تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816446102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرایط خواب مطلوب از دیدگاه طب سنتی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
شرایط خواب مطلوب از دیدگاه طب سنتی
دکتر غلامرضا کردافشاری اضافه کرد: خواب طولانی ابتدا موجب افزایش رطوبت و در صورت طولانی‌تر شدن، خشکی بدن را سبب می‌شود و بی خوابی طولانی نیز خشکی بدن را به دنبال دارد و برای بدن زیان آور است بنابراین همواره باید تعادل میان این دو رعایت شود. ایسنا: استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران، معتقد است: اگر فردی عادت به خواب روزانه دارد، بهتر است به تدریج آن را ترک کند به جز خواب قیلوله که زمان آن قبل از ظهر است و باعث کاهش فشارخون، کم کردن استرس، بهبود عملکرد شناختی مغز و حافظه شده و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عروق کرونر را کاهش می دهد.
دکتر غلامرضا کردافشاری گفت: ارزش اصلی خواب برقراری دوباره تعادل میان مراکز عصبی است، بی‌خوابی نیز مطمئنا عملکرد دستگاه عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: بیداری طولانی مدت غالبا با اختلال پیش رونده اعمال فکری همراه است و حتی گاهی ممکن است موجب فعالیت‌های رفتاری غیر طبیعی شود.

وی اضافه کرد: خواب طولانی ابتدا موجب افزایش رطوبت و در صورت طولانی‌تر شدن، خشکی بدن را سبب می‌شود و بی خوابی طولانی نیز خشکی بدن را به دنبال دارد و برای بدن زیان آور است بنابراین همواره باید تعادل میان این دو رعایت شود.

این استاد دانشکده طب سنتی گفت: خواب پس از گذشتن غذا از معده باید باشد (حدود 3 ساعت پس از صرف غذا) چرا که خواب در هنگام پر بودن معده از غذا، باعث اختلال هضم، ایجاد نفخ و دیدن خواب‌های ترسناک می‌شود.

کردافشاری با بیان اینکه همچنین نباید هنگام گرسنگی به خواب رفت زیرا رطوبت بدن بیش از حد تحلیل رفته و موجب لاغری بدن می‌شود، افزود: خواب زیرآفتاب نیز مضر است چرا که موجب حرکت اخلاط و تحریک صفرا می‌شود و به دنبال آن بخارات به سوی مغز صعود کرده و باعث ایجاد سردرد می‌شود.

وی تاکید کرد: خواب روزانه خوب نیست چرا که باعث فساد رنگ چهره و عدم تحلیل فضولات و اختلاط آنها با خون می شود و اگر فردی عادت به خواب روز دارد، بهتر است به تدریج آن را ترک کند به جز خواب قیلوله که زمان آن قبل از ظهر است و باعث برگشت رطوبت به بدن و تقویت حرارت غریزی می‌شود.

به گفته وی؛ مطالعات جدید نیز نشان می دهند که خواب قیلوله باعث کاهش فشارخون، کم کردن استرس، تقویت ذهن و بهبود عملکرد شناختی مغز و حافظه شده و مرگ و میر ناشی از بیماری های عروق کرونر را کاهش می دهد.

کردافشاری با بیان اینکه خواب معتدل 6 ساعت است و نباید از 10 ساعت بیشتر باشد، گفت: در هنگام خواب در هر فصلی بهتر است روی بدن پوشانده شود زیرا در خواب، حرارت به سمت داخل بدن میل می کند و ظاهر بدن سرد شده و با اندک نسیمی که به او برسد ممکن است زمینه ساز بیماری شود.

این استاد دانشکده طب سنتی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز، گفت: در ماه مبارک رمضان تغییراتی در زمان خواب و بیداری افراد ایجاد می شود، از دیدگاه طب جدید در این ماه به علت مصرف غذا در شب و افزایش درجه حرارت بدن، قسمت تنظیم کننده زمان خواب و بیداری در مغز دچار تغییر می شود.

کردافشاری دیر شروع به کار کردن صبحگاهی، باز بودن مراکز خرید تا دیروقت و نمایش های تلویزیونی شبانه از علل تغییر ریتم خواب و بیداری در افراد در ماه مبارک رمضان را از جمله مهمترین عوامل تغییرات خواب افراد عنوان کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در این ماه به مناجات‌های شبانه می پردازند. همچنین برای مصرف وعده سحر زود از خواب بیدار می‌شوند که این مساله مدت کل خواب شبانه را کاهش می‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: بسیاری از روزه‌داران از خواب آلودگی روزانه درماه مبارک رمضان شکایت دارند که باید زمان خواب توسط افراد با اقداماتی از قبیل زود به خواب رفتن درشب، طوری تنظیم شود که حداقل 6- 5 ساعت خواب آرام داشته باشند که البته خواب با شکم پر بلافاصله پس از افطار یا سحر توصیه نمی‌شود. 




1393/4/10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن