تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820290847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فقدان اختیارات لازم نظام مالیاتی برای پیشگیری از فرار مالیاتی / ضرورت ایجاد متولی واحد برای شفافیت ا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون سازمان امور مالیاتی در گفت وگو با پانا مطرح کرد: فقدان اختیارات لازم نظام مالیاتی برای پیشگیری از فرار مالیاتی / ضرورت ایجاد متولی واحد برای شفافیت ا خبرگزاری پانا : معاون امور مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه نظام مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی اختیارات لازم را در ندارد ، تصریح کرد: تمامی مشکلات اعم از فساد اقتصادی و نظام مالیاتی با شفافیت اطلاعاتی قابل حل است بنابراین متولی واحدی باید برای شفافیت اطلاعات وجود داشته باشدو طبیعی است که سازمان امور مالیاتی به اطلاعات شفاف نیاز دارد .
۱۳۹۳ يکشنبه ۸ تير ساعت 09:06



وکیلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درباره فرارهای مالیاتی اظهار کرد: تصویب و اجرای قانون اصلاح مالیات ها که هم اکنون در مجلس در نوبت رسیدگی است می تواند سهم به سزایی در اصلاح ساختار و فرآیندهای اخذ مالیات در کشور داشته باشد .
وی افزود: در هیچ کشوری نیست که فرار مالیاتی وجود نداشته باشد و حتی در کشورهایی مانند آمریکا و اروپا نیز فرار مالیاتی تا رده بالاترین مقامات دولتی دیده می شود .
معاون امور مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: اصلاحیه قانون مالیات ها و طرح نظام مالیاتها در مجموع به رسیدن به استانداردهای مالیاتی کمک شایانی خواهد داشت .
وی افزود: اصلاح قانون مالیاتها مهمترین موضوعی است که می تواند مشکلات و نارسایی های موجود را برطرف کند و اگر این قانون در کشور اجرایی شود تا دو سال آینده بسیاری از فرآیندها بهبود خواهد یافت اگر چه نمی توان گفت که شرایط صد درصد بهتر خواهد شد .
وکیلی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود نظام مالیاتی کشور تنبلی خود را به اقتصاد کشور تحمیل می کند و تنها از بخش هایی مالیات دریافت می کند که سهل الوصول است ، عنوان کرد: منتقدان نظام مالیاتی که آن را تنبل می دانند تعیین کنند که چه اختیاری به نظام مالیاتی کشور داده اند ونظام مالیاتی تنها مجری قانون است و اگر آنچه در اصلاح قانون ذکر شده اجرایی شود می تواند بخش عمده ای از فرارهای مالیاتی را از بین ببرد .
معاون امور مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این پرسش که چه ارتباطی میان فرار مالیاتی و فساد اقتصادی وجود دارد ، خاطرنشان کرد: فساد اقتصادی و عدم پرداخت مالیات ارتباطی مستقیم با هم دارند و فرار مالیاتی و ندادن حقوق عمومی عین فساد است اما تمامی مشکلات اعم از فساد اقتصادی و نظام مالیاتی با شفافیت اطلاعاتی قابل حل است .
وی ادامه داد: به طور حتم تا زمانی که کسانی باشند که بتوانند از این آب گل آلود ماهی بگیرند کشور نمی تواند به وضعیت مطلوب برسد و مبارزه با فساد به عزمی ملی و ایجاد متولی اساسی برای شفافیت اطلاعات نیاز است .
وکیلی خاطرنشان کرد: قانون مبارزه با فساد برای تک تک دستگاهها ضرورت شفافیت اطلاعات را مطرح کرده اما برای آن متولی واحد تعیین نکرده است بنابراین متولی واحدی باید برای شفافیت اطلاعات وجود داشته باشدو طبیعی است که سازمان امور مالیاتی به اطلاعات شفاف نیاز دارد .
وی ادامه داد: اگر کسی مقاومت کند و اطلاعات شفاف ارایه ندهد درحقیقت مقابل مردم و حقوق مردم ایستاده است بنابراین نظام مالیاتی نه تنها تنبل نیست که درحال خون دل خوردن است و برای اخذ مالیات اختیارات لازم را در اختیار ندارد .
وکیلی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام مالیات ها بخشی از مشکلات موجود را برطرف می کند ، تاکید کرد : امیدواریم این قانون هر چه زودتر تصویب شود .  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن