تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820390578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا پايان سال آينده مساله زيرميزي ريشه کن خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۲۲ب.ظ)
رييس دانشگاه علوم پزشکي قم: تا پايان سال آينده مساله زيرميزي ريشه کن خواهد شد رييس دانشگاه علوم پزشکي قم گفت: تا پايان سال 1394 مساله زيرميزي در تمام مراکز دولتي و غيردولتي ريشه کن خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، ابوالفضل ايراني خواه در ديدار با آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد اظهار کرد: در مراکز بهداشتي دولتي استان قم، مساله زيرميزي نزديک به صفر شده است، هر چند هنوز برخي روابط نادرست ميان پزشک و بيمار وجود دارد و بازرسان علوم پزشکي همه موارد را بررسي قرار مي کنند و اگر مشکلي وجود داشته باشد مبلغ غيرقانوني پرداختي را به بيمار باز مي گردانند.
وي افزود: در مراکز غيردولتي هنوز به صورت فعال به اين مساله ورود پيدا نکرده ايم اما لازم است مراکز خيريه و خصوصي نيز همکاري هاي لازم را در اين زمينه با دانشگاه علوم پزشکي داشته باشند.
رييس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني قم در بخش ديگر سخنانش اظهار کرد: ˈطرح تحول نظام سلامتˈ از نيمه دوم ارديبهشت ماه امسال در سراسر کشور عملياتي شد.
وي گفت: مرحله اول اين طرح با هدف کاهش هزينه هاي کمرشکن پرداختي توسط بيماران و اصلاح رابطه هاي نادرست پولي بين پزشک و بيمار با همت دولت بويژه وزارت بهداشت که توانست حاکميت را متقاعد کند سلامت اولويت بالايي دارد و براي رفع اينگونه مشکلات اين طرح اجر ايي شد.
ايراني خواه اظهار کرد: در يک ماه و نيم اخير که اين طرح اجرا شده است حدود 50 ميليارد ريال توسط دولت براي اجراي آن در استان قم هزينه شده است.
وي با بيان اينکه مردم هم از اجراي اين طرح خوشحال هستند، خاطرنشان کرد: پيش از اجراي اين طرح؛ دغدغه هاي مالي موجب شده بود برخي بيمارهاي خود را نزد پزشک نبرند و اين موضوع در مورد جراحي هاي سنگين بيشتر رايج بود.
وي اظهار کرد: جراحي هايي که حدود 150 ميليون ريال هزينه داشت با اجراي اين طرح، هزينه آن به کمتر از 10 ميليون ريال کاهش يافته و براي مناطق روستايي و عشايري حتي از اين هم کمتر است.
ايراني خواه با اشاره به هماهنگي ميان مسوولان مختلف در راستاي اجراي طرح تحول نظام سلامت تاکيد کرد: در اين طرح در مراکز دولتي همه خدمات مورد نياز بيمار در همان مرکز دولتي انجام مي شود.
وي با بيان اينکه به دليل کمبود پزشک در روستاها، خدمات خوبي ارائه نمي شد، خاطرنشان کرد: در طرح تحول نظام سلامت، اين امر هم مورد توجه قرار گرفته است.
وي در مورد مشکلات حوزه سلامت در استان قم اظهار کرد: پس از سفر وزير بهداشت به اين استان؛ سياست هايي اتخاذ شده است که بزودي براي جبران عقب ماندگي هاي قم در حوزه سلامت اقدام شود و در اولين گام، قرار است بيمارستان هاي نيمه تمام قم از جمله بيمارستان فرقاني و بيمارستاني در نيروگاه تکميل شوند.
ايراني خواه اعلام کرد: قرار است بيمارستاني 800 تختخوابي هم در يکي از مناطق شهر قم ساخته شود و تفاهم نامه کلي اين طرح بزرگ که جزو کارهاي کشوري مي باشد نيز امضا شده است.
وي با بيان اينکه قم از نظر مکان هاي آموزشي در حوزه بهداشت و درمان در مضيقه قرار دارد، گفت: درصدد هستيم اين مشکل را هم رفع کنيم و براي اين امر به کمک هاي افراد خير و نيکوکار نيازمند هستيم.
ايراني خواه خاطرنشان کرد: دانشگاه هم نوعي مدرسه است از اينرو از مراجع عظام تقليد و حضرت عالي مي خواهيم توصيه هايي را در اين زمينه به افراد خير داشته باشيد.
وي با بيان اينکه جمعيت غيرثابت استان قم از بسياري استان هاي ديگر بيشتر است اما امکانات بهداشتي کمتري نسبت به آنان دارد، گفت: اميدوار هستيم در چند سال آينده بتوانيم عمده اين عقب ماندگي ها را جبران کنيم.
رييس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني قم خاطرنشان کرد: زايمان طبيعي در طرح تحول نظام سلامت رايگان شده و همين امر سبب شده است سه درصد به ميزان زايمان طبيعي افزوده شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن