تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820407770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گونه های جنگلی در معرض انقراض در همدان محافظت شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گونه های جنگلی در معرض انقراض در همدان محافظت شدند همدان - ایرنا - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت : گونه های جنگلی کمیاب و در معرض انقراض این استان محافظت شدند.


ˈعیسی بختیاریˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : طبق قانون قطع گونه های درختانی کمیاب که جزو ذخایر جنگلی محسوب می شوند تخلف بوده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.
وی بیان کرد: گونه های کمیاب و ذخیرگاه های ژنتیکی استان با اجرای طرح های مطالعاتی شناسایی می شوند و سپس برنامه ریزی های لازم برای محافظت از این گونه ها در کمیته فنی انجام می شود.
وی گفت: بعد از مصوب شدن و قرار گرفتن مناطق جنگلی در ردیف مناطق تحت حفاظت موضوع جهت اطلاع عموم آگهی و اطلاع رسانی می شود تا شهروندان از هر گونه دخل و تصرف، واگذاری و تخریب در این مناطق بپرهیزند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: بیش از 518 هکتار از جنگل های استان همدان، درختان در معرض انقراض را در خود جای داده اند.
بختیاری بیان کرد: با توجه به اقدامات و اطلاع رسانی های صورت گرفته و فرهنگ بالای ساکنان این استان، تاکنون گزارشی مبنی بر قطع درختان مناطق حفاظت شده دریافت نشده است .
وی افزود: پنج منطقه شهرستان نهاوند شامل گیان، زرین باغ، فارسبان، گل حیدر و ده کبود ذخیرگاه ژنتیکی بلوط، کیکم، ارژن، بادامک و گونه های همراه شامل بنه، زالزالک، داغداغان، شن، گلابی وحشی هستند که محافظت شده اند.
وی افزود: در 120 هکتار از اراضی تحت حفاظت ˈدارستانˈ شهرستان تویسرکان سماق و تنگرس وجود دارد و دو منطقه ملایر شامل ˈدره سماقˈ و ˈازناوله پلنگˈ رویشگاه ذخایر ژنتیکی سماق، ارژن، بنه، انجیر است.
وی اظهار داشت: 80 هکتار از منطقه ˈآقاجˈ وˈ وزندانˈ واقع در شهرستان فامنین نیز به واسطه داشتن درختان کمیاب همچون ˈافدارˈ و گونه های همراه از جمله ارژن و تنگرس محصور و محافظت شده است.
استان همدان دارای 905 هکتار اراضی ملی به مساحت 42 هزار و 566 هکتار شامل جنگل های طبیعی، دست کاشت و اراضی جنگلی است.
7525/576

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن