تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803886845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفته صرفه جویی در مصرف آب و سکوت مدیران شرکت های آب فارس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هفته صرفه جویی در مصرف آب و سکوت مدیران شرکت های آب فارس شیراز - ایرنا - هفته صرفه جویی در مصرف آب که از اول تیر ماه و همزمان با آغاز فصل تابستان شروع می شود امسال با سکوت رسانه ای مدیران شرکت های آب در استان فارس همراه بود و اطلاع رسانی بهینه ای از سوی این مدیران صورت نگرفت.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، در حالی که استان فارس سالهای خشکی و کم آبی را می گذراند و اطلاع رسانی از وضعیت منابع آب و توزیع آن نیازی است که بیش از پیش احساس می شود و می طلبید که مدیران شرکت آب منطقه ای فارس ، شرکت آب و فاضلاب استان فارس ، شرکت آبفا شیراز و شرکت آب و فاضلاب روستایی با برگزاری نشست های خبری و رسانه ای به اطلاع رسانی از وضعیت منابع آب در این استان بپردازند امسال شاهد سکوت خبری و رسانه ای در این زمینه بودیم.
اگرچه مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در تقویم رسمی کشور درج نشده، اما به عنوان یک رویداد فرهنگی، در افکار عمومی و رسانه ها جای خود را باز کرده و هر سال به این مناسبت، کارهای فرهنگی، آموزشی زیادی برای ارتقای آگاهی های عمومی درباره آب و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس، انجام می شد.
در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده اند، همسویی بخش آب با سیاست های کلان نظام در بخش های مختلف، ضروری است و بر این اساس می طلبید که اطلاع رسانی بهینه ای از سوی شرکت های آب دراستان فارس انجام گیرد.
عنوان نخستین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب، ˈ آب اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ اعلام شده است.
عناوین روزهای این هفته که با هماهنگی انجام شده بین روابط عمومی های دو شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و مهندسی آب و فاضلاب کشور انتخاب شده، به این شرح است.
یکشنبه اول تیرماه 93- آب، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، دوشنبه دوم تیرماه 93- آب، رسانه و فرهنگ ، سه شنبه سوم تیرماه 93- آب، امنیت غذایی و توسعه پایدار ، چهارشنبه چهارم تیرماه 93- آب، محیط زیست و سلامتی همگانی ، پنج شنبه پنجم تیرماه 93- آب و مدیریت تقاضا و مصرف آن ، جمعه ششم تیرماه 93- آب، آموزه های دینی و ارتقای آگاهی های عمومی ، شنبه هفتم تیرماه 93- آب، قانون و قوه قضاییه نامگذاری شده است .
سکوت خبری و اطلاع رسانی اندک از وضعیت منابع آب در استان فارس و چگونگی توزیع آن را در حالی شاهدیم که بروز خشکسالی های ممتد منابع آب زیر زمینی فارس را بشدت تهدید می کند .
این در حالی است که سایت های شرکت های آب منطقه ای فارس ، شرکت آب و فاضلاب استان فارس ، شرکت آبفا شیراز و شرکت آب و فاضلاب روستایی دراین هفته اطلاع رسانی مناسبی از وضعیت تداوم خشکسالی و صدمات به منابع آب استان فارس نداشتند.
بر اساس آمارهایی که پیشتر اعلام شده ، کمبود آب در استان فارس طی سالهای اخیر شرایط را به جایی رسانده که اکنون 500 روستای استان با بحران آب مواجه شده اند و 90درصد دشتهای فارس نیز مشکل برداشت آب دارند.
تداوم خشکسالی در استان فارس همچنین ذخیره آب پشت سدهای ملا صدرا ، سیوند ، تنگاب ، درودزن ، سلمان فارسی و سایر سدها در این استان را بشدت کاهش داده است.
کاهش ذخایر آب سدها به اندازه ای است که میزان آب موجود فقط برای مصرف شرب پیش بینی شده است.
همچنین منابع آب سطحی و زیرسطحی استان فارس به شدت رو به کاهش است و چنانچه مصرف کنندگان مدیریت منابع را به خوبی در نظر نگیرند قطعا برای تامین آب مورد نیاز مردم با مشکل مواجه خواهیم شد.
برخی از شهرهای جنوب و شرق استان فارس نیز تابستان امسال با بحران جدی تامین آب مواجه هستند و می طلبید با اطلاع رسانی بهنگام مردم به رعایت الگوی مصرف آب و صرفه جویی بیشتر دراین زمینه دعوت شوند.
کلان شهر شیراز نیز امسال تابستان سختی را سپری خواهد کرد و بحران تامین آب در این کلان شهر نیز می بایست از سوی مسوولان شرکت آبفا شیراز برای مردم و رسانه ها تشریح شود.
در هر حال امسال هفته صرفه جویی در مصرف آب در سکوت خبری و رسانه ای مدیران شرکت های آب دراستان فارس سپری شد اما لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه همیشه و در همه حال باید رعایت شود و این مهم برای استان فارس بیش از پیش احساس می شود .ک/4
677 /675

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن