تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803322090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارین افرز: تهران در شرایطی است که می‌تواند پیشنهادی برای مذاکره به آمریکا دهد/ اوباما دکترین نیکسیون را پیاده کرده یعنی اتکا به ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
فارین افرز: تهران در شرایطی است که می‌تواند پیشنهادی برای مذاکره به آمریکا دهد/ اوباما دکترین نیکسیون را پیاده کرده یعنی اتکا به ایران

فارین افرز: تهران در شرایطی است که می‌تواند پیشنهادی برای مذاکره به آمریکا دهد/ اوباما دکترین نیکسیون را پیاده کرده یعنی اتکا به ایران
نشریه آمریکایی Foreign Affairs نوشت: وحشیگری گروه تروریستی دولت اسلامی عراق وسوریه -داعش- در غرب عراق نوعی خودکشی است. این حرکت پیش درآمد یک دوره طولانی چیرگی این گروه مانند ورود مائو به پکن یا کاسترو به هاوانا، نخواهد بود.
به گزارش نامه نیوز، این گروه با عملیات وحشیانه اخیر در موصل خود را آسیب پذیرتر کردند.

تسخیر موصل شاید بی شباهت به لحظه حملات تروریستی یازدهم سپتامبر به آمریکا نباشد: اقدامی بدور از احتیاط، گستاخانه و مغرورانه که هزینه سنگینی را بدنبال خواهد داشت.

برای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و سوریه تصرف مناطق سنی نشین از نظر استراتژیک اهمیتی ندارد، اما از جنبه تاکتیکی مهم و مهیج است.

آمریکا یک دهه با جدیت به تشکیل ارتشی در عراق پرداخت که به نظر می آید ظرف چند ساعت تسلیم یک گروه تروریستی شد و مواضع خود را ترک کرد. این بدان معناست که اتفاقی در حال وقوع است.

نیروهای امنیتی بیشتر شهرهای بزرگ را ترک کردند و به مناطقی عقب نشینی کردند که در آن احساس امنیت بیشتری می کنند و به آنان انگیزه برای دفاع میدهد.

اما، یک انشعاب عملی در مناطق کرد نشین، سنی نشین و شیعه نشین تحت کنترل گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و سوریه به «طالبانی شدن» عراق منجر می شود، و هشدارها برای ترک مأموریت هزاران تن از ارتش عراق ناپخته بنظر می رسد.

جنگی که گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام راه انداخته، یک نبرد ایدئولوژیک نیست، بلکه یک مناقشه واقعی است که به پول، مهمات و مواد غذائی نیاز دارد.

این که شبه نظامیان محلی بتوانند از عهده مخارج بر آیند امری شدنی است اما، گسترش دامنه جنگ و عملیات به سطحی که داعش مدعی است در حال حاضر انجام میدهد به منابع هنگفت مالی نیاز دارد.

پرسش این است که چه کسی از این افراطیون حمایت می کند؟ متحدان طبیعی یک گروه بنیادگرای سنی در حال جنگ با رژیمهای سوریه و عراق را باید در منطقه خلیج فارس جست و جو کرد.

هر چند دولتهای عرب حوزه خلیج فارس هنوز تلخی سیاستهای آمریکا در قبال ایران و سوریه را احساس می کنند، اما منافع مشترک زیادی با آمریکا دارند که مانع همسفری شان با گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و سوریه می شود. ریاض، مخصوصأ، در ماههای اخیر شدیدأ علیه اسلامگرایان و جهاد گران گام برداشته است.

به گزارش تیک، اگر منابع مالی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام از بخش عربی خلیج فارس تأمین شود مطمئنأ نفعی برای کشورهای اعانه دهنده نخواهد داشت، همانطور که در سوریه شاهدیم. کمک این کشورهای منطقه خلیج فارس به مخالفان دولت اسد در سوریه به انشعاب بین خود و تضعیف شان منجر شد که اسد توانست از آن بهره برداری کند.

یک احتمال دیگر نوعی توافق مصلحتی بین تهران و گروه سنی داعش است که غیرطبیعی به نظر می رسد و در واقع تکرار قرائت تئوریهای توطئه در منطقه است.

اینجاست که نیروهای سپاه قدس در پی نجات دولت مالکی نیز هستند. تهران حالا در شرایطی است که میتواند پیشنهادی برای مذاکره به آمریکا دهد.

جرئت کم آمریکائیها و سلطه ایرانیها در ژئوپلتیک منطقه به اسد اجازه داد که در برابر طوفان بهار عرب دوام آورد.

دکترین اوباما در خاورمیانه پژواک دکترین پرزیدنت نیکسون است یعنی اتکا به سرمایه های منطقه، بویژه ایران، برای حفظ صلح در منطقه. این سیر و سیاحتی طولانی است به عقب.






1393/3/31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن