تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818864258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفتنم به مجلس ختم هم دردسر ساز است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > شهری خمسه در برنامه لبخند تهران:
رفتنم به مجلس ختم هم دردسر ساز است
علیرضا خمسه بازیگر نام آشنای سینمای کمدی در بخش تقدیر با طعم لبخند ویژه در فرهنگسرای اندیشه از دردسرهای بازیگران نقش های کمدی گفت.



به گزارش خبرگزاری مهر ،لبخند تهران، ویژه برنامه ای به مناسبت اعیاد شعبانیه است که هر شب تا پایان ماه شعبان با اجرای شهرام شکیبا و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری و شبکه آموزش در یکی از فرهنگسراهای تهران برگزار می شود. برنامه با حضور شکیبا و سلام او به مخاطبان این گونه آغاز می شود: لبخند تهران هر شب از یک نقطه تهران به شما سلام می کند، اما با یک خط کلی؛ شوخی، لبخند و پیگیری شادی.
او سپس مانند دیگر شب ها برنامه را با شعرخوانی طنز آغاز می کند. دکتر علی مظفر میهمان برنامه می شود و شعرخوانی اش را با یک سوال آغاز می کند: سه نعمت خداوند به انسان داده که به حیوانات نداده است. آن سه نعمت چیست؟
و خود پاسخ می دهد: تبسم، تکلم و تفکر. و این اهمیت تبسم و خندیدن را نشان می دهد که متاسفانه ما آن را فراموش کرده ایم. پس از شعرخوانی، نوبت به بخش ویژه تقدیم با طعم لبخند می رسد. شهرام شکیبا درباره این بخش می گوید: این بخش تقدیر و بزرگداشتی است برای دوستان و هنرمندانی که لبخند بسیاری را به ما هدیه داده اند و ما در کنار آن ها و با آن ها بسیار خندیده ایم. او سپس با دعوت از علیرضا خمسه می گوید: خیلی از ما بخش پررنگی از خنده های کودکی مان را به طنزها و شوخ طبعی های این هنرمند مدیونیم.
خمسه در پاسخ به این سوال که عجیب ترین شغلی که تاکنون داشته اید چه بوده است، از بازیگری به عنوان عجیب ترین شغل نام می برد و می گوید: بازیگری باعث شده که من و البته دیگر دوستانم همیشه مورد سوءتفاهم قرار بگیریم. وی توضیح می دهد: اینکه مردم فکر می کنند ما همیشه خندانیم، اما غافل از اینکه زندگی ما هم مانند دیگران بالا و پایین دارد. این بازیگر در ادامه به بخشی از خاطراتی که به واسطه همین بازیگری برایش پیش آمده اشاره می کند و می گوید: بارها به مجلس ختم رفته ام و مردم با دیدن من خندیده اند. طوری که رفتنم به مجلس ختم هم دردسرساز است. این مسئله را در بیمارستان، حرم امام رضا(ع) و حتی مکه هم داشته ام. اصلا گاهی آرزو می کنم مانند مردم عادی بتوانم گوشه خیابان بلال بخورم.
لانه کبوتر هدیه ویژه میهمان برنامه است با گندم و ظرف آب که با این جمله از مجری برنامه در دستان خمسه قرار می گیرد: این هدیه قطعا با روحیه شما سازگار است تا پرنده ها هم مثل ما از حضور شما و هدیه شما لذت ببرند. یکی از ویژگی های برنامه لبخند تهران، ارائه طنز در قالب های مختلف است. شهرام شکیبا، با اشاره به این تفاوت می گوید: تلاش داریم با بهره گیری از همه هنرها لبخند را به روی لب های شهروندان تهرانی بنشانیم و اتفاقا همین بهره بردن از هنرهای مختلف از جمله مسائلی است که باعث تفاوت این برنامه با قندپهلو شده است. این برنامه قرار است در فرهنگسراهای مختلف به روی صحنه برود و از روز یکشنبه(اول تیرماه) فرهنگسرای اندیشه میزبان لبخند تهران خواهد بود و علیرضا خمسه، بازیگر نام آشنای کمدی ایران امشب و در آخرین اجرای لبخند تهران در فرهنگسرای اندیشه میهمان این برنامه خواهد بود. یکی از این بخش ها، کلاکت لبخند است؛ برش هایی از یک فیلم طنز ماندگار به نمایش در می آید و یکی از منتقدان سینما درباره ساختار طنز آن بخش و البته ویژگی های کمیک آن صحبت می کند.
در این بخش تاکنون فیلم هایی مانند اسب حیوان نجیبی است، خوابم می آد، کافه ستاره، سن پترزبورگ، بی پولی و... به نمایش درآمده و امیر پوریا، کیوان کثیریان، سعید قطبی زاده، سحر عصر آزاد، شبنم میر زین العابدین و... درباره این فیلم ها سخن گفته اند. شهرام شکیبا با اشاره به کلاکت لبخند بر ضرورت شناخت مفهوم طنز و موقیعت های کمیک تاکید می کند: اگر زوایای یک کمدی را بشناسیم بهتر از آن لذت می بریم و بیشتر به آن نزدیک می شویم. او سپس می گوید: این بخش انگیزه ای ایجاد می کند برای شکل دیگری از نگاه کردن به سینمای کمدی و تاکید بر این که، این سینما قطعا در گام اول سینمای اندیشه است. باید بدانیم که فیلم طنز ماندگار صرفا شوخی نیست و نگاهی عمیق پشت آن نهفته است. تلاش ما این است که در این بخش به این ویژگی ها اشاره کنیم و نگاهی دوباره به قدرت فیلم های طنز داشته باشیم. اجرای زنده طنز رادیویی، استندآپ کمدی، پیش پرده خوانی، و دعوت از چهره های پیشکسوت شعر و سینمای طنز از دیگر بخش های لبخند تهران است که تا پایان ماه شعبان در فرهنگسراهای تهران به روی صحنه می رود.


۱۳۹۳/۴/۸ - ۱۲:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن