تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803729850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیانیه بانوان 40 تشکل دانشگاه آزاد درباره نوع برخوردها با مسأله حجاب


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
بیانیه بانوان 40 تشکل دانشگاه آزاد درباره نوع برخوردها با مسأله حجاب

بیانیه بانوان 40 تشکل دانشگاه آزاد درباره نوع برخوردها با مسأله حجاب
بانوان فعال در 40 تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد با صدور بیانیه‌ای بر مخرب بودن برخوردهای غیرفرهنگی با مقوله حجاب تاکید کردند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«سلام بر دانش و دانشگاه و دانشگاهیانی که چراغ راه هدایت و راهنمایی ملت به سوی تعالی و سعادت و فضل و فضیلت می‌باشند. سلام بر جوانان برومندی که با سلاح علم در سرفرازی و اعتلا کشور، کشور عزیز اسلامی کوشا و در رسیدن به هدف‌های انسانی اسلامی از هیچ زحمت و کوشش دریغ ندارند. (صحیفه نور، جلد نهم، صفحه 185)

دانشگاه یکی از عرصه‌های فرهنگی و نسل‌ساز جامعه است. دانشگاه میزبان نسل امروز است تا نسل فردا را بسازد. دانشگاه نه تنها در عرصه علم و روحیه حقیقت‌جویی می‌بایست پیشتاز باشد بلکه در عرصه فرهنگی و معرفتی هم باید هدایتگر جامعه باشد. با پیروزی انقلاب اسلامی، جریان اسلامی و اخلاقی در دانشگاه های کشور هم به راه افتاد. دغدغه دینی و معرفتی در کنار دغدغه های استقلال علمی کشور به صورت یکپارچه در دانشگاه ها جان گرفت. همین شور و شعور انقلابی در دانشجویان موجب شد تا در 8 سال دفاع مقدس، دانشگاه ها و جوانان دانشگاهی هزاران شهید در راه عزت و استقلال دین و میهن تقدیم انقلاب اسلامی کنند. دانشگاه در سال های پس از جنگ و در هنگامه ساختن وطن هم کوشا و هدایت کننده بود. عرصه دانشگاهی کشور همواره در مقاطع مختلف به یاری این مرز و بوم شتافته و از همین رو است که امام خمینی (ره) معمار انقلاب اسلامی به این دانشگاه و دانشگاهیان سلام و درود می‌فرستد.

دانشگاهی که وظیفه خطیر چراغ هدایت و راهنمایی ملت را بر عهده دارد چگونه نمی‌تواند از پس مسائل فرهنگی خویش بربیاید؟! آیا مسأله حجاب در فرهیخته‌ترین عرصه کشور نیاز به برخوردهای حراستی دارد؟ آیا ما جایی فرهنگی تر از دانشگاه می توانیم پیدا کنیم و آنوقت حل مسائل فرهنگی را از راهی غیرفرهنگی می جوییم؟ اگر به نسل فرهیخته و دانشگاهی امروز خویش اعتماد نداریم چگونه از آن ها می خواهیم نسل آینده را پرورش دهند؟ در این سی و پنج سال که از انقلاب اسلامی که یک انقلاب فرهنگی بود می گذرد، هر روز شعار می دهیم که می بایست در مسائل فرهنگی کار فرهنگی کرد، آنوقت با یک اقدام مدبرانه فرهنگی این چنین برآشفته می شویم؟ مدیریت فرهنگی در دانشگاه، چشم انداز اعتماد و تدبیر می خواهد و با تهدید و فشار هیچ گاه کار فرهنگی به نتیجه نمی رسد.

ما فعالان دانشجویی و اساتیدی معتقدیم، برخورد مثبت و فرهنگی با مقوله حجاب قطعا اثربخش تر خواهد بود چرا که ما اکنون شاهد نتایج مخرب و غیر موثر برخوردهای غیرفرهنگی در طول سالیان پیش هستیم.

ما فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت از اقدامات آگاهانه، مسئولانه و متعهدانه ریاست محترم دانشگاه و نیز ریاست محترم حراست دانشگاه که فرزند انقلاب وبه فرموده امام خمینی کبیر (ره)چشم و چراغ مملکت هستند و با اتخاذ چنین تصمیمات عمیق و سازنده ‌ای در پی اثر بخشی مثبت و در خور جامعه اسلامی می‌باشند، تا بلکه به این نحو معضل حجاب از تهدید برای جامعه به فرصتی بی‌بدیل تبدیل نمایند، خواستار تداوم این نگاه فرهنگی و اثربخش در محیط دانشگاه و مدیریت آن هستیم.»




1393/4/10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن