تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803695474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغالزایی برای بیش از 35 هزار نفر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دستاورد مهم تعاونی های صنایع غذایی، دارویی و بهداشت کشور
اشتغالزایی برای بیش از 35 هزار نفر
تعداد تعاونی‌های فعال و در دست اجرای صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی را 2 هزار و 470 واحد با اشتغالزایی برای 35 هزار و 436 نفر است.


غلامحسین حسینی نیا معاون امورتعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: تعداد تعاونی های فعال ودردست اجرای صنایع غذایی، دارویی وبهداشتی را 2هزار  470 واحد با عضویت 39 هزار و 415 نفر است.


وی در ادامه با تاکید بر ایجاد 35 هزار و 436 نفر فرصت شغلی به عنوان دستاورد مهم این تعاونی ها تصریح کرد: حدود 6.1 درصد از تعداد واحدهای فعالی صنایع غذایی کشور وحدود 6.2 درصد از اشتغال ایجاد شده در بخش صنایع غذایی کشور مربوط به تعاونی‌ها است.

حسینی نیا افزود: حدود 16 درصد از مجموع ظرفیت تولید محصولات گروه خبازی، حدود 8.4 درصد تولید محصولات گروه غذا‌های آماده برای حیوانات، 7.1 درصد محصولات گروه عمل آوری و حفاظت از فساد آبزیان و محصولات حاصل از آبزیان، 5.9 درصد ظرفیت تولید محصولات گروه ماکارونی، رشته فرنگی و محصولات آردی مشابه و 5.4 درصد ظرفیت تولیدات محصولات گروه از دانه‌های آسیاب شده کشور مربوط به تعاونی‌هازی بخش تعاون است.

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: سهم بخش تعاون در تولید برخی از محصولات مشتمل بر حدود 34درصد ظرفیت قطعه بندی مرغ، 26 درصد ظرفیت بسته بندی خرما، 25 درصد ظرفیت تولید سوسیس و کالبالس از گوشت گاو یا گوساله، 25 درصد تولید انواع محصولات آردی، 22درصد تولید پودر آبزیان و ضایعات آبزیان، 19 درصد خوراک آماده آبزیان، 18درصد شیر کاکائو، 18 درصد تولید آرد ذرت خشک، 17 درصد تولید آرد گندم سفید، 14 درصد تولید خوراک آماده دام، 13 درصد تولید انواع نان، 13 درصد تولید شیر پاستوریزه، 13 درصد تولید ماست پاستوریزه، 12درصد قند کلوخ و کله از نیشکر است.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین مشکلات این تعاونی ها اظهار داشت: وجود رقابت ناسالم در بازار و عرضه محصولات صنایع غذایی از سوی کارگاه های غیر مجاز و یا قاچاق کالا، انتقال شوک های عرضه مواد اولیه در شرایط بروز خشکسالی و حوادث غیر مترقبه طبیعی از بخش کشاورزی به زیربخش صنایع غذایی و تبدیلی و عدم تعمیم حمایتها از بیمه‌های پوشش دهنده بخش کشاورزی و باغداری به فعالیت‌های صنعتی عدم یگانگی دستگاه‌های متولی زنجیره تامین صنعت غذا، به روز نبودن فرآیندهای تولید و مدیریت در واحدها و لزوم بازسازی و نوسازی در برخی از آنها وخرید نقدی مواد اولیه و فروش مدت دار محصولات از جمله مهمترین مسائل و مشکلات این تعاونی ها است.

حسینی نیا درخصوص مهمترین راهکارهای ارتقای کمی و کیفی تعاونی‌های صنایع غذایی و دارویی نیز گفت: گسترش تعامل و همکاری‌های بین تعاونی جهت تکمیل زنجیره تولید تا مصرف درزنجیره تامین فرآورده های غذایی و برند سازی با مشارکت اتحادیه‌ها و شرکت های تعاونی صنایع غذایی ، تقویت و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان صنایع غذایی در زمینه نانو و بیوتکنولوژی و صنایع بسته بندی جهت فرآوری، حفظ و نگهداری محصولات صنایع غذایی ،‌ ارتقاء تکنولوژی بازسازی و بهسازی خطوط تولید و به کارگیری سیستمهای بازاریابی و پخش در صنایع غذایی به همراه افزایش نقش اتحادیه تخصصی در این زمینه از مهمترین راهکارهای ارتقای کمی و کیفی تعاونی‌های صنایع غذایی و داروییی به شمار می‌رود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: لایحه حمایت از تولید، مصوبه بهبود محیط کسب و کار، لایحه جامع منابع طبیعی، لایحه اجازه به ایدور جهت سرمایه گذاری در تولید مکمل غذای پروبیوتیک از جمله مهمترین طرح ها و لوایح در دست بررسی و اقدام برای حل مسائل و مشکلات این تعاونی‌ها است.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن