تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804743425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد حجم بالاي ارزش افزوده، يک شاخص از تحقق امنيت اقتصادي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۲۵ق.ظ)
سخنگوي کميسيون انرژي: توليد حجم بالاي ارزش افزوده، يک شاخص از تحقق امنيت اقتصادي است اگر در راستاي تحقق ايجاد امنيت اقتصادي کشور مي خواهيم گامي مثبت برداريم بايد از تنوع موجود در ذخاير زير زميني و معدني کشور که مي تواند حجم ارزش افزوده بالايي داشته باشد، استفاده کنيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، يکي از شاخص هاي امنيت اقتصادي در کشور، استقلال در اقتصاد کشور است. از جايگاه قانون اگر بخواهيم به موضوع استقلال اقتصادي نگاه کنيم بايد گفته شود که در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، تأکيد شده که اقتصاد ايران بايد به مرحله خودباوري و استقلال برسد و از وابستگي رهايي يابد.

اصل 43 قانون اساسي، اصلي است که در راستاي تبيين اصول اقتصادي کشور است و در بندهايي استقلال اقتصادي را نيز تبيين مي کند:
بند نهم از اين اصل به وابسته بودن اقتصاد ايران اشاره مي‌کند و تأکيد دارد که اقتصاد ايران بايد به مرحله خودکفايي و استقلال برسد و از وابستگي رهايي يابد؛ راه‌ حل قانون اساسي در اين مورد، افزايش توليدات کشاورزي، دامي و صنعتي مطابق با نيازهاي عمومي است.
بند نهم از اصل چهل و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران: تأکيد بر افزايش توليدات کشاورزي، دامي و صنعتي که نيازهاي عمومي را تأمين کند و کشور را به مرحله خودکفايي برساند و از وابستگي اقتصادي برهاند.
بدين ترتيب، يکي از اهداف عالي قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تحقق استقلال اقتصادي و برآوردن نيازهاي در حال رشد انسان‌هايي است که در جامعه اسلامي زندگي مي‌کنند.
بنابراين استقلال اقتصادي به معنا خودکفايي در رفع نيازهاي اساسي و جلوگيري از سلطه‌ي کشورهاي ديگر بر اقتصاد بومي است.

نبود امنيت در اقتصاد، اهرمي براي فشار غرب به مواضع کشور شده است
حسين اميري خامکاني، سخنگوي کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، درخصوص امنيت و استقلال اقتصادي در کشور، اظهار کرد: بايد به اين نکته توجه داشت که اقتصاد مقاومتي، استقلال اقتصادي را در بر دارد و اين به معناي آن است که استقلال سياسي کشور نيز در ادامه اين شعار قرار مي گيرد؛ اگر در اقتصاد و به خصوص مقوله توليد، استقلال در توليد و حمايت همه جانبه از توليدکنندگان داخلي را واقعي سازيم، تأمين حداقل هاي مورد نياز کشور و مردم کمترين دستاورد امينت اقتصادي در کشور است.
وي ادامه داد: اگر در زمينه رشد و تکامل اقتصادي به استقلال دست نيابيم، نبايد انتظار داشت که بعضا مسائل اقتصادي که امروز اهرم فشاري از سوي غرب بر امور سياسي داخلي کشور است، قطع شود.
نماينده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فشارهاي اقتصادي به کشور تصريح کرد: بايد نياز و نگاه هاي حمايتي از خارج در کشور کاهش يابد و بايد از همين رو به مسائل تحريم نفت در کشور دقت داشت و پي بُرد که اقتصاد و بودجه کشورمان اگر به نفع معتاد و وابسته نبود، هيچگاه کشور از سوي غرب دچار همچنين تهديدي عليه اقتصاد کشور رو به رو نمي شد.
عضو هيأت رئيسه فراکسيون گمرک با تأکيد بر اينکه امنيت اقتصاد در گرو دوري از اقتصاد نفتي است، گفت: پس با همين موضوع به همين درک بايد رسيد که جدايي از نفت به عنوان يک نياز مبرم اقتصادي در کشور به حساب مي آيد و جايگزيني ساير منابع، همچون منابع معدني و زير زميني که در دنيا رقباي چنداني وجود ندارد، يک راه براي ايمن ساختن اقتصاد کشور است.
اميري خامکاني با انتقاد از وابستگي بودجه به نفت، افزود: بودجه کشور طي چند سال گذشته اعتياد غير قابل باوري را به نفت پيدا کرده و اگر در راستاي تحقق ايجاد امنيت براي اقتصاد کشور مي خواهيم گامي مثبت را برداريم بايد از تنوع موجود از تمامي ذخاير زير زميني و معدني کشور که مي تواند حجم ارزش افزوده بالايي را براي کشور به دست آورد، توليد و صادر کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن