تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819530539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانیون به عنوان سفرای فرهنگی نقش مهمی درایجادصمیمت بین مردم ومسئولین دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار خراسان جنوبی: روحانیون به عنوان سفرای فرهنگی نقش مهمی درایجادصمیمت بین مردم ومسئولین دارند خبرگزاری پانا: استاندارخراسان جنوبی كه در جمع روحانیون شهرستان بیرجند گفت :شما روحانیون به عنوان سفرای فرهنگی و دینی و به عنوان معتمدین مردم نقش بسیار مهمی در ایجاد صمیمت بین مردم و مسئولین و تعمیق روابط بین ان دو بر عهده دارید كه وظیفه ای مهم و خطیر است.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۰ تير ساعت 13:59



به گزارش  خبرگزاری پانا به  نقل از اداره كل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه اله خدمتگزار ضمن تبریك به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارك رمضان گفت:ماه مبارك رمضان ماه خودشناسی و خداشناسی است كه باید از فرصت ایجاد شده در این ماه عزیز و با بركت نهایت استفاده را در راستای خودسازی ببریم.

وی به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره كرد و ادامه داد:مردم عزیز ایران اسلامی با حضور هوشمندانه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری با انتخاب دولت یازدهم حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری را رقم زدند.

وی به وضعیت كشور در ابتدای شروع به كار دولت تدبیر و امید اشاره كرد و ادامه داد: در آن زمان تورم كشور بالغ بر 40درصد ونرخ رشد اقتصادی نیز منهای پنج و هشت دهم درصد بود،این در شرایطی بود كه كمبود شدید منابع بانكی ومنابع مالی در سایر بخش های اقتصادی بی ثباتی اقتصادی را در بازار و سایر بخش ها ایجاد كرده بود.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی نیز 1300 پروژ عمرانی نیمه تمام وجود دارد كه برای اجرا و بهره برداری از آنها اعتباری بالغ بر 2172 میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی با بیان اینكه متوسط درآمد هر خانوار روستایی در استان خراسان جنوبی 6میلیون و 800هزار تومان است، گفت: از این حیث خراسان جنوبی در رتبه سی ام كشور قرار دارد، این در شرایطی است كه متوسط هزینه هر خانوار روستایی در استان 8میلیون تومان است كه این امر نشان از وضعیت نامطلوب اقتصاد در روستاها دارد.

وی متوسط درآمد هر خانوار شهری در استان را 12میلیون و 600هزار تومان در سال دانست و تصریح كرد: از این حیث خراسان جنوبی رتبه 27 كشور را به خود اختصاص داده ،این در شرایطی است كه هزینه هر خانوار شهری در استان بالغ بر 14میلیون تومان است.

وی ایجاد فضای آرامش در اقتصاد كشور را یكی از اقدامات اولیه دولت تدبیر وامید دانست و تصریح كرد: این امر به همت ومشاركت همه مردم و اقشار مختلف جامعه میسر شد كه در این بین روحانیون نقش مهمی بر عهده داشته و دارند.

وی ایجاد امید و نشاط در جامعه را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و تصریح كرد: مسئولین باید از تمام توان و ظرفیت خود برای ایجاد امید به آینده و حاكم كردن فضای آرامش ،اعتماد و اطمینان در جامعه استفاده كنند.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: یكی دیگر از اقداماتی كه دولت یازدهم در دستور كار خود قرار داد موضوع بهداشت و درمان به عنوان یك دغدغه بسیار مهم بود كه در این زمینه دولت در لایحه بودجه سال جاری اعتباری بالغ بر 4800میلیارد تومان به بخش سلامت و 2400میلیارد تومان نیز به بخش تامین امنیت غذایی مردم تخصیص داد.

خدمتگزار ، با بیان اینكه مردم در بخش هزینه های درمانی با مشكلات فراوانی مواجه بودند، گفت: خوشبختانه با این اقدام دولت ،در حال حاضر بیماران تنها 10درصد از هزینه های درمانی خود را در بیمارستان های دولتی پرداخت می كنند كه این یك گام بسیار مهم و اساسی در این زمینه بود.

وی خاطر نشان ساخت: در استان خراسان جنوبی ونیز با اقداماتی كه در این زمینه صورت گرفته در حال حاضر تقریباً‌ تمامی جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه ای مختلف قرار گرفته اند.

* سفر به افغانستان گامی مهم برای توسعه استان بود.

استاندارخراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر خود به همراه یك هیئت اقتصادی به ولایت فراه افغانستان اشاره كرد و ادامه داد: سفر به افغانستان گامی بسیار خوب برای رسیدن به توسعه اقتصادی استان بود و نتایج بسیار خوبی نیز به دنبال داشت.

خدمتگزار، با بیان اینكه سفر به افغانستان به دو دلیل عمده به انجام رسید گفت: دلیل اول سفر به افغانستان هزینه هایی بود كه قبلاً ‌توسط دولت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برای اجرای برخی پروژه های عمرانی انجام شده بود اما چون مقام رسمی از سوی ایران برای افتتاح رسمی به آن كشور سفر نكرده بود كشور ثالثی این امكانات را در اختیار گرفته بود كه در این سفر این امكانات به صورت رسمی به طرف افغانی تحویل داده شد.

وی افتتاح رسمی جاده ارتباطی میل 78 به فراه به طول 65 كیلومتر و با صرف اعتباری بالغ بر 25میلیارد تومان را از جمله این پروژه ها دانست و تصریح كرد: همچنین در این سفر ساختمان آموزش فنی و حرفه ای كه توسط ایران در ولایت فراه افغانستان احداث شده بود به صورت رسمی افتتاح و به طرف افغانی تحویل شد.

وی خاطر نشان ساخت: همچنین در این سفر گذر مرزی ماهیرود به عنوان گذر رسمی ورود و خروج كالا مورد توافق طرفین قرار گرفت كه این امر نقش بسیار مهمی در توسعه مبادلات مرزی استان خواهد داشت.

وی اظهار داشت: همچنین در این سفر طرفین در خصوص افزایش ارتباط بخش خصوصی و اعضای اتاق‌های بازرگانی مشترك دو كشور و ارائه مشاوره‌های لازم به تجار و بازرگانان افغانی توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان خراسان جنوبی موافقت نمودند.

وی خاطر نشان ساخت: طرف افغانی در خصوص حل مشكلات صدور مشتقات نفتی كه بیش از 2 هفته بود صادرات آنها به دلایلی از سوی طرف افغانی با مشكل مواجه شده بود نیز قول همكاری داد.

وی ادامه داد:در خصوص توسعه آموزش های كشاورزی و كشت گلخانه ای به طرف افغانی قول مساعد داده شد تا با توسعه كشت های گلخانه‌ای كشاورزان به كشت جایگزین برای خشخاش ترغیب شوند.

وی در خصوص تامین برق نیز گفت: در این سفر مقرر شد برای صادرات برق به ولایت فراه، طرف افغانی نسبت به ایجاد شبكه انتقال از فراه تا مرز ماهیرود اقدام نماید، متقابلاً استان نیز برای ایجاد شبكه انتقال از بخش درح تا مرز پیگیری خواهد نمود.

وی ایجاد كنسولگری افغانستان در بیرجند و كنسولگری ایران در فراه را از دیگر خواسته های دو طرف دانست و افزود: مقرر شد این مهم نیز از طریق وزارتخانه های امور خارجه ایران و افغانستان به صورت جد موردپیگیری قرار گیرد.

وی در پایان ضمن تاكید بر نقش مهم روحانیون در ایجاد اخوت و همدلی وهمرامی بین مردم و مسئولین گفت: روحانیون عزیز می توانند مسائل و موضوعات روز را به گونه ای برای مردم تبیین و تشریح نمایند تا علاوه بر ایجاد حس اعتماد ،مردم را نسبت به آینده كشور و استان خود خوش بین و امیدوار كنند.

این گزارش حاكیست، استاندارخراسان جنوبی روزه خود را همراه با قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند و روحانیون شهرستان بیرجند افطار كرد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن