تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803069619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد دانشگاه: جلب رضایت الهی مهم ترین شاخص در سبک زندگی قرآنی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد دانشگاه: جلب رضایت الهی مهم ترین شاخص در سبک زندگی قرآنی است تهران- ایرنا- استاد دانشگاه تهران جلب رضایت الهی را مهم ترین شاخص در سبک زندگی قرآنی دانست و از نگاه خوشبینانه و امید به آینده به عنوان شاخص های دیگر یاد کرد.


بگزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام محمدحسین توانایی عصر شنبه در نشست تخصصی سبک زندگی قرآنی که در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد اظهار داشت: بخش عمده سبک زندگی قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جریان است. و هر چند با فراز و فرودهایی همراه بوده اما جلوه ای از تعامل ملت است.
وی با بیان ضرورت نگاه دین و جامعه به بشر اظهار داشت: برای تعریف سبک زندگی قرآنی ابتدا باید به جهان بینی و تعریف انسان بپردازیم و اگر انسان را دارای یک نقطه مبدا و یک نقطه معاد بدانیم تفاوت آن را با سبک زندگی غربی دریافت خواهیم کرد.
این پژوهشگر مذهبی اضافه کرد: سبک زندگی قرآنی تسهیل کننده ارتباط انسان با خود، خدا، دیگران و جهان پیرامون خواهد بود و تعالیم مذهبی نیز این نوع نگرش را در قالب مسوولیت فردی و اجتماعی بیان کرده است.
توانایی همچنین به ضرورت مسولیت پذیری اجتماعی در نگرش سبک زندگی قرآنی تاکید کرد:زمانی که رییس جمهور می گوید: نقد و انتقاد کنید این سخن مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر است و صدها راه برای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.
وی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه یکی از بهترین راهی های تعامل در جامعه امر به معروف و نهی از منکر است، تاکید کرد: ما نباید این دو فریضه را ترک کنیم و ساده ترین و بهترین راهکار برای رشد فضائل اخلاقی اینست که سکوت نکنیم.
این استاد دانشگاه همچنین گفت: ما ملت مسوولیت پذیری هستیم هر چند در بعضی صحنه ها مشاهده می شود که نسبت به یکدیگر بی اهمتیم ولی در امر به معروف و نهی از منکر موضوع تکریم و احترام را نباید فراموش کنیم.
رسول رسولی پور استاد دانشگاه خوارزمی نیز در این نشست تخصصی با تقسیم بندی انواع سبک زندگی به موضوع حیات طیبه اشاره کرد و گفت: گاهی سبک زندگی ساده است و گاهی تجملاتی، که قرآن در این زمینه بر سبک زندگی ساده و با قناعت تاکید دارد درحالی که در زندگی تجملاتی زیاده خواهی در آن دیده می شود و کنترلی بر آن نیز وجود ندارد.
وی با اشاره به سبک فرهنگی زندگی و سبک زندگی روستایی و شهری به زندگی معنوی و طیبه اشاره کرد و گفت:قرآن بر سبک زندگی معنوی و روحانی تاکید دارد.
این استاد فلسفه برای شناخت شاخص های زندگی قرآنی گفت: در جوامع غربی ملاک های ابتدایی همچون رفاه، امنیت، بهداشت و آموزش به عنوان چهار شاخص اصلی برای رشد، توسعه و تحول مطرح است در حالی که برای ایجاد زندگی قرآنی مهم ترین نکته موضوع اخلاق است.
وی افزود گفت:برخی معتقدند
ما به دنبال بهداشت و زندگی مرفه نبودیم وگرنه انقلاب نمی کردیم و رویکرد در زندگی مطلوب مولفه هایی همچون مروت، انصاف، رحمت، مهربانی، مدارا، عشق و کمک است.
رسولی پور با بیان اینکه تاکید در سبک زندگی قرآنی بیشتر تمایل به اخلاق وجود دارد تا رفاه و آموزش اضافه کرد: چند سال پیش یک محقق مسلمان مالزیایی150 مولفه قرآنی و روایی را برای زندگی قرآنی معرفی کرده بود و آن را با کشورهای مختلف تطبیق داده بود که اولین کشورها در این فهرست کشورهای غربی بودند.
این پژوهشگر تاکید کرد:هر چند هنوز تا سبک زندگی قرآنی فاصله زیادی داریم اما لازم است مولفه های اخلاقی را در زندگی قرآنی تعمیم دهیم.
نشست تخصصی سبک زندگی قرآنی از طرف کمیته مراسم و محافل بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سالن جلسات باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
فرآهنگ(3)**1003**م.ب**1856

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن