقی قابل دوام مقدور خواهد بود. این امر می‌تواند باعث برداشته شدن نهایی تحریم‌ها شود.

فرکش بیان داشت: "به نظر من سیاست روحانی خیلی هوشمندانه است."

او گفت که ایران چهار تا شش ماه تا بدست آوردن توانایی برای ساخت سلاح فاصله دارد. ایران اکنون در انتظار دریافت مجوز جامعه بین‌المللی برای غنی‌سازی اورانیوم 3 تا 5 درصدی است. اما ممنوعیت غنی‌سازی متوسط یا سطح بالا در جای خود باقی خواهد ماند.

او می‌گوید: "این روند بسیار مهمی است. کار را برای اقتصاد ایران آسان می‌کند. به نظر من این حیله ایران است. آنها سیاست مصالحه و پیشروی به قدم به قدم را در پیش گرفته اند."

وی گفت، اسرائیل نباید بگذارد این اتفاق بیفتد و باید مطمئن شود که غرب از طریق اطلاعات دقیق مراقب ایران هست.

رئیس سابق اطلاعات افزود، این به جامعه بین‌المللی اجازه می‌دهد بفهمد که ایران دقیقا چه قدم هایی برمی‌دارد و تصویر واقعی برنامه هسته‌ای این کشور را چیست.

وی می‌گوید، مذاکرات بین کشورهای ۱+۵ و ایران نباید محدود به روند غنی‌سازی اورانیوم باشد، بلکه باید همچنین جنبه نظامی برنامه ایران را هم در نظر بگیرد که شامل ساخت کلاهک هسته‌ای می‌شود.

وی ادامه داد: "لازم است که جامعه بین‌المللی اطمینان یابد که توافق شامل این موارد می‌شود. همچنین باید به برنامه موشک‌های بالستیک زمین به زمین ایران هم رسیدگی شود. اگر جامعه بین‌المللی بتواند برد موشک‌ها را تا ۶۰۰-۷۰۰ کیلومتر کاهش بدهد، ایران می‌تواند ساخت موشک را بدون تهدید اروپا، اسرائیل یا حتی عربستان سعودی ادامه بدهد. ریاض خارج از برد آن خواهد بود."

این مقام سابق اسرائیل اضافه کرد: اگر برنامه هسته‌ای ایران نظامی نیست، چرا به موشک‌های با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و ۵۰۰۰ کیلومتر و در آخر ۱۰ هزار کیلومتر نیاز دارد که می‌تواند ساحل شرقی آمریکا را هم هدف قرار دهد؟ اطلاعات برای اطمینان از اجرای توافق لازم است."

به گزارش تیک، وی افزود: مذاکره کنندگان باید اطمینان یابند که اگر ایران از توافق تخطی کرد، بتوانند تحریم‌ها را در آینده دوباره اجرا کنند.

وی گفت، تهدید اقدام نظامی یکی از جنبه‌های تشویق ایران به اجرای توافق است.

فرکش در حال حاضر رئیس شرکت امنیت اف اس تی بیومتریکس FST Biometrics است. این شرکت تاکنون در سه فرودگاه در جهان تکنولوژی امنیتی پیشرفته نصب کرده است. دستگاه‌های این شرکت ورود کارکنان تایید شده را به منطقه حفاظت شده و در حالی که در حرکت هستند نیز کنترل می‌کند.




1393/4/10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن