تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814569260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند شناسایی آسیب هاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند شناسایی آسیب هاست سنندج- ایرنا- مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی را نیازمند شناسایی این آسیب ها دانست.


به گزارش ایرنا، جمال ارشدی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی استان در سنندج با اشاره به اینکه معضل اجتماعی طلاق یک مسئله ملی است گفت: علل وقوع طلاق در استان ها، شهرستان ها و مناطق مختلف کشور متفاوت است.
وی سبک زندگی و نوع نگرش افراد در مناطق مختلف را متفاوت دانست و افزود: در همین راستا باید راهکارهای متناسب با وضع موجود ارایه شود.
ارشدی افزود: قبل از بروز طلاق باید راهکارهای اصلی پیشگیری از این آسیب اجتماعی بررسی شود.
وی با اشاره به آمار بالای آسیب های اجتماعی گفت: اگر این آسیب ها بویژه آسیب اجتماعی طلاق در جامعه کنترل نشود با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.
به گفته وی برای کنترل آسیب های اجتماعی مانند کودکان بی سرپرست، کودکان کار و سایر آسیب ها باید آسیب اجتماعی طلاق کنترل شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را در بروز طلاق دخیل دانست و افزود: در همین راستا برای کاهش طلاق باید راهکارهای چندگانه ارایه شود.
وی علل وجود خانواده گسترده در گذشته را ناشی از اعتقادات، باورها و سنت ها دانست و افزود: اعتقادات مذهبی عامل انسجام و پایداری خانواده بوده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اظهار کرد: ساختار خانواده های امروز از خانواده گسترده به سمت خانواده هسته ای تغییر یافته است و دلیل آن کمرنگ شدن اعتقادات و ارزش های دینی است.
ارشدی گسترش مشاوره قبل از ازدواج و آموزش مسایل جنسی را ضروری دانست و گفت: مشاوره قبل از ازدواج باید به صورت علمی ارتقا یابد.
به گفته وی آموزش های قبل از ازدواج باید در سطح مدرسه و دانشگاه آغاز شود و در ادارات مختلف نیز برنامه های آموزشی در این زمینه برگزار شود.
تعیین اولویت های پژوهشی، همکاری سازمان ها و نهادها در ابعاد مختلف، تشکیل کلاس های آموزشی متناسب با همکاری اساتید دانشگاه و ضرورت ارایه مشاوره قبل از ازدواج برای تمام نهادها از مصوبات این جلسه بود.ک/2
7352/533

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن