تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803274122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشی از نمایشگاه نقاشیخط گروه «آرت سه» چند قاب از هم‌نشینی سنت و مدرنیته


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارشی از نمایشگاه نقاشیخط گروه «آرت سه»
چند قاب از هم‌نشینی سنت و مدرنیته
چندی پیش نمایشگاه نقاشی‌خط گروه «آرت سه» با حمایت شرکت چاوش در فرهنگسرای آفتاب برپا بود. در این نمایشگاه تعداد 27 اثر نقاشی از نسیم فلاحی، الهام محمودی و آتنا مزرعی با تکنیک کولاژ و ترکیب مواد تابلوهای نقاشیخط با مضامین مذهبی و طراحی حروف به نمایش گذاشته شده بود.

خبرگزاری فارس: چند قاب از هم‌نشینی سنت و مدرنیته



به گزارش خبرنگار موسیقی و هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، چندی پیش نمایشگاه نقاشی‌خط گروه «آرت سه» با حمایت شرکت چاوش در فرهنگسرای آفتاب برپا بود. در این نمایشگاه تعداد 27 اثر نقاشی از نسیم فلاحی، الهام محمودی و آتنا مزرعی با تکنیک کولاژ و ترکیب مواد تابلوهای نقاشی خط با مضامین مذهبی و طراحی حروف به نمایش گذاشته شده بود. آتنا مزرعی که پیش از این چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی را در کارنامه‌اش دارد درباره این نمایشگاه می‌گوید: «در این نمایشگاه آثار نقاشیخط به نمایش درآمده است اما البته اندکی با دیگر نمایشگاه‌های نقاشیخط تفاوت دارد. تفاوت این نمایشگاه از آن جهت است که ما خواستیم خط را نقاشی کنیم و با خط بازی کنیم. »  

این مدرس نقاشی می‌افزاید : « گروه ما متشکل از سه نفر است که گروهی را با عنوان «آرت سه» تشکیل دادیم و تصمیم گرفتیم این نمایشگاه را با همکاری شرکت کاوش برگزار کنیم. گروه «آرت سه» اولین نمایشگاه خود را برگزار می‌کند البته هر یک از اعضای این گروه به طور جداگانه نمایشگاه داشته‌اند.» دکتر علی حسن‌زاده حامی برگزاری این نمایشگاه درباره چگونگی حمایت از گروه آرت سه می‌گوید: «حوزه فعالیتی شرکت کاوش، امور آموزشی و تحقیقاتی و امور فرهنگی است . یکی از بخش‌های فعالیت‌های ما متمرکز می‌شود روی بحث اقتصاد هنر که به هر حال به دنبال این هستیم که بسترهای لازم را برای ایجاد یک بازار هنری ایجاد کنیم. به عبارت دیگر ما به بحث فرهنگ و هنر با دیدگاه اقتصادی نگاه می‌کنیم. به همین خاطر هنرمندان این نمایشگاه را گرد هم آوردیم و اعلام کردیم که شرکت کاوش حمایت‌های اولیه را برای برگزاری نمایشگاه می‌کند.» او دلیل رفتن به سراغ این گروه را این گونه شرح می‌دهد: «در کشور ما فعالیت اقتصادی در حوزه‌های هنری انجام می‌شود اما این فعالیت‌ها محدود است و افراد خاصی بازیگردان این عرصه هستند. که همین باعث شده کمتر جایی برای هنرمندان مستعد دیگر  باشد و این گروه‌ها در واقع تمام توجه‌شان معطوف به هنرمندان با سابقه است. به همین خاطر ما سراغ هنرمندان جوان رفتیم تا بستر لازم را برای کسانی که در این زمینه قابلیت‌های لازم را دارند اما محلی برای عرضه هنرشان ندارند، فراهم کنیم. در واقع ما با دید کارآفرینی وارد این عرصه شدیم. خوشبختانه این موقعیت فراهم شد تا ما اولین نمایشگاه را به آثاری  مدرن و نوگرا از نقاشیخط اختصاص دهیم.»  

حسن‌زاده درباره نحوه ادامه همکاری با این گروه می‌گوید: «ما در حال حاضر با برگزاری نمایشگاه در فرهنگسراها و گالری‌های قصد معرفی هرچه بهتر و بیشتر گروه را داریم. بعد از نمایشگاه فرهنگسرای آفتاب، نمایشگاه‌هایی را هم در دیگر فرهنگسراها خواهیم داشت. البته ما قصد فروش را هم داریم اما در حال حاضر هدف اول ما معرفی گروه و محصولاتمان است.  سعی خواهیم کرد استراتژی فروش معینی داشته باشیم که ابتدا در داخل کشور محصولاتمان را به سازمان‌ها و نهادهایی که می‌تواند از این آثار بهره ببرند، ارایه کنیم. خیلی از سازمان‌ها به خاطر شرایط خاصی که دارند می‌توانند از این آثار استفاده کنند. به عنوان نمونه هتل‌ها و مراکز گردشگری که میزبان گردشگران خارجی هستند، می‌توانند محل مناسبی برای این عرضه آثار باشند و با توجه به اینکه این آثار از نقوش ایرانی و اسلامی بهره می‌برد می‌تواند به شناساندن فرهنگ کشورمان هم کمک کند. البته ما برنامه دارین این هنر اصیل را به بازارهای جهانی هم ببریم و از سال آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا در خاج از کشور هم گالری داشته باشیم.»  

نسیم فلاحی یکی از سه هنرمندی است که در این نمایشگاه حضور داشت. او اکثر آثار ارایه شده در این نمایشگاه و فضایی که در آن کار را اجرا کرد‌ه بودند را به نوعی سنتی می‌داند و می‌گوید: «این آثار  درواقع برگرفته از سنت هستند که در عین حال به مدرنیته هم تبدیل می‌شوند. شاید اگر در همه آثار ارایه شده از نقاشیخط استفاده می‌کردیم، مخاطب به نوعی خسته می‌شد و به همین خاطر تصمیم گرفتیم که حضور نقاشی را در کارها کمی پررنگ کنیم و با قرار دادن کارهایی که وجه تصویری‌شان پررنگ‌تر است در کنار آثار نقاشیخط، خواستیم تا مخاطب احساس سردرگمی‌ نکند. در واقع از فرم سنتی و اصیلی که خط دارد در کنار تصاویری از قاجاریه و ایران باستان استفاده کردیم. در واقع با توجه به این که برخی از کارها با اجرا و سبک جدید خلق شده‌اند،  به نوعی تلفیق ایجاد شده بین سبک و فضای قدیمی تابلوها و اجرای جدید آن.» الهام محمودی دیگر هنرمندی که در نمایشگاه نقاشیخط گروه آرت سه‌ شرکت داشت، درباره چگونگی استفاده مدیرنیته و سنت در کنار یکدیگر می‌گوید: «ما می‌خواستیم در همه این کارها سه عنصر هنر سنتی، نقاشی و خط در همه تابلوها نمایان باشد. در واقع در بسیاری از تابلوهای این نمایشگاه هم خط داریم و هم نقاشی و در عین به خاطر متریالی که در خلق نقاشی و خط استفاده شده، کارها رنگ و بویی از سنت را هم به همراه دارند. تا به حال کمترین کسی به سراغ این سبک و ساق رفت و خواسته از آن استفاده کند.»  

اما نسیم فلاحی هدف‌شان از نمایش این آثار را تلفیق و ادغام مدیریته و سنت می‌داند و می‌گوید: «در واقع ما خواستیم اجرایی نو از سنت داشته باشیم. شاید خیلی از این آثار به چشم شما آشنا بیاید به خصوص نقاشی‌هایی که شاهزاده‌های قجری را به تصویر کشیده است اما آنچه که این نقاشی‌ها را از دیگر نقاشی‌های‌ مشابه آن متمایز می‌کند، نوع اجرای آن است. هیچ کدام از ما خوشنویس نیستیم. ما نقاش هستیم و به همین واسطه هم خط را نقاشی کردیم. و این رویکرد را داشته‌ایم و نخواستیم مفهوم خاص را با نقاشی این خطوط ارایه دهیم و در واقع نخواستیم با این کار، کار مخاطب را بی دلیل سخت کنیم.» دکتر علی حسن‌زاده هم در این باره می‌گوید: «از این دید هم به این آثار می‌توان نگریست که در واقع این آثار جلوه‌ای از هنرهای اسلامی هستند که نقاش در آن‌ها از زاویه و بعد مذهبی به آن‌ها نگاه کرده است به همین خاطر هم در بیشتر این آثار اسما الله به چشم می‌خورد.»  

الهام محمودی ادامه می‌دهد:‌ «ما حتی در برخی از این آثار از خط میخی هم استفاده کردیم و خواستیم از این طریق به آثار اصالت ببخشیم. البته در بعصی از آثار هم سیاه مشق‌های نا مفهومی کار شده و در واقع ما با این کار خواسته‌ایم خود مخاطب به کشف هنری دست بزند و بتواند از دل این خط‌ها مثلا کلمه الله را پیدا کند. ما نخواستیم خطاطی را به نمایش بگذاریم؛ ما هر سه واقعا دانشجو هستیم و البته نخواستیم که فقط به دانشگاه اکتفا کنیم ما الان در حدود 13 سال است که نقاشی را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنیم. ما پیش از این هم در نمایشگاه‌های متعددی شرکت کرده بودیم. اما کار با شرکت کاوش یک دلگرمی خاصی به گروه ما بخشید که با آرامش خاطر بیشتری کار کنیم. ما همت برگزاری نمایشگاه را قبلا هم داشتیم اما کاوش در واقع موتور محرک ما بود که با تلاش بیشتر و گام برداریم و کارمان را جدی‌تر بگیریم.» آتنا مزرعی  در پایان از استقبالی که از این نمایشگاه به عمل آمد اظهار رضایت می‌کند و می‌گوید: «خوشبختانه بازخوردهایی که از این نمایشگاه داشتیم بسیار خوب بوده و همین ما را به آینده امیدوار می‌کند. می‌خواهیم برای نمایشگاه بعدی‌مان  وقت بیشتری صرف کنیم و گام محکمتری برای پیشرفت گروه برداریم.» انتهای پیام/

93/04/10 - 11:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن