تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802419205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس قوه قضائیه سیاست های این نهاد را تشریح کرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رئیس قوه قضائیه سیاست های این نهاد را تشریح کرد


رئیس قوه قضائیه درباره کینه ورزی رسانه های بیگانه در اجرای احکام اسلامی تصریح کرد: آنها زیربنای اعتقادی و فکری ما را قبول ندارندومی خواهند آرای خودشان را به ما تحمیل کنند.وی افزود:غرب می خواهد لیبرالیزم را که پر است از ادعاهای ارزشی به دنیا صادرکند . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، در آستانه هفته قوه قضائیه ، رئیس این قوه در گفتگوی ویژه خبری، سیاست های این قوه را تشریح کرد . آیت الله آملی لاریجانی ، با اشاره به تلاش برای ارتقای کارآمدی و سلامت قوه قضائیه ،  تأمین نیروی انسانی کافی را از مهمترین عوامل بهبود عملکرد این قوه دانست .
آیت الله آملی لاریجانی در گفتگوی ویژه خبری
وی با اشاره به اطاله دادرسی و علل و عوامل طولانی شدن رسیدگی به پرونده های قضایی گفت: یکی از مهمترین علل این مسئله کمبود نیروی انسانی است و اگر تعداد قاضی و شعب بیشتر شود به جای ارائه نوبتهای دو ماهه و یا سه ماهه برای رجوع مردم می توان به نوبت های دو هفته و یک هفته و کمتر از آن اقدام کرد . آیت الله آملی لاریجانی یکی دیگر از مهمترین اصلاحات ساختاری در قوه قضائیه را استفاده از فن آوری اطلاعات در این قوه ذکر کرد  و تاسیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات برای اطلاع دقیق از پرونده ها ، راه اندازی سامانه خدمات الکترونیکی یا پیشخوان برای مراجعه ارباب رجوع و راه اندازی سامانه مدیریت پرونده قضایی را از مهمترین اقدامات در این زمینه برشمرد . آیت الله آملی در زمینه مبارزه با زمینه های ارتکاب جرم  و مبارزه با جرائم ، با اشاره به ضرورت تلاش برای کاهش علل و عوامل مسبب جرم ، تشکیل معاونت پیشگیری از جرم و معاونت فرهنگی را از تلاش های موثر قوه قضائیه در کاهش جرم ذکر کرد .
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود درباره کینه ورزی رسانه های بیگانه در زمینه اجرای احکام اسلامی و وضع حقوق بشر در ایران گفت غربی ها با وجود ادعای دموکراسی ، زیربنای اعتقادی و فکری ما را قبول ندارند و می خواهند آرای خودشان را به ما تحمیل کنند و سیطره ارزشی و اعتقادی بر جهان داشته باشند . رئیس قوه قضائیه گفت ما نظام فکری و اعتقادی داریم که در اصول قانون اساسی آمده است و مردم کشور ما متدین و مسلمان هستند و این نظام اعتقادی را پذیرفته اند .
آیت الله آملی لاریجانی افزود : رفتار غربی ها در بحث حقوق بشر موضوع دوگانه ای است آنها هم خودشان اعمال ضد حقوق بشری دارند از جمله حمله آمریکا به عراق و افغانستان و از طرفی ما کشوری هستیم که در هر یک یا دو سال انتخابات داشته ایم و متهم می شویم به رعایت نکردن حقوق بشر، اما کشورهایی وجود دارند که در طول حیات سیاسی شان یک بار هم انتخابات ندیدند ولی همواره مورد حمایت غرب هستند.
آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: چگونه مردم باید باور کنند که غربیها این تبلیغات را بر اساس اصول حقوق بشر انجام می دهند به عنوان نمونه غربی ها زندان گوانتانامو را درست کردند تا حقوق اسرا را رعایت نکنند که رئیس جمهور امریکا ادعا می کرد هنگامی که بر سر کار بیاید این زندان را تعطیل خواهد کرد در حالی که چنین اتفاقی رخ نداد.
وی افزود: آن ها برای توجیه اقداماتشان به شکنجه های فجیع ، بازجویی غیرمتعارف عنوان می دهند سر فرد را  در حد خفگی درون آب می کنند و رئیس جمهور آمریکا آنرا تأیید می کند و اینها مدعی حقوق بشرند.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: یک بحث رفتار دوگانه در مقام عمل است و به چیزی که خودشان می گویند وفادار نیستند، در بحث حجاب اروپا چه کرده است، عده ای فقط به جرم اینکه محجبه هستند از رفتن به دبستان و دبیرستان محروم هستند.
رئیس قوه قضائیه گفت: به ما می گویند چرا قصاص اجرا می کنید و ما پاسخ می دهیم که ما نظام فکری و اعتقادی داریم که در اصول قانون اساسی آمده است و مردم کشور ما متدین و مسلمان هستند و نظام اعتقادی را پذیرفته اند و حال آنکه آنان می خواهند به این ارزشها توجه نشود.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: در صدر اعلامی حقوق بشر بحث کرامت انسانی مطرح شده است و ما به عنوان یک جمعیت در دنیا نمی توانیم سؤال کنیم که انسانی که شما می گویید می خواهید کرامتش را حفظ کنید چه کسی است؟ آیا انسان آن است که شما آنرا تعریف می کنید؟ یا انسان فردی است که مجموعه چارچوب عقیدتی ما آن را تعریف می کند تصویری که ما از انسان داریم و تصویری که شما از آن دارید از زمین تا آسمان فرق می کنید.
وی گفت: شما ادعا می کنید انسانها آزادند و هر طور که می خواهند می توانند ازدواج کنند این طرز فکر به اینجا منجر می شود که مرد با مرد و زن با زن ازدواج می کند و ما این را قبول نداریم.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: ما به یک چارچوب عقیدتی معتقدیم و دل در گرو آن داریم که شامل قرآن و سنت می شود و نمی توانیم ارزشهای شما را بپذیریم، بنیادهای فکری ما اجازه نمی دهد.
رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سئوال که برنامه های راهبردی قوه قضائیه و محورهای اصلی آن چیست؟ گفت: ما در ذیل اهداف اصلی یعنی نهایی، قریب 19 راهبرد کلی را در 5 فصل شامل راهبردهای نظام قضایی، راهبردهای نظام نظارت، راهبردهای نظام اداری، راهبردهای امور اجرایی و راهبردهای عمومی تعریف کرده ایم و در ذیل راهبردهای کلی نیز اهداف و اقدام هایی تعریف شده است.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: مثلا یکی از راهبردها در ذیل راهبردهای نظام قضایی، تسهیل دسترسی جامعه به رسیدگی عادلانه است، یکی از راهها توسعه و ارتقای ارشاد و معاضدت حقوقی و قضایی است و ما باید به مردم کمک کنیم در جهاتی که نوعی عدم اطلاع وجود دارد.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: این که مردم چگونه و چه وقت مراجعه  و چگونه یک قرارداد را تنظیم کنند که مسئله به دادسرا نرسد.
آیت الله آملی لاریجانی با ذکر برخی نمونه های دیگر گفت: بحث اقتدار و استقلال قوه قضائیه زیر مجموعه همین راهبردهای نظام قضایی از جمله در تامین منابع مالی و اصلاح فرآیند تقدیم لوایح قضایی به مجلس است.
وی افزود: تشکیل پلیس قضایی و تقویت ضابطان همه می تواند در ذیل آن مندرج شود، ما برای اینها اقداماتی فراهم کردیم یعنی از چند سال پیش مقدماتی فراهم کردیم به عنوان مثال پلیس قضایی، لایحه آن را دو سال قبل به دولت فرستادیم که متاسفانه به علل نادرستی بایگانی شد چون به حسب قانون برنامه پنجم موظف بودیم که لایحه پلیس قضایی را در سال اول برنامه ارائه کنیم، البته ما پیگیری کردیم و هم اکنون در حال آماده شدن برای ارسال به مجلس از طریق دولت است.
وی گفت: این مهم است که ضابطان قضایی آموزش دیده باشند چرا که استفاده از سرباز وظیفه در برخی کارهای مهم در اثر عدم آموزش کافی مانند انتقال مجرمان گاهی موجب فرار آنها می شود.
رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: برای اصلاح تقدیم لوایح قضایی به مجلس تلاش فراوانی شد که این لوایح مسکوت نماند، با این که می شود گفت نص تفسیر شورای محترم نگهبان است که لوایح قضایی که از طرف رئیس قوه قضاییه به دولت ارائه می شود باید بدون دستکاری به مجلس داده شود در حالی که متاسفانه هم این لوایح دستکاری فراوان می شود و هم به عللی تاخیر در آنها می شود مثل پلیس قضایی.
وی افزود:‌ ما در این ماده واحده که به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسید این را دیدیم که اگر ظرف 3 ماه که قابل تمدید به سه ماه دیگر هم هست اگر لایحه به مجلس فرستاده نشد، رئیس قوه می تواند مستقیما به مجلس لایحه را بفرستد.
رئیس قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که این قوه چه میزان در برخورد با موضوع تخریب محیط زیست و پدیده زمین خواری احساس رضایت دارد؟ گفت: موضوع تعرض به عرصه های منابع طبیعی و جنگلها یک مقوله است و ویلاسازی و تخریب جنگلها و مراتع مقوله دیگری است، اما در کل واقعیت این است که باید از وقوع گسترده اینگونه تخلفات در کشور ابراز تأسف کنیم.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: در این حوزه قوه قضائیه، نیروی انتظامی ، جهاد کشاورزی ، نهادهای نظارتی و امنیتی موظفند کمک کنند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.
وی گفت: تخریب منابع طبیعی و جنگلهایی که برای به وجود آمدن آن نیاز به 300 تا 500 سال زمان است،  فاجعه است آن هم برای امیال فاسد و نادرست.
رئیس قوه قضائیه افزود: در برخی از مناطق شمال شاهد بودم که جنگل را از بین برده اند تعدادی بلوک چیده اند و تقسیم بندی کرده اند که بعداً آن را به عنوان یک ملک به فروش برسانند.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: در این میان دستگاه قضایی وظیفه برخورد دارد منتها نمی تواند به تنهایی چنین اقدامی کند زیرا دستگاههای اجرایی مانند جهاد و محیط زیست باید شاکی باشند که متأسفانه در خیلی از  مواقع می بینیم که شکایتی وجود ندارد و یا نیروی انتظامی که ضابط است هنگامی که جرم مشهود را مشاهده می کند باید وارد شود اما چنین اتفاقی نیز نمی افتد البته در دستگاه قضایی نیز کوتاهی صورت گرفته است.
وی افزود: به همه دادستانهای سراسر کشور تذکر دادم که به عنوان مدعی العموم حتی بدون ورود دیگر دستگاهها می توانید مدعی باشید و لزومی به وصول شکایت نیست.
رئیس قوه قضائیه گفت: تلاشهای گسترده ای در این حوزه صورت گرفته اما موفقیت صد درصدی نداشتیم اما بر حسب گزارشهایی که رسیده از شوراهای حفظ حقوق بیت المال 250 هزار هکتار از اراضی به بیت المال برگردانده شده است.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: در کلانشهرهایی مانند تهران که چنین اقداماتی صورت می گیرد باید دستگاهها ورود کنند تا منابع طبیعی تصرف نشود.
وی گفت: البته باید مدیریت جهاد کشاورزی به میدان بیاید و در ملاقاتی که با وزیر داشته ام مطرح کردم که نباید کار با افراط و تفریط همراه باشد و میان کسی که منابع طبیعی را تصرف و آنرا احیا می کند و کسی که آنرا تخریب می کند فرق باشد که البته همه تخلف است و در چارچوبی باید صورت گیرد.
رئیس قوه قضائیه افزود: جهاد کشاورزی باید افراد را تشویق کند تا بیکاری که میان جوانان وجود دارد برطرف شود تا افراد از پشت میز نشینی روی گردان شوند و فکر نکنند که تنها شغل عالم همین است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: موضوع تخریب منابع طبیعی از بهره برداری صحیح باید جدا شود از این رو اگر جهاد کشاورزی در چارچوب طرحهای مصوبی اقداماتی را داشته باشد کار معقولی است.
رئیس قوه قضائیه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چه مقدار در زمینه طبقه بندی زندانیها کار صورت گرفته گفت: بحث زندانها و زندانیان موضوع متنوعی است، یکی از اقدامات طبقه بندی زندانیها است البته طبقه بندی در بسیاری از زندانها صورت گرفته است و بنده آمار دقیقی از آن ندارم.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: بنده در سؤالی که از رئیس سازمان زندانها داشتم مشخص شد که طبقه بندی در بسیاری از زندانها اجرایی شده است اما در برخی جاها به علت نبود امکانات و محدودیت فضای فیزیکی این طبقه بندی امکان پذیر نیست.
وی افزود: مشکلات زندانها فراوان است و ما نمی توانیم فقط روی همین مسئله اصرار کنیم بحث حبس زدایی علی الاصول باید یک راهبرد اساسی در دستگاه قضایی باشد و حبس نباید تنها راه چاره برای مجازات باشد و حبس زدایی یک راهبرد صحیح است.
رئیس قوه قضائیه گفت: کمک کردن به بحث بهبود وضع فیزیکی زندانها بسیار اهمیت دارد و نیازمند اعتنای بیشتر قوه مجریه است همینطور مجلس در مقام تخصیص بودجه و اعتبارات و کمک کردن به وضعیت سازمان زندانها.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: یکی از مهمترین کارها بحث مواد مخدر است؛ چهل درصد زندانیان ما مستقیم در رابطه با جرایم مواد مخدر و نزدیک سی درصد زندانیان به جرایم مرتبط با مواد مخدر از جمله سرقت در زندانها هستند.
وی گفت: موضوع زندانها را باید در یک چارچوب کلان دید و در بحث طبقه بندی زندانیان یکی از اینهاست.
دانلود

لینک را کپی کنید


جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن