تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802693298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازاریان و اصناف فزوین باید در تولید نقش بیشتری ایفا کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
بازاریان و اصناف فزوین باید در تولید نقش بیشتری ایفا کنند
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: بازاریان و اصناف از ظرفیت بسیار خوبی برای ارتباط با تولید برخوردارند که با برنامه ریزی و تدبیر می توان از این قابلیت خوب اقتصادی برای ایفای نقش قویتر با تولید و توزیع استفاده بیشتری کرد و جایگاه بازار را ارتقاء بخشید.



به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه در دیدار با اعضاء جدید هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان قزوین که ظهر یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از گذشته های دور دیدگاههایی در خصوص استفاده مناسب از ظرفیت اضناف و بازاریان برای اجرا وجود داشت که امروز با روی کار آمدن دولت و نگاه مثبتی که به بخش خصوصی و اصناف ایجاد شده فرصت مناسبی فراهم شده تا جایگاه بهتری کسب شود. استاندار بیان کرد: هسته بازار به عنوان نقطه آغازین بخش خصوصی است و نماد بخش خصوصی از بازار آغاز می شود که در هر دوره بروز و ظهور خاصی داشته است. بازار در امور اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است روزبه یادآورشد: با سابقه طولانی بازار و نقش آن در اقتصاد، فرهنگ و امور اجتماعی باید بررسی شود چقدر توانسته ایم از این ظرفیت بهره برداری کنیم و آیا صنوف ما توانستند وارد کار تولید و کارآفرینی های بزرگتر شوند. این مسئول گفت: وقتی در قبل انقلاب بانک اصناف داشتیم بیانگر استعداد و ظرفیت مالی این صنف بود و امروز هم اگر از این قابلیت بخوبی استفاده شود می توان کارهای بزرگی انجام داد. استاندار قزوین تصریح کرد: با رویکرد جدی دولت در حوزه اقتصاد بهترین فرصت برای اصناف ایجاد شده تا از توانمندی خود استفاده بیشتری کنند و استانداری هم آمادگی کامل دارد از اتاق اصناف در اجرای برنامه ها حمایت کند.

وی بیان کرد: علیرغم این که استان قزوین منطقه ای صنعتی و کشاورزی است اما کمتر مشاهده شده اصناف در توسعه فعالیتهای خود وارد تولید شوند و کارخانه ای احداث کنند و ارتباط بیشتری با تولید و توزیع داشته باشند اما سرمایه گذاران زیادی از نقاط مختلف کشور با بستر خوب فراهم شده وارد استان شده و به سود مناسب هم دست یافته اند اما اصناف قزوین از این فرصت استفاده نکرده اند. روزبه یادآورشد: گذشته قزوین راکه ورق بزنیم متوجه می شویم قزوین منطقه ویژه بوده ولی امروز بازاریان و اصناف سهم اندکی از این قابلیت را به خود اختصاص داده اند که باید منتخبان جدید اتاق اصناف در این زمینه فعالتر حاضر شوند و برنامه مدونی در این بخش داشته باشند. وی گفت: در این حوزه عقب گرد داشته ایم و بازار کم رنگ ظاهر شده و شاید در گذشته دو سوم بازار در تولید نقش داشت و ارتباط قوی بین تولید وتوزیع به اقتدار بازار کمک کرده بود که این موضوع باید احیاء شود. بازار امروز مصرف کننده است نه تولیدکننده استاندار اظهارداشت: امروز بازار ما بیشتر مصرف کننده است تا تولید کننده  که در حوزه اقتصاد پدیده خوبی نیست بویژه در استانی مانند قزوین که سرشار از ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی است باید فکر چاره کرد و در دوره جدید گامهای عملی برای جبران گذشته برداشت. وی به برند فرش قزوین اشاره کرد و یادآورشد: در گذشته دو هزار و 500 دار قالی در قزوین برپا بود و دو برند شاخص در فرش قزوین داشتیم اما امروز هیچ اثری در این حوزه مهم دیده نمی شود لذا باید با هزاران مشکل طرح و نقشه فرش گذشته قزوین را احیاء کنیم تا این فرهنگ اصیل از بین نرود. پر زحمت: ساختمان جدید اتاق اصناف قزوین 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در ادامه علی پر زحمت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با ارائه گزارشی از انتخابات جدید اتاق اصناف قزوین اظهارداشت: در دوره جدید آقایان عبدالحسین کولجی به عنوان رئیس، محمد فرج زاده نائب رئیس، محسن دادرس خزانه دار، سید محمود سیدی به عنوان دبیر اتاق اصناف شهرستان قزوین برای مدت چهار سال انتخاب شدند و کار خود را آغاز کردند.

پر زحمت بیان کرد: در استان 108 اتحادیه داریم که 51 اتحادیه در شهرستان قزوین هستند که تلاش می شود با نظارت جدی موضوع قیمت گذاری اجناس وکنترل بازار بخوبی با همکاری اصناف و اداره صنعت صورت گیرد. وی افزود: دوران مدیریت جدید تلاش می کند در تداوم دوره قبلی در مسیر حفظ و ارتقاء جایگاه اصناف گام بردارد و در این راستا تکمیل ساختمان جدید اصناف قزوین در اولویت قرار دارد. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین یادآورشد: ساختمان جدید اتاق اصناف شهرستان قزوین در پنج طبقه در حال احداث است و تاکنون با 500 میلیون تومان اعتبار 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با تامین اعتبارات بانکی امسال آماده بهره برداری شود. ابوالحسن کولجی رئیس جدید اتاق اصناف شهرستان قزوین هم در این دیدار گفت: اصناف قزوین با حدود 15 هزار واحد صنفی پتانسیل زیادی برای کارهای اقتصادی دارند و معادل یک چهارم جمعیت استان را شامل می شوند. وی افزود: 17 درصد تولید ناخالص ملی متعلق به اصناف است که اگر بخوبی حمایت و هدایت شود می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد. کولجی با اشاره به هزینه کرد اعتبارات در بخش ساختمان جدید اتاق اصناف تصریح کرد: این ساختمان با بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند اعتبارات بانکی است تا تکمیل شود که از استاندار محترم درخواست داریم در این زمینه مساعدت لازم را انجام دهند.

رئیس اتاق انصاف شهرستان قزوین بیان کرد: به منظور توسعه فعالیت های تولیدی و توزیعی قطعه زمینی به مساحت 30 هکتار در شمال محمدیه برای احداث نمایشگاه بین الملی و دائمی پیش بینی شده که درصورت اجرایی شدن این طرح گام بزرگی در مسیر توسعه فعالیت های تولیدی و توزیعی اصناف برداشته خواهد شد. وی در خصوص انتقال میدان میوه و تره بار شهر قزوین هم اظهارداشت: با پیش بینی زمینی در خارج از محدوده شهری تلاش می کنیم میدان میوه و تره بار و مکان بنکداران به مکان جدید منتقل شود.


۱۳۹۳/۴/۸ - ۱۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن