تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802534798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص دوره ضمن خدمت 72 ساعته براي معلمان پايه چهارم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
اختصاص دوره ضمن خدمت 72 ساعته براي معلمان پايه چهارم
40 ساعت آموزش ضمن خدمت برای درس ریاضی و32 ساعت برای درس مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی اختصاص داده شد.


 به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس دیمه ور معاون آموزش ابتدایی با اعلام جزئیات تغییر کتاب های پایه چهارم از اختصاص  40 ساعت آموزش ضمن خدمت برای درس ریاضی و 32 ساعت برای درس مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی خبر داد و افزود: بخشنامه آن بزودی به استانهای سراسر کشور ارسال خواهد شد.

محمد دیمه ور گفت: با توجه به تغییرات اساسی در سه کتاب هدیه های آسمانی، ریاضی و مطالعات اجتماعی پایه چهارم ،برای آموزش41هزارمعلم این پایه تحصیلی در حال برنامه ریزی می باشیم.

وی افزود: در سال تحصیلی 93-94 حدود 1 میلیون و 13 هزار دانش آموز در پایه چهارم ابتدایی در کشور تحصیل خواهند نمود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کلاس های ضمن خدمت پس از آموزش مدرسان در مناطق مختلف در اوایل مرداد برگزار خواهد شد .

دیمه ور با اشاره به اینکه درس هدیه های آسمانی نیازی به کلاس ضمن خدمت ندارد، ادامه داد: برای درس ریاضی 40 ساعت و درس مطالعات اجتماعی 32 ساعت کلاس ضمن خدمت در نظر گرفته شده است.

وی  اظهار داشتند: ثبت نام دوره ابتدایی از اول خرداد ماه آغاز شده و دانش آموزان میان پایه نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و مدارس نسبت به ثبت نام آنها اقدام خواهند نمود.

وی افزود: از والدین دانش آموزان اول ابتدایی می خواهیم که تا پایان تیرماه جهت ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند زیرا سنجش سلامت زمان   بر است و بدون ارائه شناسنامه سلامت پذیرش در مدرسه انجام نخواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی یادآور شد: آن دسته از والدینی که نسبت به مراحل ثبت نام شکایتی دارند می توانند به ستاد ثبت نام مستقر در ارزیابی از عملکرد مناطق ،ادارات کل و ستاد وزارت آموزش و پرورش ، شکایات خود را مطرح کنند تا طبق ضوابط با آنها برخورد گردد.

دیمه ور ادامه داد: خبرگزاری پانا از معدود خبرگزاری هایی است که همه فعالین موجود در آن جوانان هستند.

وی افزود: ابتدا همه به خبرگزاری پانا با دیدی سمبلیک نگاه می کردند اما امروز با رشد خوبی که پیدا کرده به یکی از خبرگزاری های برتر بخصوص در زمینه اخبار نظام تعلیم و تربیت تبدیل شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: امیدواریم خبرگزاری پانا بتواند اخبار و اطلاعات مربوط به آموزش و پرورش را به جامعه هدف به خصوص دانش آموزان، خانواده ها و فرهنگیان و علاقمندان برساند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت خبرگزاری پانا از کارهایی است که برای آموزش و پرورش مفید است و می تواند اطلاعات ناب حوزه های تعلیم و تربیت را به سمع و نظر مخاطبین برساند.

دیمه ور یادآور شد: حدود 7 میلیون دانش آموز و 287 هزار نفر فرهنگی در 310 هزار کلاس درس در آموزش ابتدایی مشغول به کار هستند که طرح های مختلفی در سال 93 برای آن تدارک دیده ایم.

- کیفیت بخشی به فعالیتهای مکمل آموزشی (آداب ومهارتهای زندگی اسلامی)
- طرح پرورش خلاقیت در دوره ابتدایی
- آموزش قرآن برای دانش آموزان و معلمان
- کیفیت بخشی به فعالیتهای گروه های آموزشی
- پروژه علمی جابربن حیان
- اجرای درس پژوهی
- انسداد مبادی بیسوادی

دیمه ور با اشاره به کمبود 28 هزار نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید افزود:در حال حاضر در 51 هزار کلاس 700 هزار دانش آموز چندپایه در سراسرکشور مشغول تحصیل می باشند.

وی با اعلام تصویب آیین نامه تشکیل کلاسهای چندپایه گفت: به مناطقی که 10 تا 40 کلاس دارند، معلم راهنما اختصاص می یابد.

دیمه ور با تاکید بر ارتقای دوره پیش دبستانی گفت :یکی دیگر از برنامه های معاونت آموزش ابتدایی افزایش پوشش تحصیلی پیش دبستان است ،لذا با توجه به افت پوشش تحصیلی این دوره، در سال تحصیلی جدید به دوره پیش دبستانی توجه جدی خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات لازم در راستای تامین نیرو اعمال سیاست های چند معلمی است در این مدل در یک کلاس حداقل 3 معلم فعالیت خواهند داشت.

محمد دیمه ور اظهار داشت: آموزش و پرورش به دنبال آن است که دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی تحصیل نمایند.

معاون آموزش ابتدایی گفت: حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی بصورت تلفیقی کمک می کند تا همه از نظر تربیت اجتماعی و رشد مناسبی را طی نمایند .

وی خاطرنشان کرد: این تجربه در دنیا در کشورهای آلمان، استرالیا، مراکش و سایرکشورها مورد آزمایش قرار گرفته و بسیار عملکرد مثبتی داشته است و مدارس جامع امروز به عنوان نماد موفقیت در آموزش تلفیقی همگانی مورد توجه هستند.

در خاتمه به ضرورت اختصاص مشاور به مدارس ابتدایی تاکید نمودند و از آماده شدن گزارش نهایی  EFA (آموزش برای همه) خبر دادند که اول تیر ماه به دفتر منطقه ای یونسکو در تایلند ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 534]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن