تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819178502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشاورزان سرگردان به دنبال پول به دلیل عدم تحقق وعده مسوولان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کشاورزان سرگردان به دنبال پول به دلیل عدم تحقق وعده مسوولان گنبدکاووس-ایرنا- با گذشت بیش از یک ماه از برداشت محصول دانه روغنی کلزا در شهرستان کلاله، به دلیل عدم تحقق وعده مسوولان، کشاورزان به دنبال پول برای انجام کشت دوم زمین ها سرگردان هستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مسوولان، امسال در آستانه برداشت محصول کلزا اعلام کردند که کشاورزانی که محصول خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند، بهای آن بر اساس نرخ مصوب دولت بین 24 تا 48 ساعت به حساب بانکی شان در بانک کشاورزی که به عنوان بانک عامل تعیین شده، واریز می شود.
برداشت محصول افزون بر هفت هزار هکتار از مزارع کلزا در شهرستان کلاله انجام شد و در روزهای اول برداشت محصول، تعدادی از کشاورزان بهای محصول تحویلی خود را در زمان وعده داده شده دریافت کردند.
جمعی از کشاورزانی که به رغم وعده مسوولان برای پرداخت بهای محصولشان در کمترین زمان ممکن، آن را دریافت نکردند حالا با گذشت یک ماه از زمان تحویل بین بانک و ادارات ذیربط شهرستان سرگردان هستند.
یکی ازکشاورزان کلزاکار که زمین زراعی خود را پس ازبرداشت کلزا برای کشت دوم آماده می کرد در خصوص عدم پرداخت مطالباتش به خبرنگار ایرنا گفت: به امید وعده های داده شده که حداکثر ظرف 3 روز پس از برداشت محصول کلزا بهای تضمینی آن را دریافت خواهیم کرد، محصولم را به یکی ازمراکز خرید تضمینی تحویل دادم اما با گذشت حدود یک ماه، هنوز بهای محصول را دریافت نکردم.
ˈمحمدرضا صادقی نسب ˈ افزود: برای کشت دوم زمین مجبور شدم از دوست و آشنا قرض کنم اما با طولانی شدن پرداخت بهای کلزای تحویلی ، طلبکاران هر روز برای دریافت پولشان به در خانه ام مراجعه می کنند.
کشاورز کلزا کار دیگری نیز گفت: محصول کلزای خود به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل دادم به این امید که وجه آن را زودتر دریافت کنم ، ولی با گذشت بیش از یک ماه، پول محصول تحویلی خود را نتوانستم بگیرم و از مراجعه روزانه به بانک واقعا خسته شده ام.
ˈقربان محمد شیخی ˈ افزود: اگر محصول خودم را به مراکز خصوصی جمع آوری کلزا تحویل می دادم، پول محصول را خیلی زودتر از این دریافت می کردم.
وی گفت: با این مشکلاتی که برای دریافت پول محصول کشاورزان وجود دارد، فکر نمی کنم از سال آینده کشاورزان محصول خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند.
کشاورز دیگری که به خاطر رفت و آمدهای مکرر به شعبه بانک عامل، آرامش خود را از دست داده بود با صدای فریادگونه، گفت: کشاورزان برای تولید محصولات رزاعی سالی 12ماه زحمت می کشند اما در زمان عرضه محصول و دریافت دسترنجشان باید این همه مشکلات را متحمل شوند.
ˈامین الله حمیدی ˈ از مسوولان خواست به فکر کشاورزانی که برای تولید محصولات مورد نیاز کشور زحمت می کشند، باشند و نگذارند برای دریافت پول محصول تولیدی شان این همه عذاب بکشند.
وی گفت: اگر این وضع ادامه پیدا کند از سال آینده محصول خود را به مرکز خرید تضمینی تحویل نخواهم داد و به دلالان می فروشم .
مدیرجهادکشاورزی شهرستان کلاله نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با اینکه حدود 1ماه از برداشت محصول کلزا گذشته، جمعی ازکشاورزان تاکنون نتوانسته اند بهای کلزای تحویلی خود را دریافت کنند.
ˈسیدحمزه موسویˈ افزود: از طرق مختلف برای تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان پیگیری های لازم انجام شده است.
وی گفت: جمع مطالبات کشاورزان کلزا کار شهرستان کلاله 185 میلیارد ریال بود که 100میلیارد ریال آن روزهای اول پرداخت شده ولی پرداخت 85 میلیارد ریال باقیمانده بلاتکلیف است و این موضوع با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری مشکلات کشاورزان را برای انجام کشت دوم مضاعف کرده است.
درسال زراعی جاری کشاورزان شهرستان کلاله ازهفت هزار و 152 هکتار اراضی تحت کشت کلزا، 9 هزار و 720 تن دانه روغنی کلزا تولید کردند.
رییس شعبه مرکزی بانک کشاورزی شهرستان کلاله نیز گفت: تایید میزان محصول تحویلی، محاسبه میزان پول پرداختی به کشاورزان و تهیه لیستی در این ارتباط به منظور ابلاغ به شعب بانک کشاورزی به عهده شرکت تعاونی روستایی شهرستان مینودشت است.
ˈتواق محمد گل محمدی ˈ با بیان اینکه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان های کلاله، مراوه تپه و گالیکش وابسته به شرکت تعاونی روستایی مینودشت هستند، افزود: شرکت تعاونی مینودشت نیز بر اساس اعتبار دریافتی از منابع تعیین شده، لیست حاوی اسامی کشاورزان کلزاکار و مبلغ پولی که بابت تحویل کلزا، دریافت نماید را به شعب بانک کشاورزی از جمله کلاله ابلاغ می کند.
وی تصریح کرد: بانک کشاورزی کلاله نیز به عنوان عامل پرداخت، به خاطر اهمیت موضوع در کمترین زمان ممکن مطالبات کشاورزان را بر اساس لیست دریافتی از این شرکت، پرداخت می نماید؛ حتی اگر این لیست آخر ساعت کاری روزانه هم به بانک ابلاغ شود، در نخستین ساعات کاری فردا به کشاورزان پرداخت می شود.
شهرستان کلاله با 110هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان قرار دارد.
/7478/622/

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن