تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819407361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش شدید سن مصرف سیگار در 5 سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کاهش شدید سن مصرف سیگار در 5 سال گذشته خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد: طی پنج سال گذشته به شدت سن مصرف سیگار در میان جوانان کاهش پیدا کرده و متاسفانه سیگار در میان جوانان دانشگاهی نیز بسیار رشد کرده و تنها نگرانی ما از این بابت است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۸ تير ساعت 10:08



عابد فتاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص نامه چهار هزار پزشک به رئیس جمهور برای مهار سونامی ‏سرطان ناشی از مصرف بی رویه قلیان و سیگار اظهار داشت: در رابطه با مصرف سیگار و دخانیات باید گفت که طی 10 سال گذشته فرهنگ سازی خاصی برای کاهش مصرف دخانیات به ویژه سیگار صورت گرفته است. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در 15 سال گذشته مصرف سیگار در کشور خیلی عرف بود و تعداد افراد سیگاری بسیار زیاد بودند اما طی سال های اخیر با توجه به مساله فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق میزان مصرف سیگار کاهش پیدا کرد.
کاهش سن مصرف سیگار در 5 سال گذشته
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اما طی پنج سال گذشته به شدت سن مصرف سیگار در میان جوانان کاهش پیدا کرده و متاسفانه کشیدن سیگار در میان جوانان دانشگاهی نیز بسیار رشد کرده و تنها نگرانی ما از این بابت است، بنابراین با توجه به اینکه این مساله یک هشدار جدی است ما پزشکان معتقد هستیم که سیگار به جز ضرر و زیان مادی چیز دیگری ندارد و منجر به بیماری های خطرناک و جبران ناپذیر برای افراد می شود.
وی با اشاره به اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان جهت مقابله با افزایش استعمال دخانیات نیز گفت: ما سعی کردیم به شکل منطقی با این مساله برخورد کنیم و جلسات متعددی نیز در این رابطه برگزار شده که امیدواریم وزارت بهداشت و ارگان های زیربط اقدامات جدی انجام دهند.
مردم بدانند استعمال سیگار و قلیان عامل بیماری‌های سرطانی است
فتاحی همچنین با اشاره به موضوع افزایش گرایش خانواده ها به مصرف قلیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دغدغه های فعلی ما، ورود قلیان به منازل است که اخیرا مد شده و خانواده ها برای منزل قلیان تهیه می کنند که مصرف قلیان نیز برای سلامتی بسیار مضر است و مردم ما باید بدانند که با استعمال سیگار و قلیان اکثر بیماری های شایع سرطانی همچون سرطان مثانه، قلب و عروق و سرطان ریه گسترش می یابد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان یادآور شد: با توجه به حساسیت موضوع و گسترش انواع سرطان ها در اثر استعمال قلیان و سیگار ما و جمع زیادی از پزشکان متخصص نامه ای را به رئیس جمهور ارسال کردیم تا با اقدامات دولت بتوانیم پیشگیری را بر درمان مقدم کنیم.
به گزارش پانا، براساس ‏گزارش سازمان جهانی ‏بهداشت، سالانه پنج میلیون نفر به دلیل مصرف قلیان می ‏میرند و آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت نیز ‏گویای آن است که ‏‏15 درصد جوانان 13 تا 15 سال در کشور مصرف ‏کننده قلیان هستند و سالانه در مجموع 35 هزار ‏تن تنباکو در کشور دود می شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن