تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802714175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنزین و برنج های مصرفی در کشور سالم هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس : بنزین و برنج های مصرفی در کشور سالم هستند اردبیل - ایرنا- عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده و اعلام مسوولان ذیربط ، بنزین مصرفی در کشور و نیز برنج های داخلی و خارجی سالم بوده و نگرانی خاصی در این زمینه برای مردم وجود ندارد.


کمال الدین پیرموذن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نمایندگان عضو این فراکسیون صبح چهارشنبه با حضور مسوولان دولتی موضوع بنزین بیماری زا ، وضعیت سلامت برنج های داخلی و خارجی و نیز علت مرگ بیش از 5/1 میلیون قطعه ماهی سد فشافویه را به دقت بررسی کردند.
وی بیان کرد: بر اساس بررسی های بعمل آمده بنزین هایی که در مجتمع های پتروشیمی داخل کشور تولید و پیش از این مصرف می شد غیر استاندارد و بیماری زا بوده وتوقف توزیع آن اقدامی درست می باشد و نمایندگان مجلس در این جلسه تاکید کردند که هر گونه بنزین مصرفی در کشور چه داخلی و چه خارجی باید استاندارد و عاری از هرماده خطرزا برای مردم باشند.
او اضافه کرد: هم اکنون بنزین های مصرفی در برخی از کلان شهرهای ایران که بر اساس استاندار یورو 4 تامین شده کاملا استاندارد بوده وتاکید شد که در کوتاه مدت در تمامی مناطق کشور از این بنزین استفاده شود.
وی با بیان اینکه در این جلسه همچنین بر تامین نیاز خودروهای سنگین به گازوییل استاندارد نیز تاکید شد ، گفت : فراکسیون محیط زیست نسبت به سلامت مردم حساس بوده و با جدیت بر این امر نظارت می کند.
پیرموذن در باره برنج های داخلی و خارجی نیز گفت: پیشتر در آزمایش 36 نمونه برنج داخلی تنها یک مورد مشکوک به وجود آرسینیک مشاهده شده بود و برنج تولید داخل از این نظر کاملا سالم می باشد.
به گفته وی، بر اساس اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در گذشته 8 نوع برنج وارداتی آلوده به آرسینیک تشخیص داده شده بود اما با نظارت بیشتر و بررسی های جدید این نگرانی ها رفع شده و برنج های وارداتی نیز سالم می باشند.
او اظهار کرد: سازمان استاندارد هم اکنون فاقد تجهیزات لازم برای تشخیص آلودگی برنج به آرسینیک می باشد و در این زمینه تاکید شد که این مشکل در کوتاه مدت حل گردد.
پیرموذن همچنین در باره علت مرگ نزدیک به دو میلیون قطعه ماهی در سد فشافویه نیز گفت : این موضوع نیز در جلسه امروز مطرح و اعلام شد که عامل این حادثه زیست محیطی، شخص بهره بردار بوده است.
او اظهار کرد: بهره بردار در این سد که ظرفیت 200 هزار قطعه ماهی را داشته نزدیک به یک میلیون و 600 هزار قطعه یعنی هشت برابر ظرفیت ، ماهی ریخته بود و به علت کمبود اکسیژن ماهی ها دچار خفگی و تلف شده اند. البته در این زمینه نباید از موضوع سرازیر شدن فاضلاب شهرک بابان به سد نیز به سادگی عبور کرد.
عضو فراکسیون محیط زیست همچنین وضعیت شبکه فاضلاب و تصفیه خانه های شهرک های تازه تاسیس مهر در کشور را بسیار نگران کننده ذکر کرده و گفت : اگر در این زمینه اقدام عاجل انجام نگیرد در آینده می تواند یک فاچعه انسانی در کشور بوقع بپیوندد.
پیرموذن بعنوان نمونه به شهرک مهر پردیس اشاره کرده و گفت: در طراحی ها برای این شهرک سکونت جمعیتی حدود 200 هزار نفر پیش بینی شده بود اما در عمل هم اکنون این تعداد به 800 هزار نفر افزایش یافته است.
به گفته وی ، این افزایش در حالی است که این شهرک از داشتن شبکه فاضلاب و تصفیه خانه مناسب بی بهره است و خطر این وجود دارد که آب های آلوده به سفره های آب زیرزمینی نفوذ کرده و به طریقی موجب آلوده شدن آب شرب مردم شود.
او گفت : وضعیت بسیاری از شهرک های تازه تاسیس در این زمینه مشابه است واگر ادقام اساسی در این مورد صورت نگیرد می تواند به یک فاجعه بزرگ در کشور منجر شود.
530

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن