تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801187206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهل ایده و فكر و اندیشه اند كه شهرها را می سازند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شهردار اهواز در اختتامیه جشنواره شهر و رسانه: اهل ایده و فكر و اندیشه اند كه شهرها را می سازند خبرگزاری پانا: شهردار اهواز در اختتامیه جشنواره شهر و رسانه گفت: اهل ایده و فكر و اندیشه اند كه شهرها را می سازند.
۱۳۹۳ يکشنبه ۸ تير ساعت 12:02



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شهرداری اهواز، در چهارمین جشنواره شهر و رسانه كه شخصیتهای استانی و محلی شركت داشتند، هریك به نوبت به ایراد سخنرانی در خصوص نقش و جایگاه رسانه در توسعه شهری پرداختند.


خبیر معاون استاندار خوزستان با اشاره به اینكه رسانه یكی از ابزار دموكراسی است اظهار داشت: رسانه های استان نقش بسیار پررنگی را در مدیریت شهری و منطقه ای ایفا می‌كنند و به هر میزان كه زمان به جلو می رود این نقش پررنگ تر می شود.


فرج الله خبیر رسانه ها را به عنوان یكی از ابزارهای دموكراسی عنوان كرد و افزود: قدمت فعالیت رسانه ها نسبت به تاریخ بشری بسیار جوان است. خبیر با بیان اینكه رسانه ها با فعالیت  خود به افكار عمومی جهت می‌دهند،  گفت: مدیران رسانه ها باید به محبت و تكثر گرایی توجه ویژه ای داشته باشند و فضای حاكم بر رسانه ها باید متشكل از تفكرات و عقاید متفاوت باشد.


معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاكید بر اینكه هیچ رسانه ای نمی تواند ادعا كند كه منتقد است، اظهار كرد: مطالبی كه در رسانه ها منعكس می‌شود متاثر از دیدگاه متولیان آن است. وقوع این مسئله بسیار طبیعی است اما باید اصل امانت داری در رسانه ها رعایت نشود به طور حتم نوعی بی اعتمادی در جامعه به وجود می‌آید.


خبیر افزود: هر كشوری برای خود قوانین وخطوط قرمزی دارد كه نباید از سوی رسانه ها زیر پا گذاشته شود  و خوشبختانه ما از این بابت در فضای رسانه ای استان با مشكلی مواجه نیستیم. معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت بعد نظارتی رسانه ها عنوان كرد: رسانه ها باید هوشیار باشند و مطالبات و خواسته های شهروندان را به خوبی انعكاس دهند زیرا اگر این اتفاق نیفتد بسیاری از اشتباهات توسط مدیران تكرار خواهد شد.


پس ازآن قنواتی مدیركل ارشاد خوزستان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وظیفه رسانه زدودن تفكرات منفی است


ایشان كه با حضور در این جشنواره  اولین سخنرانی خود بعد از حكم مدیر كلی را ایراد می كردند خطاب به رسانه ها گفت: رسانه ها و اصحاب فرهنگ و هنر باید در راستای معرفی استان خوزستان به منظور جذب سرمایه گذار در همه بخش ها از جمله بخش های فرهنگی و هنری نگاه مجدد به خود و فضای رسانه ای حاكم بر جامعه بیاندازند. همایون قنواتی افزود: متاسفانه فضای منفی برای سرمایه گذاری در استان ایجاد شده كه بخشی از فعالیت رسانه ها زدودن این تفكرات است.


پس از آن زیبا صالحپور عضو شورای شهر با اشاره به اینكه رسانه ها اختلافات درون شورایی را انعكاس ندهند


افزود:  شورای شهر به عنوان یك نهاد سیاست گذار و ناظر نیازمند تعامل دوسویه با رسانه های استان است. وی وجه اشتراك شورا و رسانه ها را رابط بودن بین مسئولان و شهروندان عنوان كرد و گفت: رسانه ها با انجام وظایف خود كه همان اطلاع رسانی است فضای حاكم بر جامعه را شفاف می كنند. اعضای شورای شهر نیز موظف هستند تا موضوعات مطرح شده از سوی رسانه ها را كه حقیقاً دغدغه های شهروندان هستند تا حصول نتیجه پیگیری كنند.


عضو شورای شهر اهواز تصریح كرد: شورای شهر باید با انتقال موضوعات مطرح شده از سوی رسانه ها به مسولان مربوطه آنها را موظف كنند تا به خواسته های مردم تن دهند. وی افزود: متاسفانه در این زمان زیرساخت های لازم برای حضور در شوراها در جامعه فراهم نشده، به همین دلیل انتظار ما از رسانه ها این است كه عملكرد شورای شهر را به نمایش بگذارند. در پایان این مراسم از نفرات برتر بخش های مختلف این جشنواره تجلیل به عمل آمد.


در پایان مراسم سید خلف موسوی شهردار اهواز پس از اهدا جوائز به برندگان اظهار داشت: اینجانب تنها برای تشكر از اصحاب فكر و رسانه به اینجا آمدم و به شخصه معتقدم باید از همه تقدیر كرد و این مراسم تنها بجا آوردن رسم ادب و احترام است كه بصورت نمادین تعدادی را بعنوان نمونه انتخاب كنیم اما در واقع همه شما نمونه و قابل افتخار و احترامید.


شهردار اهواز خاطر نشان كرد: مطمئنم حركت خوزستان به سوی توسعه و بالندگی در این دوره بهتر از دوره های دیگر خواهد بود كه البته مشروط به مشاركت و حضور صاحبان اندیشه كه شما هستید می باشد.
وی در پایان با اشاره به این سخن كه از قدیم گفتند شهرها را ما می سازیم اما شهرها هم مارا می سازند گفت: این سخن بدان معناست كه اهل ایده و فكر و اندیشه اند كه شهرها را می سازند.


 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن