تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802497380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست های «تدبر در پیام های قرآنی» در غرب پایتخت برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نشست های «تدبر در پیام های قرآنی» در غرب پایتخت برگزار می شود تهران بزرگ-ایرنا- مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، نشست های کارگاهی و آموزشی «تدبر در پیام های قرآنی» برای نخستین بار در غرب پایتخت برگزار می شود.


به گزارش روز شنبه ایرنا از فرهنگسرای تهران، حجت الاسلام حمید قربانپور اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای انس و آشنایی بیشتر با کتاب الهی و بهترین زمان برای تدبر در آیات است، چرا که ماه رمضان ماه نزول قرآن است و در این ماه بیشترین و بهترین آمادگی در شهروندان روزه دار وجود دارد تا به نحوی مفید و شایسته از برکات کلام خداوند بهره ببرند.
قربانپور افزود: به همین مناسبت ویژه برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان در مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 در چندین سطح برنامه ریزی و تعریف شده تا هر فردی به فراخور نیاز از آن استفاده کند.
وی با بیان اینکه همه ساله ویژه برنامه های جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مراکز فرهنگی هنری تحت پوشش در منطقه 22 برگزار شده، ادامه داد: امسال برای نخستین بار علاوه بر جلسات جزء خوانی هر روزه، نشست هایی تفسیری و تحلیلی و کاربردی با نگاهی عمیق تر به آیات الهی خواهیم داشت.
رییس فرهنگسرای تهران بیان کرد: با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر ضرورت ترویج شاخص های سبک زندگی ایرانی اسلامی، نشست های تدبر در قرآن را به فرصتی مناسب برای تبیین و تفسیر آیات قرآن با رویکرد سبک زندگی تبدیل می کنیم.
قربانپور تاکید کرد: در این نشست ها مفاهیمی همچون اقتصاد مقاومتی، رابطه فرهنگ و اقتصاد، استکبار ستیزی، مقابله با تهاجم فرهنگی، اتکا به خویشتن و دیگر مقوله های مهم و استراتژیک برای حفظ فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی با تکیه بر آیات و احادیث و روایات مورد طرح و بررسی قرار می گیرد.

*انوار ثقلین در خانه فرهنگ امیرکبیر
به گفته قربانپور خانه فرهنگ امیر کبیر با هدف انس و آشنایی بیشتر روزه داران با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه «انوار ثقلین» را با حضور علاقه مندان برگزار می کند.
وی افزود: همه ساله در ماه مبارک رمضان با هدف انس هر چه بیشتر با آیات قرآن و بهره مندی از برکات این کتاب آسمانی در بهار قرآن و در قالب طرح ترویج مراجعه و بهره برداری از متون مرجع دینی در زندگی روزمره، مراسم جزء خوانی قرآن کریم در خانه فرهنگ امیرکبیر برگزار می شود.
رییس فرهنگسرای تهران با بیان اینکه ویژه برنامه انوار ثقلین در دو بخش اجرا می شود، ادامه داد: بخش اول در قالب جزء خوانی قرآن کریم و بخش دوم نیز به صورت نشست هایی موضوعی با هدف بهره مندی از تعالیم و آموزه های دینی است.
وی گفت: شرکت کنندگان در این برنامه، روخوانی، روان خوانی و تجوید را در طرح نوین، جامع و آکادمیک قرآن آموزش می بینند و حضور برای عموم علاقه مندان آزاد است.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 با اشاره به حضور استاد ابراهیم کرمانی نژاد در برنامه انوار ثقلین اظهار کرد: استاد کرمانی نژاد دوره کامل تجوید و قرائت را زیر نظر استاد عبدالرضا صدیق در سال های 69 لغایت 83 گذرانده، در سال 1380 مسوولیت تهیه و تنظیم دیپلم قرآنی آموزش آکادمیک قرآن زیر نظر استاد صدیق از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشته و از سال 80 تاکنون نیز به آموزش صدها علاقه مند رشته های قرآنی در رده های سنی مختلف مشغول بوده است.
ویژه برنامه انوار ثقلین در ایام ماه مبارک رمضان به جز روزهای تعطیل از شنبه تا چهارشنبه 17تا 19 و پنجشنبه ها 10 تا 11 میزبان روزه داران است و علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به خانه فرهنگ امیرکبیر واقع در؛ شهرک گلستان(شهرک راه آهن سابق)، انتهای بلوار شهید برادران زینلی ( کاج)، سروستان 11، پلاک 6 مراجعه کنند.

*انس با قرآن در فرهنگسرای تهران
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 گفت: فرهنگسرای تهران نیز در ایام ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه هر روزه انس با قرآن میزبان شهروندان روزه دار است.
حجت الاسلام قربانپور اظهار کرد: جزء خوانی قرآن کریم ویژه بانوان روزه دار هر روز ساعت 9 تا 12 و نشست تفسیر آیات قرآن ساعت 12 با حضور حجت الاسلام حیدری برگزار می شود.
فرهنگسرای تهران در انتهای بزرگراه حکیم غرب، سه راه دهکده المپیک، پشت دبیرستان اندیشه، بوستان باغ نو واقع است.
تهرام/7245/ 699

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن