تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803313398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهید ˈرستگارˈ در زمان درمان در خارج کشور نیز ایثارگری را از یاد نبرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهید ˈرستگارˈ در زمان درمان در خارج کشور نیز ایثارگری را از یاد نبرد بجنورد - ایرنا - شهید تخریبچی ˈعبدالعلی رستگارˈ که به دلیل مجروحیت شدید شیمیایی برای معالجه به اتریش منتقل شده بود،در زمان درمان نیز ایثارگری را نسبت به همرزمان خود از یاد نبرد.


برادر شهیدان ˈعبدالعلی و عباسعلی رستگارˈ با اشاره به فیلمی که از برادر شهیدش در گنجه خاطرات خود دارد می گوید: هنوز با دیدن صحنه هایی که عبدالعلی ملتمسانه از کادر پزشکی می خواست تا اول به درد همرزمان مجروحش برسند اشکم جاری می شود.
ˈحبیب الله رستگارˈ می افزاید: عباسعلی در 21 سالگی به شهادت رسید و عبدالعلی بیش از 19 بهار از عمرش نگذشته بود که شاهد وصل را در آغوش کشید اما گذشت و ایثار، بزرگ منشی و حمایت از ضعفا از ویژگیهای بارز این دو برادر بود.
برادران رستگار متولد روستای محروم ˈباقرخانˈ در حاشیه شهر بجنورد بودند. عباسعلی در بحبوحه مبارزات انقلابیون با حضرت نهضت امام خمینی(ره) آشنا شد و همراهی با این نهضت را با توزیع اعلامیه و نوارهای سخنرانی حضرت امام در بجنورد آغاز کرد.
عباسعلی که در اوان پیروزی انقلاب به عنوان سرباز ارتش در لشگر 30 پیاده گرگان خدمت می کرد به صورت داوطلبانه خدمت سربازی خود را در مناطق جنگی گذراند و پس از پنج ماه در منطقه ˈپنجوینˈ عراق در یکم آذر سال 62 به شهادت رسید.
عبدالعلی متولد سال 44 نیز که سه سال از برادر شهیدش کوچکتر بود راه او را پیشه کرد و به صورت داوطلبانه به جبهه رفت و حضورش در جبهه طولانی تر از عباسعلی بود. وی 25 اسفند سال 63 در عملیات خیبر به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از 14 سال مفقودالاثری به بجنورد برگشت.
ˈحبیب اللهˈ برادر شهیدان رستگار در گفت و گو با ایرنا در حالی که از یادآوری خاطرات برادران شهیدش صدایش به لرزه افتاده بود گفت: عبدالعلی هر زمان که فرصت پیدا می کرد به یاری مردم مستضعف می شتافت و به آنها کمک می رساند.
وی گفت: برادرم در جبهه در واحد تخریب خدمت می کرد و چند بار هم در عملیات مختلف مجروح شده بود بطوری که شیمیایی شدن وی به حدی بالا بود که او را برای معالجه به اتریش اعزام کردند.
او افزود: عبدالعلی شخصیتی خاص داشت، با این که چند نوبت در زمان حضور در جنگ مجروح شده بود ولی دست از گذشت، ترغیب جوانان محله به حضور در جبهه و تبعیت از امام و مقتدای خود نکشید.
وی به نحوه شهادت عبدالعلی اشاره و بیان کرد: او پس از بهبودی نسبی از معالجه در اتریش به کشور بازگشت بلافاصله برای شرکت در ˈعملیات خیبرˈ فراخوانده شد زیرا او در واحد تخریب محل خدمتش مسوولیتی داشت که فورا خود را به منطقه رساند و در این عملیات شرکت کرد و در 25 اسفند سال 63 شربت شهادت نوشید.
برادر شهیدان عبدالعلی و عباسعلی رستگار به وظیفه مردم در برابر شهدا اشاره کرد و افزود: مردم ما به خوبی به وظیفه خود نسبت به شهدا و راه آنها واقفند و نیازی به توصیه ما ندارند.
وی گفت: در این 34 سال که از عمر انقلاب می گذرد به وضوح شاهدیم که مردم فهیم ما با الگوپذیری از راه شهدا و تبعیت از ولایت فقیه در همه صحنه ها حاضرند و پشتیبانی خود را از انقلاب امام خمینی(ره) و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نشان داده اند.
آموزش و پرورش بجنورد نیز در تجلیل از مقام شامخ شهیدان ˈعباسعلی و عبدالعلی رستگارˈ دبستان محل تولد آنان را به نام این شهیدان نامگذاری کرد.
استان 867 هزار نفری خراسان شمالی دو هزار و 742 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.ک/3
623/626/660

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن